• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

Är igång med äggstimulering. Spännande med ny lägre dos denna behandling, 100 IE Puregon. Hade något snäpp högre dos förra gången och blev nästan överstimulerad..men med bra resultat ändå!

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-27 19:26:51 följande:

Håller tummarna :) Vad skönt du är igång :)

Tack - det var inte så kul med de frysta embryona som inte klarade sig. Men nu är det nya tag som gäller!

Det närmar sig TD för dig? Spännande!!
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-28 14:29:45 följande:

Testdag och graviditetstestet var positivt! 

Mitt enda graviditetstest som visat positivt :) 

Nu svävar vi på lite moln och har inte riktigt fattat detta.

Grattis!!
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-04-28 14:20:51 följande:

Spännande! Hur långt har du kommit?

Äggplock nästa vecka, VUL om två dagar. Hoppas att lite mer har hänt till dess. Det ser inte ut som om mina äggstockar är riktigt lika pigga denna gången, men det är dumt att oroa sig mer än vad man måste.
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-29 13:27:24 följande:

Tack :) 

Håller tummarna för ditt försök :) 

Gulliga du!
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-29 19:59:07 följande:

Fasen också har börjat blöda lite, kommer på pappret när jag torkar + på pinnen efter lutinus. Nu känns det inte lika roligt längre.Känns som det är kört nu!

Hoppas att det bara stannar vid en liten mängd! Det måste inte vara kört! Hang in there!
  • Gina43

Suck, behandlingstristessen har hunnit ifatt mig här. Hade molvärk igår, ändå är det lite "segt" med äggstockarna. Många blåsor, men de är små och måste växa till om de ska vara redo vid äggplocket. Höjd dos.

• Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-30 16:46:19 följande:

Hoppas blåsorna växer till sig :) Jag har fått höja dosen båda gångerna efter första VUL och denna gången var dosen betydligt högre. 

Har ni fått tid för ev plock? 

Tack, nä inte än. Tredje VUL inplanerat efter doshöjning (det här var andra VUL:et). Lite längre behandling än förra gången blir det alltså. Får hämta ut extra Orgalutra. Vi får väl se nu hur det blir...
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-30 18:40:23 följande:

Tack och lov slutade det blöda inatt :) 

Fick bara panik när jag såg blodet, hade inte något sånt med sonen men får väl ställa in mig på att varje graviditet är olik. 

Oki hoppas de växer till sig då med högre dos. Men håller tummarna.

Ha en trevlig valborg :)

Vad skönt att höra! Det bådar ju gott!

Tja, tydligen är det inte bara varje graviditet som är olik, utan även varje IVF-försök (doh!). Enligt läkaren kan det variera rätt mycket. Det hade jag kanske inte räknat med - jag som var så lättstimulerad på den medicinen för inte så länge sedan alls!
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-01 08:16:17 följande:

Jo det är kanske så, fick ha en mycket högre dos denna gång och reagerade mer under äggplocket än vad jag kom ihåg. Och att jag kände av äggplocket några dagar mer än förra försöket.

Kan iof bero på att man inte kan villa upp sig när man har en 3 åring hemma.. 

Jo jo Fast du fick ju ut rekordmånga ägg (bra kvalitet också!) så jag kan tänka mig att du blev stucken en del under det äggplocket!!

Denna gång vet jag inte hur det blir. Fick ut 14 mogna förra gången (totalen vet jag inte), varav 10 blev befruktade och 5 blev blastocyster. Denna gång hade jag många lite mindre äggblåsor som kanske inte hinner mogna. Tja, kliniken styr nog upp det hela så att resultatet blir det bästa möjliga, men förväntningarna är låga även om hoppet gror någonstans där inne.
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö