Anonym (Isioten31) skrev 2014-01-14 20:48:33 följande:
Härligt att höra att det gått bra. Ska själv börja min medicinska abort 21 januari. Är rätt nervös och orolig över ingreppet. Jag vet ju inte hur jag kommer reagera då och vad jag har för känslor. Även om det är en självklarhet för mig att göra abort just nu. Sen ser varken jag eller min pojkvän det som ett barn nu och på så sätt är det antagligen lättare att göra en abort.
Måste dock erkänna att jag kollat lite väl mycket i trådar där abortmotståndarna gafflar högst och sidor som förespråkar livet i alla lägen och att det gjort att jag fått lite mer ångest kring det hela. Har dock lovat min kille nu att inte ta åt mig för vad som skrivs och att inte ha ångest för mitt egna beslut som är rätt beslut gällande mig, min kropp och oss två.
Jag tycker verkligen att du enbart ska utgå från din och er situation och ingen annans. Jag och min kille gick och pratade med en kurator innan vilket verkligen hjälpte mig och honom. Hon ställde massa bra frågor som gjorde att vårt beslut kändes tryggare. Hon sa att jag skulle fundera på de orsaker som låg bakom vårt val när jag kände att jag tvivlade på beslutet. Bara du kan välja. Vi pratade mycket med varandra, jag och min kille. Ska man sätta ett barn till världen så ska det enligt mig finnas en trygg relation och en trygg situation i övrigt, och en längtan. Självklart var aborten ingen rolig sak att besluta om eller gå igenom men jag har inte ångrat mig.