Lyckad medicinsk abort
Vill bara skriva av mig om min medicinska abort, då de flesta trådar handlar om misslyckade, men INTE denna :) Mensen var sen och jag misstänkte graviditet och japp, jag hade rätt! En abort var en självklarhet för mig av många anledningar. Ringde dagen efter till abortmottagningen och fick tid 13 (!!!) dagar efter. Dessa dagar var ren tortyr! Visste att man hade ett litet liv i magen plus ett extremt illamående, MEN, jag tog mig igenom dessa dagar ändå. Dagen kom då jag skulle träffa en barnmorska och hon konstaterade att jag var i v 8, på pricken, och att en medicinsk abort var att rekommendera. Jag var livrädd över alla skräckhistorier och förväntade mig de värsta, men jag svalde den första tabletten ändå och kände en viss lättnad. 2 dagar efter tar jag resten av tabletterna i hemmet. 4st vaginala tabletter. Timmarna går och jag är riktigt nervös inför den kommande smärtan. Efter 2 timmar har ingenting hänt, och jag tänker "jahapp, skulle inte förvåna mig om min kropp inte reagerar på detta" Efter ca 2,5 timme så börjar jag få "mensvärk" och då förstod jag att "nu händer de!" Smärtan blev lite värre så jag värmde min vetekudde och satte mig bekvämt i soffan. Efter 30 min så känner jag att det är dags att gå på toaletten, och där spenderar jag nog 2-3 timmar. Blod och klumpar rann ur mig, men jag hade inte ont, mådde inte alls dåligt och illamåendet släppte. Framåt eftermiddagen blödde jag fortfarande väldigt mycket (men mådde fortfarande inte dåligt), Så jag bestämde mig för att ringa direktnumret till BM som jag fått vid första besöket. Förklarade min situation och berättade att jag blödde mycket. Hon jag talade med var jättesnäll och bad mig komma in till kvinnokliniken så hon kunde avgöra om det var normalt eller ej. Väl inne på kvinnokliniken avtog blödningen och jag skämdes nästan över att jag åkte in, men BM var så snäll och tyckte bara det var bra att jag kom in å kollade så läget var OK. Dagarna efter blödde jag som en riklig mens, hade "mensnvärk" från och till, men vanliga värktabletter hjälpte utmärkt. Det har nu gått 12 dagar och blödningen har avtagit. Var på en gynundersökning idag där dom konstaterade att allt såg bra ut, men att där fanns pyttelite rester kvar. Dessa hinnor som fanns kvar kommer att komma ut av sig själv om kroppen sköter sig som den ska :) men jag litar på min kropp då jag mår väldigt bra rent fysiskt. Så, min abort var inte alls smärtsam eller jobbig, och det är jag otroligt tacksam för!