• Lambda

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej, är tudelad men vill ändå vara med. Har två barn 11 och 8 år. Jag och nya mannen har haft oskyddat i 1,5 år men det är senaste tiden det har lagts ner x-tra på genom att hålla reda på äl, vitaminer och så. Jag är 35.

Är på en avvikande plats i livet eftersom det är första gången jag upplever det. Är på BIM +13, negativa test. Tror ägglossningen hoppade i december och därför ingen mens. Tror även att jag hade ägglossning igen eller hur man nu ska se det den 5/1. Så om jag ska räkna från det har jag kanske ny BIM den , alltså, jag vet inte? Ska man räkna 14 dagar efter äl eller 28 dagar från då jag borde haft mensen. Förlåt min snurrighet. :)

Helst vill jag få mens nu och starta om så man får koll.

• Lambda
    joss82 skrev 2014-01-10 11:58:58 följande:

äsch, nu är min mens mer oregelbunden än någonsin. Nu när jag vill ha så bra koll på min kropp som möjligt! Innan har den varierat mellan ca 29 och 24 dagar, men nu kom den plötsligt efter 25. Suck! Är det större risk att man har svårt att bli gravid om man har oregelbunden mens? Någon som vet?

Oregelbunden ska det svaja mer än fyra dagar åt båda håll. Blir svårare att veta när man har ägglossning varje månad eftersom den infaller olika. Bästa är att testa men man får räkna med att testa många dagar eftersom man inte har koll då mensen är oregelbunden. Oregelbunden mens kan, och jag skriver, kan, innebära att man inte har ägglossning varje månad och ibland att man inte ägglossar alls. Vet ej hur du har det utan skriver bara lite fakta. Man kan göra en hormonanalys genom blodprov för att utesluta om man har äggl. eller ej.
  • Lambda
    kmor skrev 2014-01-11 00:24:48 följande:

Jag är otroligt inne på detta nu, nästan besatt. Är det normalt? Har för övrigt sagt bim den 19/1 men jag räknade fel, ska vara 18/1.

Du är inte ensam. Inbillade mig ett väldigt svagt streck på mitt isärplockade cb och försöker få fram det med hjälp av redigering. Borde sluta vara besatt och lägga mig, men det är svårt. :)
  • Lambda
    Bebislängt skrev 2014-01-11 00:45:31 följande:

Jaaa, och jag googlar som besatt efter folk som har fått tvärminus när de testat för tidigt som jag (BIM-6) men hittar bara folk som fått ett svagt, svagt plus :(
    Har läst många som inte får plus innan BIM, vilka märken har du använt? En annan googlar efter såna som inte får plus förns flera veckor efter BIM. :)
  • Lambda
    Bebislängt skrev 2014-01-11 01:00:39 följande:

Jag använde Cb vanliga test. Jag förväntar mig egentligen inte att det ska bli något på första försöket, men det är såååå jobbigt med ovisshet när man så gärna vill. Om sju månader är medeltiden för att bli gravid så kommer det bli en lååångsam vinter och vår ;)

Säg inte det, det kanske bara säger kaboom så är du gravid :)
  • Lambda
    Vildhallon skrev 2014-01-11 11:52:26 följande:

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    L1977               21/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81

Uppdaterat listan! Har jag glömt att lägga till någon?

Mig :)
  • Lambda
    Vildhallon skrev 2014-01-11 15:09:31 följande:

Lambda: Vilket datum ska jag sätta på BIM på dig? Glad

Ja du... antingen BIM +14 eller BIM 19/1 eller 25/1. Vet faktiskt inte hur jag ska tänka eller räkna? :)
  • Lambda
    Vildhallon skrev 2014-01-13 08:26:58 följande:

{#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}
    Bebislängt        16/1
    Grynis               17/1
    Jenna0808       18/1
    kmor                 18/1
    Lambda            19/1
    L1977               25/1
    MrsLowlife        25/1
    Lill grodan         27/1
    MjölkChoklad    29/1
    Tablettask         30/1
    Joss81               31/1
    Lantlollan           2/2
    Mon bébé 81      8/2

Plus Plussat Plus
    Vildhallon

Så! Nu är den uppdaterad igen! Glad
    Dags att ändra igen, fick mensen igår så 8/2 blir nya BIM. Dock blir det nog att vi tar det lite lugnans ett tag. Måste nog gå vidare och söka hjälp även fast det tar emot. Man önskar att det kunde hända på det vanliga sättet men det är önsketänkande. Vi vet inte ens om mannen har något att ge. Håller mig ändå kvar och hejar på er andra.
  • Lambda
    Bebislängt skrev 2014-01-17 09:40:16 följande:

Testade mig i morse efter en sömnlös natt av det jag trodde var mensvärk, men ingen mens hade dykt upp. Och testet visade ett tydligt plus! :D

Åh, vad roligt. Grattis! :)
  • Lambda
    Joss81 skrev 2014-01-23 08:10:54 följande:

Nu när vi har haft sex just kring äl så har jag sett till att ligga kvar still i sängen och sova för natten. Så först morgonen därpå har jag gått på toaletten. Då på morgonen har det runnit ut sperma när jag gått på toa. Är det då all sperma som rinner ut eller kan det vara några spermier som ändå lyckats simma upp och hålla sig kvar där inne?

Självfallet rinner det mesta ut men finns många skrymslen och vrår för en spermie att gömma sig kvar. Har läst om fall där personer blivit befruktade en vecka efter samlag. Det är ungefär så länge en spermie kan överleva inuti en kvinna. Hoppas ni fått till det!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?