• Annica80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hoppar in här oxå. 34 år och inne på första försöket att få till vårt första barn. Hade äl i helgen, fredag tror jag om jag läser av min kropp korrekt. Inga äl tester. Fick till det en gång under helgen så nu väntar jag med skräckblandad förtjusning på att kunna göra ett gravtest och se om den gången räckte.

• Annica80

Kan tillägga att jag inte riktigt vet när jag har bim. Slutat med cerazette för två månader sedan och haft två menstrationer sedan dess och hade då 25 eller 26 dagar emellan. Så kanske har jag bim runt den 3 eller 4/5. Men tänkte avvkata med att testa till den 6/5 då är det 4 veckor sedan sista mensen.

• Annica80
    joss82 skrev 2014-04-24 21:02:56 följande:
    Ni som är eller har varit gravida, hur har er mage känts före BIM? Är på ÄL+8 nu, har inte mensvärk men annan typ av magsmärtor. Har haft lite ont hela dagen idag, inte molande utan lite skarpare smärta som varierat under dagen. Får mer ont när jag tex sitter ner och jeansen trycker åt. Känner mig även uppsvälld. Någon som haft liknande? Tycker inte det brukar kännas så.
    Precis så känner jag oxå. Dock inte uppsvälld. Men någon form av magsmärta som kommer och går. Har en del andra konstigheter i kroppen som jag känner av men försöker avfärda det då det kanske finns en möjlighet att jag letar efter symptom...
  • Annica80

Hoppar in här om det går bra!

Är 34 år, sambon 37 och vi försöker få till vårt första barn. Detta är vårt fjärde försök. Denna månad kände jag av äl ovanligt mkt, förrutom tokstarkt positivt ältest så hade jag int i magen i två dagar och rikligt med flytningar. Slutade med Cerazette i februari och har aldrig någonsin känt av på detta sätt så jag hoppas att det är ett gott teckenGlad

Bim 3-4/8.

Lycka till alla!

• Annica80
    joss82 skrev 2014-07-22 15:31:26 följande:
    Välkommen! Hoppas vi får ett plus i tråden då i början av augusti =).
    Tack! Ja hoppas verkligen att det tar sig denna gång.
  • Annica80
    Nrk79 skrev 2014-07-21 07:24:14 följande:

Jaha, då blev det inget denna gång heller. Surt! Funderar på att snart besöka en gynekolog som får hjälpa till lite på traven. Ni som kör äl-stickor, hur väl funkar dem? Något ni hört mycket om på familjeliv?

Jag kör med ältest och tycker att det funkar bra. Iof har jag inte blivit gravid ännu. Har testat både CB dubbel hormonindikator och RFSU. Tycker båda funkar lika bra. CB tar du  direkt på morgonen vilket jag tyckerär skönt. Men dom är dyra så fortsättningsvis kommer jag köra på RFSUs test. Har nåra CB test kvar så dom kommer jag använda upp sen så blir det RFSU.
  • Annica80
    majja77 skrev 2014-07-25 22:17:01 följande:
    Drömmer  Bim + 1 idag, inte testat, vågar inte, igår grät jag när min vännina skickade ett sms och frågade om min son ville med till badlandet hahaha!! ingen mens värk inget ont i brösten, bara lite stickningar kring nedre delen vid äggstockar som strålar ut i ljumskarna.....Drömmer
    Hoppas mensen fortsätter hålla sig borta!

• Annica80
    majja77 skrev 2014-07-26 11:24:01 följande:
    Drömmer  Bim+2 ingen tant ännu!! Jag tänker inte testa före det är bim+7 om det vill sig väl Drömmer
    Så spännande. Förstår dig med att inte testa, kommer göra likadant om det blir aktuellt för mig. Så värdelöst att få negativt test, bara besvikelse. Håller alla tummarna för dig!
  • Annica80
    h0pe79 skrev 2014-07-27 11:19:06 följande:

Ni som använder ÄL-test, kan man få svagt streck fast man inte har ägglossning? Och om det är så, någon som vet vad det kan bero på?

/förvirrad :)

Jag har oxå ett svagt streck fast jag inte har ägglossning. Tror att det alltid blir ett svagt streck oavsett när du testar.
  • Annica80

Fick i onsdagskväll lite blod på pappret vid kvällens sista toabesök. Inget blod under natten. Torsdags blödde jag så att jag var tvungen att ha binda på mig, ignen mensvärk som jag vanligtvis alltid har. Igår (fredag) blödde jag mkt sparsamt och idag får jag lite blod på pappret när jag går på toaletten. Märklig mens måste jag säga. Kom lite tidigare än jag trodde och 2 dagar lång. Har aldrig varit med om något liknande, iaf bara att vara glad om det är den enda mens jag får denna månad.  Eller bara en märklig mens.... Nåväl, verkar inte som att det tagit sig denna gång heller... Skit. Bara att invänta äl igen då. Så tröttsamt....

• Annica80
    Mysmia79 skrev 2014-08-02 14:24:55 följande:
    Så har jag fått nån gång eller min är sparsam första dagen sen mer på förmiddagen efter sen bara Tvärslutar det för att sen komma dagen efter igen. Helt skumt.

Jag har äl mitten på nästa vecka, ger det en sista chans nu
    Får väl se om det kommer nått mer. Har lite ont i magen, känns lite som mensvärk idag så blir itne förvånad som den kommer igång om om någon dag. Eller om kroppen tycker att det räcker att bara ha blödning i knappt två dagar.

Hoppas att det tar sig för dig denna gången. Håller alla tummar jag har! För oss var det fjärde försöket och det känns redan helt omöjligt... Tröttsamt är vad det är...
  • Annica80

Kul med lite liv i tråden. Jag hade idag blinkande gubbe på cb digitala äl test. Får försöka få till det idag och imorgon, sen ska jag iväg och jobba 2 dygn. Dålig tajming, alltså ingen större förhoppning om att lyckas få till ett plus denna månad heller.. Så tröttsamt...

• Annica80

Hej,

Hoppar in här, igen. Var med tidigare men det har varit några månaders uppehåll i försöken att bli gravid av olika anledningar. Men nu ska jag sätta igång igen. Hann med kanske 6 försök innan jag gav upp hoppet för några månader och inte hade lust att föröka aktivt.

Men nya tag nu. Inväntar äl under slutet av veckan skulle jag tro. Så bara att ligga i och hoppas att det tar sig!

• Annica80

Kan väl tillägga att jag är snart 35 och min sambo är 37 och inga barn sedan tidigare.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?