• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

BusigaSyrran skrev 2016-06-12 19:16:41 följande:

okej vi har försökt att bli gravida aktivt i två års tid men kört oskyddat längre.

inte fått ett enda postivt test och läkarna hittar inga fel på oss.

Jag menade dock såklart att jag skickade meddelande till dig med intressanta kliniker. vi är själva på det spåret då vi inte orkar vänta längre efter ett syskon då vi vill ha fler än ett barn till.

Googla på sekundär barnlöshet immunförsvar och se om du får några aha upplevelse när du läser där. Det är inte helt ovanligt att man får 1 men inte barn 2. För mig va det iaf en aha upplevelse och jag sökte immunförsvar hjälp utomlands. Blev gravid 1a

försöket men fick missfall v10....
  • mom2012

Vi ställde in vår sista IVF nu i Juni pga bara 2 folliklar och vi hade ju ändå ställt in oss på Äggdonation efter sommaren. Läkaren på Nordic sa med glimten I ögat att vi kunde ju ta vara på de 2 äggen som fanns och ovitrellen skulle ju ändå tas. Sagt och gjort så körde vi 3 dgr "Baby Dance" som det heter I fertility friend. Nu är jag lite I chock. Jag fick igår en tydlig implantationsdipp I min tempning. Jag har inte sovit på hela natten av nyfikenhet och oro men när jag tog tempen I morse hade den stigit igen! 

Jag har kollat igenom alla mina grafer sedan 2011 och ser ingen där jag haft en dipp innan mens på detta viset. Bara en rejäl dipp de 2 ggr jag varit gravid (2011-06 samt 2015-09). Mensen kommer oftast ca 14 dgr efter Ägglossning.

Vad tror ni tjejer? Är det min kropp som spelar mig ett spratt nu? Tog ett gravtest I dag men det var negativt, är bara på 11 DPO så det kan ju vara lite tidigt.

• mom2012

Jag vet jag är ute och "fiskar" nu men här är en graf från April 2016. Så ser graferna oftast ut om det blir mens.
    Neders en graf på grav 2015-09. Dipp    

September 2015 - gravid tills v10

• mom2012

Målamitthjärta - hur går det för dig. Bara några få dagar kvar nu! Känner du att det är på G?

• mom2012

Nej det var nog för höga hopp för min del. Bruna spottings startade igår. Mensen lär väl köra igång inom 2 dgr. Men men....

Håller tummarna målamitthjärta och hoppas allt går mkt bra och smidigt för dig.

Grukangrace fantastiskt bra skörd. Bra gjort make och donator! Hoppas vi får en lika bra donator och att mannens spermier är tillräckligt ok. Vi ska ner till athen 25 juli för koll och sen stänger de augusti. Slutet September blir det för vår del. Vi har ännu inte fått se vår donators profil. Efter äggplock sa kliniken. Men då är det ju för sent att neka till henne. Hur gjorde din klinik?

• mom2012

Stort grattis Målamitthjärta!!! Jag har undrat när han skulle komma men så såg jag nya inlägg I Nordic gruppen och då tänkte ja att nu äntligen

• mom2012
    GrukanGrace skrev 2016-07-20 00:11:41 följande:

Hej

Nu när Nordic har sommarstängt vem vänder man sig till då för vul? Behöver göra ett 1-2 augusti.

Tror det blir svårt med tid på vanlig mottagning eller?

Hej. Kontakta emma kliniken i Malmö. Tror de har öppet. Annars vanliga gyn. De kan ju inte stänga på sjukhuset Kan jag tycka.... Jag fick göra mitt v 7 vul på Nordic i v 10 tror jag. Det va mitt i sommaren för mig. Nordic tar 1500 för ett vul. Tror Emma kliniken tar 500 kr.
  • mom2012

Grukangrace de är dyra på Nordic. 1500 kr för ett vul och bara i mån av tid. Emma kliniken kanske är billigare. Kolla båda :)

• mom2012

PS det är Säkert ingen fara att missa 1 tablett. De måste ju lagras på Ngt sätt i kroppen för jag kan inte tänka mig det går från x till 0. Det är lugnt! Kram

• mom2012

De kostar 1500 sek om man ej gör behandling där men ändå behöver deras hjälp.

• mom2012

Hej på er. Längesedan jag var här inne. Tänkte bara uppdatera med att vår 1.a äggdonation har resulterat i ett efterlängtat plus. Vi bestämde oss för att 50% av äggen skulle befruktas av min man och resten av en donator. Hans spermier var så dåliga. Ett endaste ägg från min man gick vidare till blastocys, dubbeldonator äggen blev 3 st fina blastocyster. Vi valde att föra tillbaka 1 ägg (mannens).
    Jag är chockad för jag kände inget alls (symptom) mer än att mensen var på G...
    Vi är försiktigt optimistiska, tar 1 dag i taget. I dag är det HCG uppföljning för att kontrollera att det stegrar som det ska.

• mom2012

Försiktigt optimistisk :) Hcg stegrar som det ska och progesterone nivån är ok. Nu är v7 vul bokat för att se att där är en graviditet och denna gång av rätt storlek. Det är väldigt nervöst. Med vår dotter tänkte vi inte på missfall en enda gång men har man väl haft ett så blir man ju väldigt försiktig. Ja ni vet ju. Kram till er alla!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö