• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Den sitter nog ca 4 veckor, eller bara kring ägglossning (?). Man tar den cykel dag 1-2 ca. Jag ska ta den samma datum varje månad. När vi gjort IVF så börjar långa eller korta protokollet istället för nästkommande spruta :)

• mom2012

Jag börjar också bli sugen på nästa försök...men vi skulle pausa 3 mån med enanton/klimakteriet på grund av endometrios. Jag har ätit q10 i pausen. Vågade mig inte på dhea. Någon annan som ätit q10?

• mom2012

Det låter verkligen härligt! Synd man inte har en stuga... Vi har sagt vi vill göra nästa försök innan de stänger. Måste finnas tid till både kort och långt protokoll . Med korta protokollet har vi haft ägg (8 ägg) som delar sig långsamt....men fler ägg än vid långa (2 ägg typ ). Blir svårt för läkare att bestämma metod för oss denna gång tror jag.

• mom2012

Uj vad många äggblåsor måla mitt hjärta. Hoppas det går bra.

Libra jag har kört lite olika, gonalf, menopur och elonva. Denna gång blir det långa protokollet med gonalf. Jag går in i behandling direkt efter 3 månader enanton. Det va så smidigt, slipper nässprej! Tar enanton som vanligt och sen 2 v senare sprutstart.

När ska ni planera start? maj?

Ni som tagit amh värde, vad hade ni? Jag hade 15 och är 40. Inte sååå illa eller?

• mom2012

Syndirella vad kul att ni fått se bild på bebisen!

Jag kunde inte hålla hemligt för det syntes direkt på mig. Puff sa det så va magen stor och byxorna för små. :)

• mom2012

Glömde fråga hur de andra försöken sett ut med befruktningen antal ägg vi plockade.

Vi har en del omogna ibland med :(

• mom2012

Det var många gånger du varit gravid söta du. Vilken resa. Hat de gjort missfallsutredning på dig/er? Tex har de testat din och din mans blod mot varandra? Gissar ni gått igenom det?

För oss har det varit en blandad kompott på syskon försöket, som mest 8 ägg, en gång 2 :( För oss är det låg befruktning och sen faller fler bort vid celldelning. De 8 försök vi gjort har vi fått tillbaka 2, antingen 2 kanon eller 1 kanon och ett okej. Sist delades äggen långsamt och det är då lägre kvalitet. Vi har aldrig fått blasto :(

• mom2012

Ja vi gör icsi pga manlig faktor. Han har väldigt få men helt okej spermier. Utlösande var 3e dag 1 månad innan behandling verkar inte hjälpa Heller. Nu äter han vitaminer som vi åt när vi fick 4 bra embryo, 2 till mig och till frys (blev 1barn på fet av 2 ägg). Åren har iof gått sedan dess (4).

Nu sist gjorde vi även aha pga de tyckte skalen va lite tjocka. Men båda äggen va av sämre kvalitet pga långsam delning.

Läkaren tyckte så synd om oss vid åf att hon kramade oss. De gör va de kan och vi kan inte mycket göra för att påverka själva.

Jag har funderat på bmi och vad socker egentligen kan påverka. Småäter för mycket idag.....

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö