• Edison

Vet ej inte vägt mig. Har inte direkt ont, mer att det lixom trycker på allt i magen känns det som eftersom jag är så svullen. Och mår illa och känner mig väldigt varm. Ska ringa kliniken idag och höra om det blev någon blastocyst till frysen, kanske kan höra me dem då också om va man kan göra för svullnaden.

• Edison

Pratat med nordic nu. Ska väga mig imorgonbitti, och har jag gått upp för mycket så får jag åka till kliniken för kontroll. Den goda nyheten är att vi fått 6 fina blastocyster till frysen:) många fler än vad jag förväntat mig:)

• Edison
    Libra1 skrev 2014-04-14 17:12:24 följande:
    Brukar Nordic sätta tillbaka 3-dagars? Vi har alltid fått 2-dagars tillbaka. Känns lite nervöst.

Va skönt med äggplock på onsdag, då är du ju klar me gonal-f och orgalutranen nu!! Vi fick också tillbaka en 3dagars, en jättefin sådan:) Det kommer gå bra libra:)
  • Edison

Jag skulle ha återföring dag 2 från början, men blev dag 3 istället. Alla mina klarade sig:) dem ser ju bättre ju fler dagar som går att det verkligen är de bästa embryot du får tillbaka. Skulle dem sen efter 2 dagar se att många ej klarat sig då så väntar dem säkert inte till lördag med återföringen.

• Edison
    ITM skrev 2014-04-15 17:45:57 följande:
    Libra1 och walkwithme lycka till!

Edison hoppas det lagt sig lite.

Ena stunden mår jag bra för att nästa tycka att allt är skit. Men ser fram emot resan så det är räddningen nu känns det som. Ska besöka en "häxa" som
    Jag hört hjälpt flera som hållt på med ivf:) undrar hur de går. Tror egentligen inte på sådant men min söta svärmor tycker vi ska testa detta....
    Det låter ju superspännande :) 
  • Edison

Nassa: Håller tummarna för att det visar + imorgon!! Det är ju så olika hur snabbt man kan få + på stickan. Och hade du druckit väldigt mycket vatten innan så kan det säkert påverka också :)

2014bebis: usch de lät inge vidare..men va gör man inte!! :) när får ni köra igång med nästa försök? 

Libra: Hur gick det för dig idag? :)

• Edison

Till oss sa dem att var vi nyfikna hur många dom blivit befruktade så fick vi gärna ringa dagen efter. Jag är väldigt nyfiken, så jag ringde ju såklart:) skönt och veta ju så kan man förhoppningsvis slappna av mer dagarna fram till återföringen. Angående att få tillbaka 2 embryo så absolut, om det varit så att man försökt många gånger men det aldrig direkt fäst. Då hade jag tackat ja till det direkt. Men du verkar ju ändå lätt bli gravid med ivf,det är bara att det ska gå hela vägen. Och då är de kanske inte lika självklart med två tänker jag. Risken brukar väl vara större vid flerbarnsgraviditeter..om nu båda skulle fästa.. Hmm..ja inget lätt beslut... hoppas ni får er efterlängtade bebis oavsett vad ni väljer:) det är er tur nu!:)

• Edison

Idag är jag inne på ruvardag 11. Tjuvtestade imorse och testet var negativt. Sen började jag blöda :( mer och mer under dagen och nu är de som jag har mens. Inga känningar alls som tyder på att jag skulle vara gravid. Så himla ledsen nu! Jag var säker på att detta skulle gå vägen, något annat fanns liksom inte :( och så ska man ta vaggisarna till lördag ändå, känns nästan förnedrande!

• Edison

Libra: Känner mig så ledsen..legat och funderat hela natten. Blöder fortfarande en hel del..kommer massa slem också eller va de är. Ska till nordic idag på kontroll efter förra veckans besök då jag var lite överstimulerad. Får se va dem säger... känns ju rätt kört men hoppas ju såklart på att jag ändå kan vara gravid.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö