• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

Vad kul att det händer lite här i tråden!

På måndag är det dags för mig att kolla om cystan är borta och få besked om jag får börja behandlingen.
    Hoppas hoppas hoppas orkar inte vänta längre!

Miss KS lycka till med ruvningen.

ITM hur gick det för er på mötet?

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-24 20:23:18 följande:
    2014bebis: Hoppas det gått bra idag och att ni får köra igång snart.

Gick bra idag så i morgon får jag börja med menopur. Äntligen!!

Det var samma för mig på mitt första besök, sköterskan klarade inte av att sticka mig. Reagerade också på att hon inte sprutade mig. Kändes oroande inför äp men idag träffade jag på Annica från rmc som arbetar som narkossköterska. Jag tyckte hon var fantastisk så nu känns det lugnare.
  • 2014bebis
    MissKS skrev 2014-02-24 23:17:29 följande:
    Annika var fantastisk vid ÄP. Nej dom söver inte, men de bedövar betydligt bättre än RMC. Jag kände ingenting, men på RMC gjorde det ont som tusan. Man behöver inte sprita vid ett nålstick. Det är inte farligt att få in hudbakterier i ett så pyttelitet sår. Kroppen klarar det utmärkt, så oroa er inte över det! Moolie, vad hände??? Här är det deppiga dagar. Jag började blöda igår och väntar nu på mensen. Ont i hjärtat förstås. Jag vågade verkligen hoppas denna gången, allt gick så bra. Nu funderar vi också över FET. Vi fick tre till frysen, första gången någonsin. Men jag undrar hur goda chanserna är. Kanske ska man bara köra färskförsök. Det är så svåååårt att veta!!!

Nej men vad tråkigt! Vi har aldrig fått något till frysen så jag har aldrig behövt fundera på det. Vad rekommenderade dom på Nordic?
  • 2014bebis

ITM jag har använt menopur vid 3 tillfällen, alla gånger har jag tagit 375 IE och haft långa protokollet. Denna gång blir det kort med samma dos menopur. Jag har sprutat mellan 9 och 12 dagar.

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-02-24 21:08:12 följande: