• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

Vad kul att det händer lite här i tråden!

På måndag är det dags för mig att kolla om cystan är borta och få besked om jag får börja behandlingen.
    Hoppas hoppas hoppas orkar inte vänta längre!

Miss KS lycka till med ruvningen.

ITM hur gick det för er på mötet?

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-24 20:23:18 följande:
    2014bebis: Hoppas det gått bra idag och att ni får köra igång snart.

Gick bra idag så i morgon får jag börja med menopur. Äntligen!!

Det var samma för mig på mitt första besök, sköterskan klarade inte av att sticka mig. Reagerade också på att hon inte sprutade mig. Kändes oroande inför äp men idag träffade jag på Annica från rmc som arbetar som narkossköterska. Jag tyckte hon var fantastisk så nu känns det lugnare.
  • 2014bebis
    MissKS skrev 2014-02-24 23:17:29 följande:
    Annika var fantastisk vid ÄP. Nej dom söver inte, men de bedövar betydligt bättre än RMC. Jag kände ingenting, men på RMC gjorde det ont som tusan. Man behöver inte sprita vid ett nålstick. Det är inte farligt att få in hudbakterier i ett så pyttelitet sår. Kroppen klarar det utmärkt, så oroa er inte över det! Moolie, vad hände??? Här är det deppiga dagar. Jag började blöda igår och väntar nu på mensen. Ont i hjärtat förstås. Jag vågade verkligen hoppas denna gången, allt gick så bra. Nu funderar vi också över FET. Vi fick tre till frysen, första gången någonsin. Men jag undrar hur goda chanserna är. Kanske ska man bara köra färskförsök. Det är så svåååårt att veta!!!

Nej men vad tråkigt! Vi har aldrig fått något till frysen så jag har aldrig behövt fundera på det. Vad rekommenderade dom på Nordic?
  • 2014bebis

ITM jag har använt menopur vid 3 tillfällen, alla gånger har jag tagit 375 IE och haft långa protokollet. Denna gång blir det kort med samma dos menopur. Jag har sprutat mellan 9 och 12 dagar.

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-24 21:08:12 följande:
    2014bebis: Grattis! Vad skönt att få köra igång. Jaså jobbar Annica där. Jag gillar henne och ser fram emot att träffa henne igen. :)

Tack Libra! Hur känner du dig efter op?
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-25 14:23:59 följande:
    Jag mår bättre men är inte helt återställd ännu. Får lätt ont. Vet inte om det är de inre såren eller stenen som finns kvar i gallgången. Är fortfarande sjukskriven och ska på ett återbesök nästa vecka. Ska försöka ta det lite lugnare. Men är såååå uttråkad. :-/

Fy vad jobbigt. Hoppas det släpper för dig snart. Tur det börjar bli lite vår så känns det lite bättre i varje fall. Håller tummarna för att du får börja behandling snart. Krya på dig!
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-27 05:42:47 följande:
    Nu är det bara 5 veckor tills vi planerar dra igång. Hur lång tid innan tror ni man behöver ringa och meddela det?

Oh vad skönt att det snart är dags. Verkar inte vara några väntetider alls men för att vara säker hade jag nog ringt redan nu så ni är inlagda. Inget får ju stoppa en när man är redo för att starta :)
  • 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-27 07:06:33 följande:
    Sant! Jag ringer under dagen. Känner mig sååå glad. Börjar må lite bättre nu. :)

Oh vad skönt!!! Nu kan det bara bli bättre :)
  • 2014bebis

ITM, hur gick det på vul idag?

Jag hade 6 st så det blir äp på måndag.

Vid alla mina omgångar har jag fått hämta ut allt. Jag har bara sagt att jag vill beställa allt och då har jag fått det.

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-04 21:07:47 följande:
    De gick bra idag. Ska sänka dosen till 112,5 o komma på nytt vul på fredag. Blir antagligen äp på måndag sa de. Jag hade 12 äggblåsor på ena sidan och 3-4 på andra.

Åh då ligger vi i fas 2014bebis. Sex stycken är ju jätte bra jag hoppas inte jag blir överstimulerad... Men ingen vätska i alla fall.

Oj vad bra. Har du blivit överstimulerad förut? Jag blev det min andra behandling.

Kul att vi är i fas :) Vet du vem som gör äp nästa vecka? Glömde fråga Sven idag.

Jag får vara nöjd med 6blåsor det är det antal jag brukar få.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö