Nordic IVF Center Malmö
Jag börjar också bli sugen på nästa försök...men vi skulle pausa 3 mån med enanton/klimakteriet på grund av endometrios. Jag har ätit q10 i pausen. Vågade mig inte på dhea. Någon annan som ätit q10?
Jag börjar också bli sugen på nästa försök...men vi skulle pausa 3 mån med enanton/klimakteriet på grund av endometrios. Jag har ätit q10 i pausen. Vågade mig inte på dhea. Någon annan som ätit q10?
Det låter verkligen härligt! Synd man inte har en stuga... Vi har sagt vi vill göra nästa försök innan de stänger. Måste finnas tid till både kort och långt protokoll . Med korta protokollet har vi haft ägg (8 ägg) som delar sig långsamt....men fler ägg än vid långa (2 ägg typ ). Blir svårt för läkare att bestämma metod för oss denna gång tror jag.
Var på kliniken idag på ultraljud, kommer höja dosen från 150 e till 225 e Gondal F och nytt ultraljud på tisdag och eventuellt äggplock på fredag eller lördag.
Jag hade runt 20 äggblåsor men dem var fortfarande små, så hoppas dem växer till sig med den ändrade dosen. Men skönt man har en lite planering iaf :)
Uj vad många äggblåsor måla mitt hjärta. Hoppas det går bra.
Libra jag har kört lite olika, gonalf, menopur och elonva. Denna gång blir det långa protokollet med gonalf. Jag går in i behandling direkt efter 3 månader enanton. Det va så smidigt, slipper nässprej! Tar enanton som vanligt och sen 2 v senare sprutstart.
När ska ni planera start? maj?
Ni som tagit amh värde, vad hade ni? Jag hade 15 och är 40. Inte sååå illa eller?
Var på hälsosamtal hos barnmorskan igår. helt underbara människor som verkligen tog min oro på allvar! Dom räknade ut mig till 9+2 igår och gjorde även ett vul så jag fick se liten. 2,5 cm lång, precis som den ska och hjärtat slog fint! ? den 21e april är det dags för inskrivning och eventuellt gör dom en koll då också så att vi kan gå ut med det officiellt sen.
Så nu njuter jag av att vara gravid och må himla bra!
GLAD PÅSK!
Någon här som har börjat med Synarela på cykeldag 2? Jag började blöda igår på cykeldag 14 och gör ännu. Är det normalt? Jag som skulle ta Synarela för att SLIPPA blöda och ha ont. Nu gör/har jag båda. Blir så ledsen!!! :(
Libra, märkte du någon skillnad med q10 och utan q10 på dina behandlingar?
Glömde fråga hur de andra försöken sett ut med befruktningen antal ägg vi plockade.
Vi har en del omogna ibland med :(
Det var många gånger du varit gravid söta du. Vilken resa. Hat de gjort missfallsutredning på dig/er? Tex har de testat din och din mans blod mot varandra? Gissar ni gått igenom det?
För oss har det varit en blandad kompott på syskon försöket, som mest 8 ägg, en gång 2 :( För oss är det låg befruktning och sen faller fler bort vid celldelning. De 8 försök vi gjort har vi fått tillbaka 2, antingen 2 kanon eller 1 kanon och ett okej. Sist delades äggen långsamt och det är då lägre kvalitet. Vi har aldrig fått blasto :(