• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • MjölkChoklad
    Vildhallon skrev 2014-01-01 08:50:24 följande:
    Absolut inte Hur ser läget ut för dig?

Gott nytt år förresten!
    Gott Nytt År Skål

Precis fått mens - så första försöket till en gemensam 3:a med mannen tog sig inte. Nästa BIM 29/1 - hoppas på Plus då!
  • Mon bébé 81

Hej, får jag hänga på här? Fyller 33 år om bara några veckor.
    Har BIM den 10 januari, första försöket. Har inga barn sedan tidigare.

• Vildhallon

MjölkChoklad: Jag håller tummarna för att det tar sig nästa gång! Hur gamla är dina barn?

Mon bébé 81: Välkommen till tråden!

Jag tycker att tiden sniglar sig fram nu. Jag växlar mellan ömma bröst/ inte ömma bröst och ibland känns det som att det pågår något i livmoderområdet, ibland inte. Jag gjorde ett test idag då jag inte kunde hålla mig och det kom upp en jättesvag skugga som jag för tillfället klassar som spökstreck. Jag ska försöka hålla mig från att testa för mycket.. det är ju trots allt några dagar kvar till BIM.

Jag har två missfall i bagaget varav det senaste skedde i somras. Väldigt jobbigt både för mig och mannen. Första gången jag blev gravid så tog det sig på första försöket. Den graviditeten resulterade i ett tidigt missfall några dagar efter jag plussat. Efter missfallet blev jag som besatt av att bli gravid så fort som möjligt igen men kroppen var inte alls med på noterna och det tog drygt 1,5 år innan jag blev gravid igen, vilket slutade i missfall i v 7 i somras. Nu verkar kroppen fungera som den ska igen och jag håller tummarna för att det blir tredje gången gillt!

• Mon bébé 81

Ja, tiden sniglar sig verkligen fram just nu. Jag går och känner efter hela tiden, ibland har jag massor av symptom och ibland inga alls. Tror att min ägglossning var redan den 25 december, men kommer ändå försöka att vänta till BIM innan jag testar. Men man vet aldrig, det kan hända att jag börjar testa tidigareTyst.

• MjölkChoklad

Våra barn är snart 5 o snart 7. Sen har vi även varsin tonåring - många barn alltså! Ochegentligen var vi klara med barn, men så blev jag så sugen på en till Sist jag blev gravid var ju för nästan 6 år sedan, så ingen aning om det kommer att gå igen. Men hoppas Vildhallon - beklagar dina missfall! Hoppas det blir tredje gången gillt nu!!!Och hoppas att det redan har tagit sig!!!

• Vildhallon
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-01 20:04:28 följande:
    Ja, tiden sniglar sig verkligen fram just nu. Jag går och känner efter hela tiden, ibland har jag massor av symptom och ibland inga alls. Tror att min ägglossning var redan den 25 december, men kommer ändå försöka att vänta till BIM innan jag testar. Men man vet aldrig, det kan hända att jag börjar testa tidigareTyst.

Testade du för ägglossning eller har du koll på den ändå? Jag tror att jag hade ägglossning den 24 december och jag har bara 12 dagar mellan ägglossning och BIM så därför tror jag att BIM är den 6:e för mig. Jag skrev 7:e i trådstarten men jag ser nu att jag nog räknat fel om jag hade ägglossning den 24:e. Hmm... mina cykler varierar mellan 26-30 dagar så det kan ju diffa lite ibland.
  • Vildhallon
    MjölkChoklad skrev 2014-01-01 20:06:50 följande:
    Våra barn är snart 5 o snart 7. Sen har vi även varsin tonåring - många barn alltså! Ochegentligen var vi klara med barn, men så blev jag så sugen på en till Sist jag blev gravid var ju för nästan 6 år sedan, så ingen aning om det kommer att gå igen. Men hoppas Vildhallon - beklagar dina missfall! Hoppas det blir tredje gången gillt nu!!!Och hoppas att det redan har tagit sig!!!
    Vad mysigt det låter med stor familj! Jag har insett att det är något som jag aldrig kommer att hinna med, då jag fyller 36 år till sommaren och fortfarande inte fått till den första än. Men vi försöker Flört 

Missfall är skitjobbigt och då jag haft 2 så är jag orolig att det ska bli ett tredje om det tar sig igen. Men då får vi i allafall missfallsutredning. Känns grymt att behöva gå igenom 3 st innan man kan få bli utredd. Men jag väljer att tänka att det kommer att gå bra nästa gång. Glad
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?