Inlägg från: lill grodan |Visa alla inlägg
  • lill grodan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej! Jag vill också gärna vara med!
    Vi är inne på försök nr 5 nu med det verkar trögt.Trots alla möjliga ägglossningstest !
    Denna månad ska vi försöka med fertilitetsmonitor,efter tips från flera vänner.
    Har en dotter på snart 8år som kom till på 2a försöket efter 2 missfall.

• lill grodan

Jag har lite blandade känslor för den där fertilitetsmonitorn. Är lixom rädd att man ska börja hoppas för mkt! Min bim är den 24/1 så det har inte kommit igång än denna månad. Men jag och maken har bestämt att denna månad kör vi varannan dag,då det var det som fungerade sist. Känns lite stressande att hålla på med äl test varje månad. Men å andra sidan har man inget annat i skallen för närvarande Obestämd

• lill grodan

Detta med missfall är nog det jobbigaste man kan vara med om! Jag har 2 st bakom mig .Ett -05 och ett i december -12 . Tyvärr känner jag att även OM och NÄR jag blir gravid kommer jag inte att kunna känna mig lugn och vara glad förrän jag minst har passerat vecka 20. Börjar nästan tro att man överanalyserar allt . MEN har man varit med om det ,vet man att det tyvärr är en möjlig utgång. Satt och räknade här om dagen, och skulle mina missfall blivit barn,skulle jag vara 4barns mamma nu! Mitt första missfall var i vecka 14 med tvillingar. Och det var nog bland det tuffaste jag varit med om! MEN nu är det ju så att vi ska ha ett plus mina damer! Och sedan ett barn ,och inte ett missfall! Eller hur?

• lill grodan

Jag har också tänkt i dom banorna! Tänk om min senaste skrapning gjorde så att vi inte kan få fler barn.Men jag har beslutat mig för att ringa till gyn och be dom kolla upp vad som står i journalen vid den senaste skrapningen!

• lill grodan

Nu så tjejer! Idag fick jag min fertilitetsmonitor,så nu ska vi se vad den går för! FlörtDen verkar iaf vara väldigt lätt att använda,och den visar tydligen de 4 mest fertila dagarna. Istället för de "vanliga"ägglossningstesterna som bara visar den dag som just ägget släpper.Tydligen enligt en massa studier så ökar chansen att bli gravid med 89%,jämfört med ett vanligt ägglossningstest. Så det hoppas jag verkligen! Pratade med gyn idag och om jag inte skulle bli gravid denna gång, så skulle jag få komma in på ett ul bara för att se så det inte blev ngt galet vid sista missfallet och vid den akuta skrapningen jag gjorde då.Och det känns enormt skönt att bli tagen på allvar på en gång. Iofs går det väl fort eftersom jag går privat denna gång.

• lill grodan

Lägg gärna till mig i listan också Skrattande. Jag har bim den 27/1. Och vi hoppas verkligen att det tar denna gång!
    Maken har till och med börjat att han sten koll på min äl, och tycker det är lika spännande varje morgon när jag testar med monitorn. Helt galet att man kan snöa in på något så fruktansvärt. Man har liksom bara bäbisar, bim och äl i skallen!

• lill grodan

Jaha,då börjar det närma sig för mig också.Och som vanligt letar man symtom hela tiden! Dock måste jag tillägga att mina bröst har ökat 1,5 storlek och är tydligen enormt lättretlig enligt min omgivning! Men som sagt,man letar ju symtom!

• lill grodan

Och dääääär. Kom mensen . Vey faktiskt inte om vi orkar hålla på mer med tester och annan skit.

• lill grodan

Liten ljusning i eländet! Ringde till kvinnokliniken idag,och fick en tid redan den 11 februari!
    Läkaren jag pratade med trodde att jag kanske bara behövde ge kroppen en kickstart med lite hormoner, efter alla år med p-piller. Så vi får väl se hur det går. Nämde att jag bör ha ägglossning runt detta datum vilket hon tyckte var bra. För då kunde hon ta sig en titt redan då.

• lill grodan

Nu var det länge sedan jag var in här och kikade,tog paus denna månad från allt vad det innebär att försöka och försöka. Känner väl lite att jag inte har den mentala orken att bli ledsen och helt förstörd en gång i månaden. Den 18 mars är det iaf dax för första besöket för en ev ivf behandling. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig,eller jo det gör jag. Naturligt vis att vi ska ha möjligheten till ett nytt litet liv. Grattis till er andra som har plussat! Hoppas att det inte dröjer allt för länge för oss också.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?