• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

mom2015 skrev 2014-11-28 10:02:06 följande:

Oh va spännande Millan. Lycka till I morgon bitti med ditt test. Hoppas där visar sig ett starkt plus!

I går kväll kräktes jag igen. Har mått illa ända sedan jag började med Oraglutan. Undrar om det kan vara den?
    Har kontaktat Nordic nu för att få hjälp och se om det är något vi kan förändra med medicinerna. OM inte kommer jag ligga här på soffan med min kräkspann fram tills söndag när jag tar Ovitrellen

Usch! Låter jobbigt. Kan kanske vara den. Har du IBS eller andra problem med magen? Jag mår lätt illa av medicinerna och blir dålig i magen. Jag har IBS.
  • Libra1
    mom2015 skrev 2014-11-28 12:29:43 följande:

Nej jag har inte IBS men däremot Endometrios och en pågående jättestor chokladcysta full med blod som nästan tagit halva äggstocken. Kan vara det som spökar nu när äggstockarna stimulears.

Mår inte illa nu, får se om det kommer tillbaka när jag tagit Orgalutran I kväll. Funderar på att ta gonal-f redan nu så att jag får se vilken som verkligen gör mig illamående...

Gonal-f mår jag däremot mer illa av. Jag tror att vissa är mer känsliga än andra för hormoner. Hoppas du orkar stå ut till på söndag.
  • Libra1
    Millan14 skrev 2014-11-28 20:07:59 följande:

Jag är gravid!!! Tog ett test nu ikväll! Underbar lycka å lättnad! Nu hoppas vi detta håller hela vägen! Livrädd för ännu ett missfall, men ska försöka njuta av detta just nu! En dag i taget!

Håller tummar å tår för er alla! Å tackar för stöttningen ni gett!

Grattis! Vad roligt!!! :)
  • Libra1

Hoppas ni alla haft en trevlig jul och ett fint nyår. Jag har inte mått så bra men börjar komma tillbaka nu. Har börjat äta antidepp. Vi kör tidigast igång med ett nytt försök i mars/april något.

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-18 16:09:35 följande:

Om 1-1,5 vecka är det dags för sprutor har beställt hem alla recept så dom ligger på apoteket och väntar

Vad skönt att köra igång igen. Jag börjar snart bli redo igen känner jag. Men vi väntar till mars/april. Skönt med lite paus. :)
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-18 21:44:38 följande:
    Ja man behöver pauser emellanåt. Jag har fått konstaterat att jag har panikångest, det beror på allt jobbigt. Har fått Oxascand som jag kan ta om jag får attacker. Men jag vill inte gärna ta dom eftersom jag är rädd att det påverkar ivf:en.
    Vad bra att du fått något riktigt att ta. Till mig skriver de bara ut Atarax, Theralen och Lergigan. Får brottas med ångesten själv. Känns inte så kul. Det är nog ingen fara att ta. Huvudsaken är att du mår bra. Jag har börjat med antidepp.
  • Libra1

Någon som fått kollat sin livmoder med koksaltlösning? Jag ska få göra det snart för att se om det är endometrios eller ett myom som växer där. Hittar de något så kanske jag ska få göra en hysteroskopi. Spännande och läskigt på samma gång.

• Libra1
    2014bebis skrev 2015-01-23 15:21:04 följande:
    Jag fick gjort det på Nordic, det syntes inget konstigt på mig så därför fick jag aldrig remiss till hysteroskopi. Gjorde inte ont var lite obehagligt bara. Jätte bra att man kan göra det som första koll.

Lycka till!
    Jag har tydligen något i livmoderväggen. Men inget som stör. Men vill ändå kolla upp. Skönt att det inte gör ont. Fick tips om att ta smärtstillande innan av sköterskan. Behövs inte det?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö