• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Blomster84 skrev 2015-09-12 13:19:44 följande:
    Vi får se. Ska åka och hälsa på min syster över helgen så jag slipper honom ett par dagar iaf. Vill slicka mina sår i fred....

Hur snabbt efter op kan ni påbörja ivf behandlingarna?

Kram
    Tråkigt när det blir så. Hoppas ni hittar tillbaka! :-/

Det beror lite på vad de kommer att göra. Blir det vara titthål så kanske en månad. Men blir det öppen bukOP så får man vänta längre. Jag får höra med dem efteråt. Lite nervös!!!
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-12 21:31:00 följande:

Tjoho! 40 år och 2 (!!) toppblastosyster i frysen :) Av så få som 5 befruktade ägg så är vi mkt nöjda med att 2 blev blastosyster.

Nu börjar immunologiska resan......

Wow! Grattis!!! Har tänkt på dig idag. :)
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-16 20:22:02 följande:

Inför VUL:et var jag så nervös att jag var riktigt illamående. Men vi fick lyckligtvis se en liten böna med hjärtslag där långt upp i livmoden (man fick pressa lite och ändå var det ganska grynigt).

Oh så skönt! Andas ut lite nu att vi har kommit såhär långt. Jag var SÅ nervös inför att de bara skulle finna en tom hinnsäck..

Vad skönt! Grattis!!! :)
  • Libra1
    Blomster84 skrev 2015-09-17 20:17:59 följande:

Är det någon av er som gått på Nordic som fått sätta tillbaka två embryon?

Jag fick det sist!!! :)
  • Libra1
    Gina43 skrev 2015-09-17 21:18:28 följande:

Kliniken har väl en policy för det där? Du kan möjligen få två om "oddsen" av olika skäl är negativt påverkade, för de vill ju egentligen inte att det ska bli tvillingar (= riskgraviditet gagnar inte deras resultat och därmed inte deras rykte). Ålder är en faktor, sämre äggkvalitet en annan, många försök osv.

MålaMittHjärta: Du är ju jätteung! Till och med jag kallas "ung" i de här sammanhanget och jag är definitivt närmre 40 än du (jag är alltså inte 43)

Blomster84: Jag håller verkligen tummarna för dig! Blir ledsen attse hur uppgiven du låter.

Löste det sig med sambon? Vilken ruvardag har du nu?

Libra: Hur går det för dig? Har man planerat in ingrepp och behandling än? Jobbig väntan..!

Jag väntar fortfarande. Ska ringa imorgon och höra hur det går.

Jag gick till en sjukgymnast innan och fick akupunktur. Men det hjälpte inget tyvärr. Fick ännu mer kramp istället. Hon var inte alls kunnig på endometrios. Igår var jag hos en sjukgymnast på Kvinnokliniken som är med i endometriosteamet. Hon var jättebra. Fick med mig en TENS hem. Hoppas den kan hjälpa lite. Hon tyckte jag skulle börja på vattengympa. Får se hur det blir med det.

Är väldigt trött på att vänta nu. Börjar bli orolig för att OP inte ska hjälpa. Vilket tråkigt liv det skulle bli då. Men en dag i taget...
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-17 20:41:23 följande:

Har glömt om att berätta om en skum händelse i måndags, jag och min sambo sitter i väntrummet och väntar efter en stund kommer en tjej in och hinner precis se att det är en som jobbar på min praktikplats. Jag misstänker att hon såg mig och gick in på toaletten innan hon kom tillbaka och satt sig i andra änden av väntrummet. 
    Blev så skum stämning, är första gången man springer på någon där och så svårt att veta om hon tycker det är "jobbigt" eller inte. Hade en fältdag där på hennes avdelning veckan innan, så hon vet vem jag är.
    Det är såna situationer man inte riktigt vet hur man ska göra, men undvek att titta dit och lossades att jag inte såg henne.

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
    Det där har jag också varit med om en gång. Jag sa hej och låtsades som ingenting. :D
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-25 14:24:58 följande:
    Läste precis så Libras blogg  att hög dos D-vitamin och Q10 kan ge äggen lite bättre kvalite. Tänkte mest tipsa dig om detta, fast du har kanske redan provat detta?  
    Enligt Fertilitetsguiden så kan det fungera. Jag ska göra ett försök. :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-25 20:52:17 följande:
    Det gör du rätt i :)

Är helt säker på att d vitamin gjorde så vi fick ett så bra resultat sist.

Hur går det annars för dig? 
    Väntar fortfarande på operation. Är sjukskriven. Längtar efter att må bra. Det går lite upp och ner. Men idag har jag mått bättre. :)
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-09-26 16:25:42 följande:
    Hoppas du får tid snart, hur länge har du väntat egentligen? Är det inte 3 mån "garantitid" (eller vad det nu heter :P) 
    Vad skönt du mår bra :) hoppas det håller i sig :)
    OP beställdes den 2 juli. Så det kommer att gå över vårdgarantin. De opererar inte alls under sommaren. Bara väldigt akuta fall. Så det är därför. Jag ska ringa och höra hur jag ligger till. :)
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-09-26 18:06:37 följande:

Funderade på din operation Libra1. I vanliga fall opererar man och sen behandlar med enanton. Detta för att man under operationen skrapar bort härdar och tar bort ev cystor och sammanvöxtningar. Efter operationen sätts man i klimakteriet med enanton så att inflammationer mm dämpar sig. Fast man kanske kan göra tvärtom me. Har inte hört om det själv bara. Det kanske inte är endometrios och då har du fått en jobbig medicinering i onödan.

Glöm inte kräva att de tar ett vävnadsprov vid operationen. Alla läkare tar inte ett sådant och ibland kan det öppna dörrar att ha endometrios bekräftat även av vävnadsprov.

Nej det känns lite konstigt. Egentligen började jag med Synarela inför en IVF. Men den kunde jag inte göra pga smärtor. Sen har jag fått fortsätta med Enanton. Blir nog ingen IVF förrän i januari. Så det blir lång tid att vara nedreglerad. Hoppas verkligen de hittar något. Alla jag pratat med, läkare och sjukgymnaster, tycker det låter som endo. Tack för tipset!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö