• Grynis

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej! Hoppar in och gör er sällskap då jag och min man väntar på vårat plus. Detta blir mitt tredje men vårat första gemensamma barn :) Jag har Bim den 17/1 och div symtomer tyder på att jag skulle kunna vara gravid, men man vet ju aldrig.

• Grynis

Tog ett gravtest igår men blev lite fundersam. Kontrollstrecket hamnade där det skulle med den andra strecken hamnade lite långt ner, enligt mig. Min man tyckte att 2 streck är ju positivt oavsett om det hamnar för långt ner. Han har sett andra tecken med mig också som han sa. Från att varit ett salthatare så bara måste jag ha allt som innehåller mycket salt. 
    Första testet jag tog för några dagar sedan fick bara ett kontrollstreck resten var vitt. Så detta var helt annorlunda.
    Låste på en blogg om e tjej som var med om exakt samma situation och hon tog ett nytt senare och var gravid.
    Undra om jag vågar hoppas lite att dte har tagit sig denna gången? Obestämd
    Brösten ömmar av och till vilket dom inte brukar innan mens. Dom brukar då ömma hela tiden för att strax innan ens sluta ömma helt. 
    Kan tillägga att jag var och skulle köpa en ny bh i måndags och har ökat 1 kupstorlek på några veckor trots att jag inte gått upp i vikt, tappade 8 kg under nov-dec så dom borde ju ha krympt Förvånad

Jaja, hoppet är ju det sista som överger en.....

Ha en bra dag tjejer!  Skrattande

• Grynis
    Vildhallon skrev 2014-01-14 15:44:04 följande:
    Låter lovande! Kan du inte posta en bild på testet?
    Tyvärr så slängde jag testet, blev nog lite chockad och tänkte inte på att fota. Hade nog bara förväntat mig att det skulle bli ett streck... Förvånad
  • Grynis
    Aftonstjärna skrev 2014-01-14 15:50:34 följande:
    Låter som att du är gravid! När jag blev gravid med mitt första barn var det första tecknet att brösten blev stora och spända. Slutade med att jag fick bristningar på brösten och inte på magen.... Och ett streck på testet betyder nog gravid, även om det är svagt!
    Jag hoppas det, ska testa på fredag igen och hoppas att mensen har tänkt ta semester i 9 mån Skrattande
  • Grynis
    Joss81 skrev 2014-01-14 20:52:50 följande:
    Hej.
    Är på dag 9 nu, sedan mensen satte igång. Mensen började med 3 extremt sparsamma dagar och sedan på dag 4 kom det ordentlig "vanlig blödning" som pågick i några dagar... Så nu funderar jag på hur jag ska räkna... Ska jag ändå räkna som att mensen startade för 9 dagar sedan, då det endast kom pytte lite blod på papperet, eller ska jag räkna mensens första dag från dag 4 då den verkar ha satt igång "på riktigt"... Hmm.. Jag hade ju tänkt att vi skulle börja ha sex från dag 8 eller 9 men jag har fortfarande lite mensblandade flytningar, så ägglossningen lär ju inte sätta igång förrän om några dagar....
    Även om det var sparsamt så hade nog jag räknat från den dagen.  
  • Grynis
    L1977 skrev 2014-01-15 11:24:29 följande:
    Är det någon som har exakt koll på hur det är med det där äl sekretet? Ska man ligga före/under/efter den perioden för maximal chans?

Vi körde på direkt när jag fick Äl-sekret. Hade detta i 2 dagar och vi prickade in bägge dagarna. Har fått för mig att det är då störst chans, för sekretet är ju tecken på ägglossning och då bör ju spermierna möta upp ägget perfekt tycker man.
  • Grynis
    kmor skrev 2014-01-15 16:17:06 följande:
    Usch, jag känner mig verkligen helnere idag. Sorry att detta inlägg inte är så upplyftande. Bim-3 nu och alla symptom jag hade är puts väck. Känner ingenting alls nu. Väntar mensen på lördag och så börjar cirkusen om. Vet inte varför jag blir så tagen av detta och jag vet faktiskt inte om jag vill fortsätta försöka pga detta. Har inte sagt detta till ngn IRL för jag skäms över min dåliga uthållighet.
    Känner så väl igen mig i det du skriver. Vi är inne på försök 4 och jag är också otålig Skäms
    Mest är nog rädslan att inte kunna få mer barn ( har 2 innan med min ex-man och min nuvarande make har 2 innan) så det borde inte vara något problem.
    Är lätt att man fixerar sig vid tanken att bli gravid. Men vi får vara positiva, kämpa på och inte ge upp, förr eller senare kommer vi få vårat plus Glad
  • Grynis

Kunde inte låta bli att testa imorse och fick ett negativt resultat Rynkar på näsan Har inte Bim förräns imorgon så just nu lever jag på hoppet att det var för tidigt att testa.
    Jag var 5 dagar över tiden när jag testade när jag var gravid med sonen och då var resultatet jätte svagt så jag hoppas att det är för tidigt. Så nu är humöret lågt.. Önskar att jag inte hade testat nu på morgonen utan fortfarande kunde haft resultatet där strecket hamnade fel.....

Jaja, bara att försöka rycka upp sig, än är ju faktiskt inte hoppet riktigt ute...

Ha en underbar dag tjejer!

• Grynis

Fick min mens idag kan fasen ställa klockan efter den :( Kanske återkommer med ny Bim, men i nuläget orkar jag inte. Är jobbigt just nu, speciellt när jag såg hur besviken min man blev :( Så nu känner man sig ganska värdelös m kvinna..... Lycka till alla andra och grattis ni som plussat!

• Grynis

Hej igen.
    Tänkte kika in här igen och se hur det går för er. Här har vi inte lyckats än och är inne på försök 7 nu.

Har börjat med rosenrot och har idag beställt Forever  Royal Jelly som innehåller bidrottninggele.
    Har sen läst runt lite om just bidrottningsgele och tydligen kan den störa menscykeln.
    Någon annan som varit med om det? 
    Min mens är som en klocka så jag vill ju inte riskera att störa den.

• Grynis
    Lantlollan skrev 2014-03-06 17:00:12 följande:
    Missfall. Ledsen. :(
    Nej, vad tråkigt  :(
    Många kramar.
  • Grynis

Hej allihopa.

Fick min mens i torsdags, tyvärr,  men det är bara att ta nya tag. Testade förra månaden att äta rosenrot utan resultat. Började nu på första mensdagen med  Forever Royal Jelly tabletter, bidrottningsgele. Ska bli spännande och se om dom har någon verkan.                                                                                                                                               Så det blir bara att fortsätta jobba på bebis, är ju inget tråkigt jobb direkt man måste göra ;) :)

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll :)

• Grynis

Hej igen.
    Har hållit mig borta ett tag och vill först säga grattis till alla er som har plussat.
    Och ni andra, som mig, inte har lyckats få sitt efterlängtade plus, fortsätt kämpa för vi ska allt få vårat plus vi med.

Vi står nu i kö för att utredas varför vi inte blir gravida. Tyvärr så kommer vi få bekosta ev behandling själva då jag och min man har barn på varsitt håll sen tidigare. Och då har vi enligt kliniken redan upplevt moder och faderskap och då får man snällt betala själva.  Vilket känns ganska så hårt då vi faktiskt inte har några gemensamma barn. 
    Men ska kolla runt i andra landsting och se om det finns kliniker som inte har den regeln.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?