• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

mom2012 skrev 2015-03-28 09:56:07 följande:

Jag börjar också bli sugen på nästa försök...men vi skulle pausa 3 mån med enanton/klimakteriet på grund av endometrios. Jag har ätit q10 i pausen. Vågade mig inte på dhea. Någon annan som ätit q10?

Jag åt Q10 inför förra försöket. Ska göra det nu igen. Samt en större dos D-vitamin. Ska också vara bra. Funderar på om vi ska göra äggplock i vecka 26. Vår semester börjar i vecka 27. Låter som en bra plan. Slappa i stugan under ruvningen. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-03-30 18:19:02 följande:

Det låter verkligen härligt! Synd man inte har en stuga... Vi har sagt vi vill göra nästa försök innan de stänger. Måste finnas tid till både kort och långt protokoll . Med korta protokollet har vi haft ägg (8 ägg) som delar sig långsamt....men fler ägg än vid långa (2 ägg typ ). Blir svårt för läkare att bestämma metod för oss denna gång tror jag.

Jättesvårt! Det kan ju bli så olika från gång till gång också. Vilka sprutor tar du?
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-02 15:24:28 följande:

Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag. 
    Jag hade runt  20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)

Mamma till världens sötaste Elvis
    Spännande! Hoppas det ser bra ut på tisdag. Det var ju många äggblåsor. :P
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-02 20:29:22 följande:

Uj vad många äggblåsor måla mitt hjärta. Hoppas det går bra.

Libra jag har kört lite olika, gonalf, menopur och elonva. Denna gång blir det långa protokollet med gonalf. Jag går in i behandling direkt efter 3 månader enanton. Det va så smidigt, slipper nässprej! Tar enanton som vanligt och sen 2 v senare sprutstart.

När ska ni planera start? maj?

Ni som tagit amh värde, vad hade ni? Jag hade 15 och är 40. Inte sååå illa eller?

Låter smidigt ja! Kanske något man borde testa. :)

Jag tror det blir i mitten av juni, precis innan de stänger.

Mitt ligger på 10. 1,4 enligt den andra skalan. Ditt låter bra. :)
  • Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-03 09:35:19 följande:

Var på hälsosamtal hos barnmorskan igår. helt underbara människor som verkligen tog min oro på allvar! Dom räknade ut mig till 9+2 igår och gjorde även ett vul så jag fick se liten. 2,5 cm lång, precis som den ska och hjärtat slog fint! ? den 21e april är det dags för inskrivning och eventuellt gör dom en koll då också så att vi kan gå ut med det officiellt sen.

Så nu njuter jag av att vara gravid och må himla bra!

GLAD PÅSK!

Låter ju jättebra! Stämde deras uträkning mot IVF? Jag brukar alltid räkna enligt IVF och få barnmorskan att också göra det. :P
  • Libra1

Någon här som har börjat med Synarela på cykeldag 2? Jag började blöda igår på cykeldag 14 och gör ännu. Är det normalt? Jag som skulle ta Synarela för att SLIPPA blöda och ha ont. Nu gör/har jag båda. Blir så ledsen!!! :(

• Libra1
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-03 17:02:43 följande:
    Det skiljer en dag mot nordic, men enligt nordic skulle jag vara på 9+1 och 9+2 enligt barnmorskan. så jag tycker inte att det gör något

Åhh är så sugen på att berätta. Men ska ändå vänta till efter inskrivningen.
    Det är jättekul att berätta. Ska ni göra KUB?
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-03 17:28:18 följande:

Libra, märkte du någon skillnad med q10 och utan q10 på dina behandlingar?

Vi fick en bättre befruktning nu sist. Men jag vet inte om det berodde på det. 6 av 9. Det är rekord för oss. Synd bara att det inte gick vägen. Men det var nog min dumma kropp som ville annat sen.
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-03 18:01:41 följande:

Glömde fråga hur de andra försöken sett ut med befruktningen antal ägg vi plockade.

Vi har en del omogna ibland med :(

Jag åt förresten inget gluten eller socker alls under sprutperioden. Kan ju ha varit det också.

Så här har det sett ut för oss:

IVF1 - 12 ägg, 6 befruktade, 1 till mig - Gravid
    IVF2 - 7 ägg, 2 befruktade, 1 till mig - Hcg 12, tidigt missfall
    IVF3 - 14 ägg, 4 befruktade, 1 till mig, 1 till frysen - Gravid
    FET - Embryot klarade inte upptiningen
    IVF4 - 12 ägg, 6 befruktade (hälften ICSI), 1 till mig - Svagt plus som försvann
    IVF5 - 9 ägg, 6 befruktade (ICSI), 2 till mig (fick till en långsam blastocyst för första gången) - Svagt plus som försvann

Nu sist så gjorde de AHA på embryon för att de tyckte att skalet var något hårt. Men de fäste inte ordentligt för det. :-/

Hur har det sett ut för er?
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-04-03 18:35:13 följande:

Det var många gånger du varit gravid söta du. Vilken resa. Hat de gjort missfallsutredning på dig/er? Tex har de testat din och din mans blod mot varandra? Gissar ni gått igenom det?

För oss har det varit en blandad kompott på syskon försöket, som mest 8 ägg, en gång 2 :( För oss är det låg befruktning och sen faller fler bort vid celldelning. De 8 försök vi gjort har vi fått tillbaka 2, antingen 2 kanon eller 1 kanon och ett okej. Sist delades äggen långsamt och det är då lägre kvalitet. Vi har aldrig fått blasto :(

Jo de verkar ju vilja fästa lite. Jag tror att det kommer att fungera bättre med det långa protokollet för mig. Då har jag kommit längre 2 av 3 gånger. Nu de två senaste gångerna så gjorde jag korta. Kanske är det endometriosen som stör då.

Vi har gjort en missfallsutredning och kromosomanalys. Men det såg bra ut sa dem. Ska nog ta upp det med Pia om hon kan kika på det. Det var på RMC vi gjorde det.

Vi har också problem med långtidsodling. Har bara fått tillbaka 2 och 3 dagars. Sen slutar de dela på sig. Ja förutom då nu sist. Men den skulle inte klara sig till frysen. Den var för långsam. Så antar att det kan vara kvaliteten som gör det.

Det låter ju bra att du får tillbaka fina embryon i alla fall. Det har vi också tur med. Men ändå går det inte. För även om de ser fina ut på utsidan så vet man ju inte hur de ser ut på insidan. :-/

Gör ni ICSI?
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö