• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

ITM skrev 2014-03-05 16:16:38 följande:
    Skönt att du mår bättre, hoppas där inte finns några stenar så ni kommer igång.

Ni andra som sprutar har ni oxå ont när ni sätter er? De liksom trycker. Jag är inte svullen o uppblåst men de känns i äggstockar o de nedre regionerna kan jag säga;)

Jag har också ont, det värker i äggstockarna och precis som du skriver så trycker det ordentligt emellanåt.
    6 befruktade förra gången var ju jätte bra, håller tummarna för lika bra resultat denna gången.
    Lycka till på vul i morgon. Hoppas det ser bra ut.
    Nu har nedräkningen börjat tills måndag =)
  • 2014bebis

Tack så mycket! Gick bra men är fruktansvärt besviken. Fick bara ut 2 mogna ägg, tidigare har jag fått 7-9. Behövs ju bara 1 men rädslan för att inget blir befruktat och överlever tills onsdag är stor.

Lycka till idag ITM!!

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-10 18:08:56 följande:
    Förstår att du känner dig lite snuvad bebis2014 men det är något av dessa 2 som är ert guldägg.

Tack alla! De gick bra idag, de blir äp på onsdag. :)

Bebis2014 när bestämmer de vilken dag de blir återföring? Imorgon?

Skönt att du fått tid för äp.

Vi har fått tid för återföring på onsdag. Vi skulle egentligen odlat vidare till 5 dagars men eftersom vi fick så få ägg så blir det 2dagars. Har vi tur överlever båda och delar sig som de ska o då får vi båda tillbaka. Försöker verkligen vara positiv och hoppas på det.
  • 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-10 20:49:07 följande:
    De kommer gå kanon 2014bebis och tänk om ni får tillbaka båda 2. Håller tummarna för er. Hur upplevde du äp idag? Vem gjorde det?

Libra1 tack :)

Tack för peppen!!

Det var Sven som gjorde äp. Tyckte det gick bra. Han var väldigt lugn och berättade hela tiden vad han gjorde. Fick bra med smärtstillande så det var ok.

Lycka till på onsdag!
  • 2014bebis
    finski skrev 2014-03-11 19:59:54 följande:
    Bebis 2014 och ITM Lycka till med återföring och plock imorgon! Håll oss gärna uppdaterade!

Tack alla! Har varit jätte nervös att dom skulle ringa idag och säga att där inte är något som överlevt men inget samtal så nu hoppas jag att våra 2 kämpar överlevt så vi får båda tillbaka.
  • 2014bebis
    {#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    4 april - Libra1
    24 mars- Edison
    14 februari- finski
    25/2 bebis2014

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    10/3 bebis2014
    Vecka 16 - Libra1
    Vecka 15 - Edison
    28/2 finski

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    3/1 finski
    12/3 bebis2014

Plus Testdag:
    20/3

Gravid Gravida och BF
  • 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-12 07:15:49 följande:
    Lycka till Moolie idag med ultraljudet!:)
    Är de någon som vet om man får typ macka eller något efter äggplock?
    Du får macka och kaffe eller te efter äp. =)
    Lycka till! Hoppas på många guldägg!
  • 2014bebis
    ITM skrev 2014-03-12 14:18:41 följande:
    Grattis 2014bebis! Nu håller vu tummarna.

Nu kanske vi är lite fel på de men vill höra vad ni andra tycker. Vår dotter blev till på första Ivf färsk försök har sedan gjort 4 st fet som misslyckats. Vår tanke nu är att vi vill vänta tills dag 5 att sätta in för att de ska ha möjlighet att sätta tillbaka de absolut bästa embryot. Vi har beslutat att vi INTE vill frysa ner några denna gången för att vi tror o hoppas så mycket på detta färskförsöket. Blir de inget så kommer vi vid nästa försök frysa ner för att ha som ett alternativ om de inte skulle ta sig med färskt den gången heller.
    Vi leker lite med "elden" känns de som. Tycker ni vi resonerar galet? Vi har ju IOM 4st misslyckade fet väldigt dålig erfarenhet av frysta...

Tack!
    Finns väl inget "rätt" eller "fel" i detta. Man måste ju göra som man känner. Jag hade valt att frysa men det är ju för att jag aldrig fått några till frysen och detta är vår 5 ivf behandling. Skulle tycka det var super skönt att få ta ett fryst en gång och slippa alla sprutorna. Men jag förstår absolut hur ni tänker. Kanske hade tänkt lika dant om vi varit i samma situation. Håller tummarna för dina ägg =)!
    Moolie skrev 2014-03-12 16:06:18 följande:

Man får en macka och te/juice eftersom man varit fastande så länge! :)

Var på ultraljud idag... 8+2. Inget hjärtljud... Återkontroll till en överläkare den 24e... Vi hoppas på det bästa... Men det ser inte bra ut... Missed abortion heter det tydligen på "internet språk". Bara upp i sadeln igen...
    Beklagar verkligen Moolie, håller tummarna för att där finns hjärtljud på återkontrollen och allt är som det ska.

Tack finski och Edison nu är det 17 extremt jobbiga dagar... tills td
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö