• jamieblue

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Vad roligt att den här tråden kom upp! Jag fyller 35 i sommar och min sambo och jag ska försöka få vårt första gemensamma barn. Har inte tidigare haft någon barnlängtan men det var precis som att den biologiska klockan bara slog till, trots att jag började tvivla på att jag hade någon.

Nu när vi väl bestämt oss för att försöka så kan jag få ångest över att jag är så "gammal" men det finns egentligen ingen anledning att gräma sig så mycket över det - det går ju inte att ändra på. Funkar det så funkar det… Har nu börjat läsa på om hur man egentligen blir gravid. Ja, alltså, hur det går till det vet jag, hahaha, men har aldrig satt mig in så noggrant i själva tajmingen med ägglossning och hela grejen.

• jamieblue
    Vildhallon skrev 2014-01-14 18:20:14 följande:
    Välkommen jamieblue!
    Tack Glad
    Mon bébé 81 skrev 2014-01-14 20:28:42 följande:
    Hihi, det där är väldigt lustigt. Man har levt i över 30 år och har haft sex i en hel massa år, men ändå bara MÅSTE man läsa på massor om hur barn blir till. Så att man inte har missförstått någon viktig liten detalj Flört.

Tidigare har man ju ägnat massor av tid och energi till att inte bli gravid. Och noja sig över oönskade graviditeter osv.

* * *

Min make sa något roligt här om dagen förresten: "Tänk vad skönt sen när du blivit gravid, då kan vi ha sex precis när vi har lust" Kyss

Ja, hoppas verkligen att vi alla plussar snart och kan följas åt. Vore så mysigt!! Tänk vad vi kommer skratta åt den här tråden sen i framtidenFlört
    Jag vet! Det är helt galet! I typ 20 år har man varit helt inställd på att INTE bli med barn och så helt plötsligt - tvärtom! 
  • jamieblue

Jag testade i dag (BIM) och fick ett positivt test! Det känns väldigt overkligt, jag ska testa igen efter helgen och se om det håller i sig :) Det känns osannolikt, på första försöket dessutom. Men men, det är mycket som kan hända än. 

• jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-02-08 10:31:43 följande:

Grattis! Kände likadant när jag plussade på första försöket. Gick och köpte ett till test men sen dagen efter när det hade sjunkit in gick jag och bytte det mot gravid-vitaminer :)

Testet ska ju inte kunna visa fel åt det hållet. Enda jag har hört om är RSFU's tidiga tester som kan visa fel.

Lycka till ni andra som har BIM i dagarna!
    Jag körde RFSU, fast deras "vanliga". Så det är väl säkert, även om jag fortfarande inte vågar tro på det! Man läser så mycket om folk som kämpar och dessutom barnmorskor och läkare som säger att efter 30 är det SÅ mycket svårare att få barn. Så jag var rätt inställd på att få vänta ett tag faktiskt, jag blir ju 35 i år. 

Tack för alla grattis, jag hoppas det går bra för alla er andra!
  • jamieblue
    JayCee skrev 2014-02-23 19:09:04 följande:
    Hej alla. Är helt ny här. Precis fyllt 35 och börjar känna att det är dags för barn.  På grund av jobbresor så kommer jag och min man inte att kunna försöka förrän i augusti första gången. Känns som en evighet dit! Men kanske är bra att hinna förbereda sig. Tempa, lära sig allt om ÄL osv. *nervös*

Ville bara säga lycka till! Jag fyller 35 i sommar och har nyligen blivit gravid för första gången. Jag hade inte heller så bra koll på detta med ÄL och temp så jag känner igen mig :) (även om jag lyckades bli gravid oförskämt snabbt).
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?