• Gina43

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-05-01 19:37:44 följande:

Idag berättade sambon för sin mamma att det kanske skulle bli ett barnbarn till i slutet av året. Jag var direkt inte beredd på det hela men ja nu vet hon iaf.

Men det är ju kul att berätta glada nyheter

Har ni varit öppna med att ni gör IVF eller är det en hemlis? Har man berättat för de närmaste i familjen att man gör en behandling så går det ju inte att slingra sig när frågan "hur har det gått?" kommer (för det gör den ju). Svaret "Öh jag vet inte" kommer man ju inte undan med alltför länge

Här är det bättre efter doshöjningen. Slemhinnan såg fin ut också, 10 mm. Tar snart Ovitrelle.

Men..jag vågar inte hoppas på att jag får samma fina resultat som du! Jag är ju ett par år äldre. Men att du fick ett så fint resultat tänder lite hopp hos mig. Och jag är så glad för er skull!
  • Gina43

Libra: Tråkigt att läsa att du mår så dåligt! Jag har läst din blogg ochkänner mig ledsen för din skull. Är du säker på att det är östrogenet som gör det och att det inte är summan av alla tråkigheter? Det går ju igenom en minst sagt tuff tid. Kanske är det en svacka (jo en till) som gör att du känner dig depressiv. Jag tycker att du bör kontakta allmänläkaren igen samt meddela Nordic om hur du mår. Det är ju troligtvis allmänläkare som kan bemöta och behandla din deppighet, såvida du inte skulle må bättre av justerad dos Synarela och östrogen. Jag tycker inte att du ska självmedicinera antidepp och jag tycker absolut att du bör vara försiktig med morfinet. Går det inte att byta ut det mot något annat smärtstillande?

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-04 18:58:40 följande:

Gina43 vilken dos tog du och vad höjde de till?

100 IE Puregon, till 125 IE (jag är en lågdosare). Oroar mig för resultatet - känner av äggstockarna lite då och då, men är inte lika spänd och stinn som sist. Tänk om det inte blir så många ägg denna gång? Vi får snart se! Kan ju inte påverka det själv, utan det är bara att vänta.
  • Gina43
    Libra1 skrev 2015-05-05 19:54:37 följande:

Ingen hörde av sig. Inte ens ett mail. :(

Mailade du till under behandling? Det låter märkligt! De brukar ju ringa samma dag om det brådskar och man har uttryckt önskemål om att bli uppringd samma dag (samma sak om man lämnar meddelande på telefonsvararen). Var du tillräckligt tydlig om när du ville bli uppringd?
  • Gina43

Libra: Så du ska testa utan östrogenplåstret nu? Det var väl ditt förslag från början att prova med plåster, för att motverka biverkningarna från Synarelan, om jag förstod det hela rätt? Om du tror att plåstren är boven, finns det inget annat som du kan ta? Bra att kolla upp med din VC-läkare ang Sertralinet så att medicineringen funkar tillsammans med det andra du tar. Ibland funkar ju inte vissa preparat tillsammans.

Skönt att höra att du mår bättre!

• Gina43

mom2012: Nu har vi haft äggplock. 8 blev det totalt varav 6 befruktade (1 var omoget). Bra befruktningsgrad, men - även om jag inte borde vara det - så känner jag mig lite besviken ändå eftersom det är färre ägg än förra gången (och jag har ju högt AMH och många ägganlag). Det var väl i och för sig väntat. Fast nu kommer vi vidare med nästa etapp i processen, vilket ju är bra! Hoppas på återkoppling från labbet om hur det går för mina små embryon. Vi får väl se om något överlever till återföring som blastocyst. Nervigt värre var det här!

Jag trodde faktiskt att jag skulle ägna mindre tid åt att spekulera och analysera nu när det är så mycket på gång i livet, men nej, IVF slukar verkligen mycket tankeverksamhet ändå.

Hur går det för dig/er?

• Gina43

Tack tack! Det känns fint att få snälla kommentarer!

Tja, vi har en kommande flytt här också! Det ska bli spännande med nytt hem, att göra något till sitt. Tummar fortfarande prospektet med alla bilder och drömmer om hur det ska inredas.

Har egentligen mycket att pyssla med, men har fortfarande lite molvärk i magen och är törstig. Kroppen känns svullen! Måste ta mig samman och gå ut! Får ju inte direkt mycket gjort här..

• Gina43

Jaha tjejer, gravidbulan är fixad i väntan på embryot.. (jäkla Lutinus..)

..Just nu ligger det dessutom 7 kg värmedyna med tassar på den uppsvällda buken (nej, den delen var inte heller valfri..) Undrar om katten hjälper mig när det är dags att ruva? Han gjorde det ju så fint sist! "Katteffekten" stressar av i alla fall.

Tråkigt att höra om kampen mot endo. Det verkar hemskt jobbigt!

• Gina43

BAH! Jag tänker verkligen inte på något annat än IVF:en nu och på de små embryona i labbet. I helgen siktar vi på ET. Så jag ska unna mig lite vin ikväll. Men närmast, att försöka komma iväg på en lekaktivitet med lilleman.

Alla 6 har delat sig. Hoppas att de fortfarande är fina på söndag eller att det i vart fall finns en överlevare..!

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-05-08 21:06:11 följande:

Idag I dag är jag lite knäckt..... två vänner är gravida. Såklart glad för dem men när man gör ivf så är allt lite upp o ner och hormoner och besvikelser. En tuff dag idag.

Vet hur det är! Det var flera kring mig som berättade om sina graviditeter när vi precis hade fått besked om att vi inte kunde få barn utan IVF och även när vi var mitt i behandling. Man blir ju ledsen för sin egen skull (utan att för den sakens skull missunna dem glädje). Bättre att du får reda på det nu än när du ruvar och väntar på ett plus!

*tröstkram*
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö