Abort eller behålla? :/
Jag kan börja med att säga att jag varit i denna situationen en gång tidigare när jag var 16, då gjorde jag abort i vecka 12, det gick bra fysiskt. Fick den hjälp jag behövde på sjukhuset. Men sen kom tiden efter som var mycket plågsam. Har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde efter den aborten. Jag kände mig som en mördare, jag grät i timmar och anklagade mig själv för en hel del saker. Idag tänker jag på aborten ibland, har fortfarande skuldkänslor men det går att leva vidare även fast det är jobbigt.
Idag är jag 19 år, bor tillsammans med killen som är 22 i hyresrätt som var pappan då med. Idag är jag i vecka 15. Jag går sista året på gymnasiet. Jag jobbar extra och han har jobb. Blivit gravid trots skydd och vet inte vad jag ska ta mig till nu. Förra aborten gjorde jag för att jag var så ung och kunde inte erbjuda barnet det som jag ville.Även fast jag ville ha barnet så kunde jag inte. Jag kan inte göra en abort nu. Jag vill inte. Men min sambo vill inte ha barn. Han säger att jag förstör hans liv. Att jag är egoistisk som bara tänker på mig. Blir så ledsen och frustrerad. Oavsett vad jag gör så är det någon som blir ledsen. Klarar inte detta, det är så jobbigt. Jag vill verkligen inte förstöra min sambos liv, han är det bästa som har hänt mig och jag älskar honom så otroligt mycket. Han vill inte ha detta barnet och han ville inte ha förra. Vad ska jag göra?
Jag var på ultraljud förra veckan och såg det lilla livet som lever i mitt mage. Det är det vackraste jag sett, med ett hjärta som slog, det lilla livet sparkade och grejade med händerna i ansiktet. Jag vill detta, jag vill ha detta barnet men jag vill även att min sambo ska vilja ha barnet. Hur ska jag kunna leva med att jag har satt ett barn till världen som inte pappan vill ha? Vad ska jag säga till vårt barn sen? Blir så förvirrad. Är så ledsen!
Vad ska jag göra???