• 3oyo

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Ljusfat skrev 2014-04-10 09:41:53 följande:
    Jag fick banne mig två streck i morse Vad gör man nu???

Stort grattis! Så kul! Jag skulle ha avvaktat några veckor och sedan ringt bm.

Ang äl och tester så kan man ju bli mer än förvirrad. Jag hade halv styrka på mitt sträck på morgonen. På em beslutade jag att testa tre test samtidigt varav två var samma sort (nya från ebay, blåa) och det tredje från en annan tillverkare (även ebay köpta i augusti, gröna). Det tredje har inte gett mig äl utslag på hela hösten. Gissa om jag blev förvånad när det testet var det som var ordentligt positivt och de andra på halvt ungefär. Jag trodde de gamla testen inte fungerade, men tji fick jag.

Det innebär att när jag har äl så är de blåa testen på halv styrka trots att det ska va lika starkt enl förpackningen. Dessa tester är helt blanka när jag inte har äl.

De gröna testerna ger alltid ett ljust sträck och fullt utslag/starkt sträck när jag har äl.

Jag hade alltså halverst utslag på morgonen, fullt på em och halvt morgonen efter så hade jag bara testat på morgonen hade jag missat äl. Nu märkte jag klart och tydligt i kroppen att något hände men jag vill ju som ha ett sträck som bevis.
  • 3oyo
    Blåblomman skrev 2014-05-27 08:36:18 följande:
    Vet någon om ägglossningstest även ger utslag vid graviditet? Jag fick ju ägglossning runt den 11/5 och beräknad Bim är 29/5. Testade nyss med ett ägglossningstest (då jag inte hade något gravtest hemma) och fick ett så starkt utslag (starkare än vid ägglossningen) kan det vara positivt eller betyder det bara att mensen är på G?

Jag testade starkt pos på ältest med tvåan! Så det kan vara något, absolut!
  • 3oyo
    Blåblomman skrev 2014-05-27 11:05:57 följande:
    Så nu har jag testat med ett digitalt test som vidade "Gravid 2-3". Alltså jag har svårt att tro det. Vi som försökt ett helt år och nu äntligen!

Stort grattis!
  • 3oyo
    Vikkan333 skrev 2014-05-28 04:16:48 följande:
    Grattis 3oyo!!! =)

Någon som känner sig gravid i tråden? Äl +7 idag och jag har vaknat den här tiden 3 dagar i rad nu idag klack det till att det är ju för att jag är kissnödig (de andra två nätterna har jag legat kvar), plus att jag känner av molvärk till och från, varit lite labil och igår gillade jag inte ens salladen som jag älskar på jobbet.

:D Ja ni kan ju ana vad jag tror...

Hoppas på många plus i tråden nu!

Hoppas din känsla stämmer!

Här har lillan hållt mig vaken sedan tre, o det är stört omöjligt att somna om. Massor molvärk har jag med, den är ju välkommen men aningens irriterande.
  • 3oyo
    joss82 skrev 2014-05-28 07:10:43 följande:
    Då är vi på samma dag typ. Hoppas våra symtom stämmer!!!

Spännande, jag har bim på fre el lör, hade pos ältest to kväll 15 maj och morgon fredag 16 maj.
  • 3oyo
    Vinterdröm skrev 2014-05-28 08:04:01 följande:
    Grattis ni som har plussat! Jag som är gravid får tydligt positivt på ägglossningstester, tydligen är LH-hormonet och hcg-hormonet väldigt lika i sin sammansättning.

Jag testade pos på ältest med min två.
  • 3oyo
    joss82 skrev 2014-05-30 11:42:18 följande:
    Nyss kom det lite ljusrött blod på pappret när jag torkade mig.. ÄL+9 eller 10 idag. Kan det vara en nidblödning? Eller är mens på gång? Börjar misstänka att jag kanske faktiskt har en oregelbunden lutealfas, även om det verkar ovanligt... Hade 13 dagar sist, men gången innan det (när jag började kolla med stickor) verkar det som att jag kanske bara hade 11 dagar (fast lyckades inte riktigt fånga äl på sticka då eftersom jag gett upp testandet..). Nervös!!

Det kan ju absolut vara nid, spännande!
  • 3oyo

Jag var tvungen att göra ett gravtest till idag på bim, det blev positivt rätt fort, nu känns det som om jag sakta men säkert kan smälta att det är ett pyre i magen.

Men jag kan inte låta bli att tänka att det säkert blir missfall. Jag har aldrig haft ett konstaterat missfall men ev att jag haft två utan att vetat om det innan. När jag blödit massor ett för 8 år sedan och ett i april. Det känns ju som om jag också borde bidra till statistiken och att det är för bra för att vara sant att det även denna gång skulle gå vägen. Dumma hjärnspöken.

• 3oyo
    dopsid1 skrev 2014-05-30 13:48:37 följande:
    Han jobbar utomlands o kommer vara borta fyra nätter i veckan fr.o.m. nu..... Ökar ju inte direkt våra chanser. Vill bara tjuta just nu. Håller verkligen tummarna för alla er andra nu!!!

Å, det gör ju i te saken så lätt... Men nu får ha sex det sista och första ni gör när ni skiljs och träffas.
  • 3oyo
    majja77 skrev 2014-06-02 20:34:49 följande:
    Hallå tjejer!! Jag har ny bim, 22/6. har äl kring 8-9 /6 .. hade ÖNSKAT att det var sant att jag hade plussat den 30/5 blev heeelt varm imagen när jag läste den uppdaterade bim listan .. Min cykel har dragit ner sig till 27 dagar, för andra månaden irad? denna gång fick jag mens redan på dag 27, brukar ha 30 dagar cykel. Så upp på hästen igen daaaaaaaaaaa och hoppas JUNI blir en bra Månad!! Grattis alla som PLUSSAT!! så vill någon vänlig själ lägga in mig på listan? Majja77: Bim 22/6

Hoppas det går vägen då!

Kan någon lägga till mig i listan.

3oyo, BF 5/2
  • 3oyo
    majja77 skrev 2014-06-02 20:34:49 följande:
    Hallå tjejer!! Jag har ny bim, 22/6. har äl kring 8-9 /6 .. hade ÖNSKAT att det var sant att jag hade plussat den 30/5 blev heeelt varm imagen när jag läste den uppdaterade bim listan .. Min cykel har dragit ner sig till 27 dagar, för andra månaden irad? denna gång fick jag mens redan på dag 27, brukar ha 30 dagar cykel. Så upp på hästen igen daaaaaaaaaaa och hoppas JUNI blir en bra Månad!! Grattis alla som PLUSSAT!! så vill någon vänlig själ lägga in mig på listan? Majja77: Bim 22/6

Hoppas det går vägen då!

Kan någon lägga till mig i listan.

3oyo, BF 5/2
  • 3oyo
    joss82 skrev 2014-06-03 17:01:05 följande:
    Ingen februaribebis för mig, mensen kom i lördags på ÄL +10/11 :(. Hur vanligt är det med oregelbunden lutealfas? Min var 13 förra månaden? Kan för tidig mens vara tecken på tidigt missfall? Suck, känner mig orolig och lite nedstämd...

Jag tror jag hade missfall i april för att jag började blöda på bim-4 och blödde nå kopiösa mängder.
  • 3oyo
    cottonBelle skrev 2014-06-04 06:57:02 följande:
    Woho, jag plussade i morse! Kan inte tro att det är sant! Var så beredd att det skulle ta lång tid... Hoppas det går hela vägen nu.

Grattis!
  • 3oyo
    Lantlollan skrev 2014-06-04 21:34:34 följande:
    Hej allihop,

Jag håller mig lite i bakgrunden här. Grattis till alla plus!! Idag ringde jag och beställde tid för utredning. Det blir efter sommaren, i mitten av september. Då har vi försökt aktivt i 1,5 år (tog dock ut spiralen för 2 år sedan). Man vet ju aldrig, kanske blir det ett plus innan dess, men det är skönt att ha fått ett datum för att få hjälp så småningom!

Skönt att ha något att sikta emot. Hoppas att ni blir överraskade i sommar!
  • 3oyo
    Asali79 skrev 2014-10-29 11:41:56 följande:

Tack Daisy80!!!

Vi tjejer i tråden befinner ju oss alla i olika situationer men med samma längtan. Jag har precis som Micka! redan två barn. Två pojkar som är 8 och 6 år. Nu drömmer jag om ett tredje barn, starkare än nånsin. Min man och jag sa i samband med den första födelsen att 3 barn vill vi ha. Sen har åren gått och vi har haft det jättebra, och varit mer än väl nöjda med våra två barn. Allt har fungerat jättebra. Men med åren har min längtan vuxit sig allt starkare medans Tobias känner sig nöjd som det är idag. Det är ett svårt läge tycker jag, pga att vi inte står på samma avsats. Jag vill inte tvinga honom, jag vill inte övertala honom, jag vill bara att han ska vilja lika mycket som jag och att det ska komma naturligt. Jag längtar också efter att vara gravid (vilket Tobias såklart inte förstår på samma sätt) och jag känner att barnen skulle bli underbara storebröder. Fyra personer som kan överösa en liten plutt med kärlek. 

Tobias säger att han vill försöka men sen blir han trött...el liknande dagen för äl.. Ibland får vi till det, men ändå inte då pluset ju lyser med sin frånvaro..Min situation känns därmed lite annorlunda än era, men ändå är vi ju i samma sits med vår längtan. Puh, jag hade visst ett behov av att skriva av mig. Hoppas ni inte misstycker. Okej, jag håller tummarna för ingen mens imorgon (el på fredag), på söndag samt den 3-4/11. Hur mår du Dalin79?

Vi har ungefär samma ålder på våra stora. Vi har alltid sagt tre barn men åren har gått och jag har inte varit redo. Men nu, för ett år sedan började vi försöka. Det tog 8 mån, hade ingen ägglossning på 6 mån av någon anledning. Nu är jag gravid v 26 och det är så roligt att dela detta med barnen. Syrrorna är förväntansfulla, frågvisa och längtar jättemycket. Det är jättestor skillnad mot mellan ettan och tvåan då ettan var rätt liten. Hoppas innerligt att ni lyckas för det är värt det, alla gånger. Jag har haft ångest till och från och funderat på vad vi ställt till med, det var ju bra som det var, nu måste vi dra ner på tempot och allt blir krångligare. Men jag tror att i slutändan blir det jättebra och vi längtar. Lycka till!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?