Inlägg från: Vinterdröm |Visa alla inlägg
  • Vinterdröm

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej!

Jag hoppas att det är ok att jag hänger på här?! Jag är 33 år och maken 35, planerar första barnet. Just nu väntar jag in mensen som aldrig tycks komma, är på BIM +8  idag. Gjorde ett graviditetstest på BIM +4 men det visade negativt, vilket inte var helt oväntat eftersom jag inte har några speciella graviditetssymptom. Typiskt att mensen ska strula när vi äntligen har börjat försöka. Vi är inne på tredje månaden med aktivt försök.

• Vinterdröm
    Tedax skrev 2014-03-27 18:42:41 följande:
    Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Du kanske ska testa igen? Det finns ju en del som är plussar sent.

Ja, tänkte ev testa igen om några dagar. Jag testade mitt på dagen och hade dessutom druckit ganska stora mängder vätska på morgonen, vet inte om det kan påverka. Men testet anger att det är 98% tillförlitlighet om man testar efter BIM och jag har hört att det egentligen inte ska spela någon roll att det inte är morgonurin efter BIM. Möjligtvis kan det vara så att ägglossningen, och därmed BIM-dagen,  var sen denna månad... jag blir galen på det här...! Hur som helst, testar jag på morgonurin under de närmsta dagarna och det blir negativt är jag ju med största sannolikhet inte gravid!
  • Vinterdröm

Så kom mensen i helgen på BIM +11, vilket i ju för sig var skönt för då kan vi börja försöka igen. Ny BIM blir 30/4, någon får gärna lägga till mig på listan. Lillgrodan och Joss 82, vi har BIM nästan på samma datum, denna gång får det banne mig ta sig! ;)

• Vinterdröm
    Tedax skrev 2014-03-31 14:09:26 följande:

Vinterdröm & MagicQueen: Hoppas att det är er månad nästa månad!

Tack, det får vi verkligen hoppas! En fråga till er andra på forumet; är det progesteronökningen efter ägglossning som orsakar ömma bröst/ömma bröstvårtor? Jag får alltid ömma bröstvårtor några dagar efter ägglossning, ganska bra tecken faktiskt. Jag minns inte att det var så när jag var yngre, däremot har det kommit sedan jag slutade med p-piller. Har blivit mer regelbunden också.

Majja77, jag har liksom du börjat föra bok över mina symptom under månaden, har köpt en liten anteckningsbok där jag för in mina symptom dag för dag. Ett ganska bra sätt att lära känna sin kropp faktiskt, och man kanske kan se mönster på sikt.
  • Vinterdröm

Vad spännande Majja 77, speciellt med tanke på att det förra test knappt var synligt!

Häng i Blåblomman, nästa gång är det vår tur Glad

• Vinterdröm
    Ljusfat skrev 2014-04-07 11:54:41 följande:
    Ingen mens än. Har mensvärk på vänster sida och har haft det några dagar. Vikten hade dock ökat som den alltid gör dagarna innan mensen. Fyller år på onsdag och vad hade varit en bättre present än ett plus? Mensen blir säkert sen och kommer då bara för att . Aah denna väntan. Hellre mens än att vara sen utan plus :)

Håller med helt, när min mens var sen var det värsta av allt.

Trist Majja77, men bättre lycka nästa gång! Och grattis Magic Queen!
  • Vinterdröm

Magic Queen, ägget ska släppa inom 48 timmar efter att LH-ökningen har börjat, så testar man några timmar in på LH-ökningen så får man "dra av" de timmarna helt enkelt. Men i praktiken går det ju inte att förutsäga hur långt in på LH-ökningen man testar.

Fick också positivt ÄL-test i fredags så påskhelgen har varit trevlig Glad. Nu den långa väntan på BIM...

• Vinterdröm
    joss82 skrev 2014-04-30 08:16:13 följande:
    Hur har det gått, majja77? Testat i morse?

Är också nyfiken!
  • Vinterdröm

Här väntar jag fortfande på mensen, BIM+5 idag. Men förra månaden var min mens 10 dagar sen så jag tänker inte testa mig än för det är en sådan besvikelse med minus på stickan... Konstant mensvärk, så den dyker nog upp snart. Inga andra direkta tecken förutom ömma bröstvårtor och det har jag alltid mellan ÄL och mens. Usch, denna väntan!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?