• 2014bebis

Nordic IVF Center Malmö

Nassa, grattis vilket bra resultat. Hoppas alla blir fint befruktade.

ITM, jag väntar också tills på måndag och ringa. Har td i morgon så dom vill säkert att man ska testa den dagen ändå. Så var det ju på RMC.

Önskar er alla en jätte fin helg! Njut av solen som ska komma på besök.
    Kram

• 2014bebis

ITM, tack jag mår ok. Man får resa sig och försöka gå vidare. Ska träffa Pia idag och prata igenom hur vi ska göra nu.

Hur mår du ITM?

• 2014bebis

Libra1, visst är det väl typiskt att den inte kan komma när man faktiskt vill få den. Hoppas den dyker upp nu så det blir som planerat.

Idag träffade jag Pia, gick bra. Jag ska komma tillbaka och bli lite skrapad innan nästa behandling för att se om det kanske fäster lättare då. Gör ju vad som helst bara det funkar.
    Fick köra på nästa mens så jag räknar med att den dyker upp i slutet på april.

Kram till er!

• 2014bebis

ITM, skrapning var ett enkelt ingrepp som kunde hjälpa embryot att fästa. Vi får toppen embryo men har aldrig fått ett plus. Hoppas verkligen att detta ska hjälpa.

Hoppas ni kommer fram till något bra imorgon.

Libra1, hur går det har mensen kommit?

Hur mår ni andra här?

• 2014bebis

Fyller på listan Skrattande
    Härligt att du är igång igen Libra1
    ITM, skönt med lite semester och att ni kan starta igen när ni vill! Klart det ska funka!!
    Vi är snart alla gravida!

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Moolie
    ITM

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart: 5 april -
    Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    11 april - Libra1

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 16 - Libra1
    Vecka 19 Bebis2014

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
    {#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 (4 färsk, 1 FET där embryot inte klarade sig)
    Moolie - 1
    Bebis2014 -  5 färsk

• 2014bebis
    Libra1 skrev 2014-04-07 16:01:41 följande:
    Imorgon ska jag till Nordic för en extra kontroll. Känner att det stramar lite väl mycket efter bara två sprutor. Behöver ev sänka dosen. Vill inte bli överstimulerad. :-/

Håller tummarna att allt går bra!

Edison, hur gick det idag?
    Libra1 skrev 2014-04-07 13:01:57 följande:
    Vissa tar en halv barnalbyl för att testa. Något man också kan ifrågasätta. Att ta något lättare inflammationshämmande, men bara i låg dos.
    Har funderat på detta men inte vågat själv medicinera.
    ITM skrev 2014-04-07 12:44:57 följande:
    Edison lycka till idag.

Efter vårt förra misslyckande så startade jag en ny tråd med frågan varför fäster de inte??
    Fick till svar att man kan ha ett överaktivt immunförsvar. De kan vara avhjälpt med kortison. Är de någon här inne som testat detta? Eller tagit upp de med Nordic?
    Har också läst om det. Kanske man skulle ta upp vid nästa besök. Känner mig desperat och vill testa allt!

• 2014bebis

Libra, härligt att du är en bit in i behandlingen och att allt går bra.
    Jag har jobbat under mina behandlingar förutom vid äp då har jag varit hemma en vecka. Men det börjar absolut bli påfrestande nu efter så många försök. Tror det är viktigt i denna jobbiga situation vi alla är i att man lyssnar på sin kropp, är man helt slut så försök få sjukskrivning som ni skriver om på vårdcentralen. Det är ju inte många arbetsgivare som tycker att det är ok att man inte mår bra och avlastar en tyvärr. Min gör det inte i varje fall.
    Libra hur upplevde du den nya läkaren?
    Embryo glue låter ju spännande det får jag ju också fråga om nästa gång.

Nassa: håller tummarna att det blir ett plus!

Kram till er alla

• 2014bebis

Nassa, usch vad tråkigt för er. Hoppas din man snart kommer hem och kan hålla om dig lite. Kram

Libra1, lycka till idag , hoppas allt ser bra ut och att du får datum för äp!

Edison, hur går det för dig?

Ha en fin måndag alla!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö