Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Lyckad medicinsk abort

Så skönt att höra att det gått bra. Jag ska också genomgå en medicinsk abort och har hunnit läsa många skräckhistorier. Förstår att det alltid är en svår upplevelse men känns ändå tryggt att läsa att det gått bra för vissa.
    Jag har en resa inbokad två veckor efter min abort... Undrar om jag kommer kunna åka på den..?

• Anonym (orolig)

Jag ska troligtvis göra den inneliggande på sjukhus eftersom jag har epilepsi och dom behöver ha lite extra koll på mig. Pratade precis med dom och skulle få ett återbesök innan jag åker iväg för att kolla att allt är som det ska.Så får hoppas att det går vägen...ska försöka hålla mig lugn. Funderar kring de första tabletterna man tar..Kände du någonting av dom? ont eller så?

• Anonym (orolig)

tack för din info! Känner mig lugnare nu. Hoppas på att allt kommer gå bra och att det inte kommer göra allt för ont.
    Ska få en besökstid innan resan också för att kolla att allt verkar bra.
    Återkommer med hur det gick, hjälp!!

• Anonym (orolig)

gjorde min abort igår och det gick bra. Gjorde inte speciellt ont. Tror dessutom det mesta kom ut med den första tabletten. Blöder ganska mycket idag. Skönt att det är över!
     Det som verkade konstigt är att jag inte bokades in för ngt återbesök eftersom jag ska resa iväg om 2 v. Fick med mig ett gravtest att ta efter 3 v. Jag frågade om det gick att få ett VUL innan resan för att kolla att allt är ok, men enl sköterskan på KS "var det ingen idé för man skulle ändå inte kunna se något" Hon sa att många läkare har det som rutin utan att det egentligen finns ngt syfte.. Dom borde ju vara experter så är väl bara att lyssna? Eller ska jag boka tid hos min gyn för säkerhets skull?

• Anonym (orolig)
    Anonym (Isioten31) skrev 2014-01-14 20:48:33 följande:
    Härligt att höra att det gått bra. Ska själv börja min medicinska abort 21 januari. Är rätt nervös och orolig över ingreppet. Jag vet ju inte hur jag kommer reagera då och vad jag har för känslor. Även om det är en självklarhet för mig att göra abort just nu. Sen ser varken jag eller min pojkvän det som ett barn nu och på så sätt är det antagligen lättare att göra en abort.

Måste dock erkänna att jag kollat lite väl mycket i trådar där abortmotståndarna gafflar högst och sidor som förespråkar livet i alla lägen och att det gjort att jag fått lite mer ångest kring det hela. Har dock lovat min kille nu att inte ta åt mig för vad som  skrivs och att inte ha ångest för mitt egna beslut som är rätt beslut gällande mig, min kropp och oss två.

Jag tycker verkligen att du enbart ska utgå från din och er situation och ingen annans. Jag och min kille gick och pratade med en kurator innan vilket verkligen hjälpte mig och honom. Hon ställde massa bra frågor som gjorde att vårt beslut kändes tryggare. Hon sa att jag skulle fundera på de orsaker som låg bakom vårt val när jag kände att jag tvivlade på beslutet. Bara du kan välja. Vi pratade mycket med varandra, jag och min kille. Ska man sätta ett barn till världen så ska det enligt mig finnas en trygg relation och en trygg situation i övrigt, och en längtan. Självklart var aborten ingen rolig sak att besluta om eller gå igenom men jag har inte ångrat mig. 
Svar på tråden Lyckad medicinsk abort