• Nrk79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej.

Hänger gärna på denna tråd. Fick ett missfall i våras o jobbar nu på att bli gravid igen. Är några dagar från mens så får vänta lite med att testa. Hoppas, hoppas! :)

• Nrk79
    Mysmia79 skrev 2014-07-17 08:37:29 följande:
    Hur långt ifrån är du? Jag är på bim-5 i dag....dagarna går sakta :)
    Hej Mysmia.
    Jag är bim-2... Några dagar kvar. Vi hade inte sex på ÄL men 2 dgr efter så det blir kanske inget. Men visst hoppas man. :)
  • Nrk79

Jaha, då blev det inget denna gång heller. Surt! Funderar på att snart besöka en gynekolog som får hjälpa till lite på traven. Ni som kör äl-stickor, hur väl funkar dem? Något ni hört mycket om på familjeliv?

• Nrk79

Hej!
    Har BIM den 21/9 men redan nu känns typ "mensvärk" och känslan av att vara gravid finns där. Vill inte hoppas för mycket och bli ledsen sen - men visst vill man tro att denna gång kanske det kommer bli ett plus och ingen mens som ska komma. Fler som känner som jag?

Kram och trevlig helg!

• Nrk79
    joss82 skrev 2014-09-12 12:44:35 följande:
    Känner precis likadant! BIM 20/9 och känner molvärk till och från och idag tyckte jag att bröstvårtorna känts ovanligt ömma, nästan som såriga. Sjukt uppsvälld mage, ser verkligen gravid ut. Samtidigt har jag en känsla av att det inte alls kommer funka och att det är fel på någon av oss. Mycket tankar alltså!
    Ledsen att höra att du samtidigt tror att något kan vara knas. Jag blev gravid i januari och fick missafall i slutet av mars så varje månad har varit en väntan på ett nytt plus. Men oron för att något ska hända under första månaderna finns självklart där. Hur långt har ni kommit på kvinnokliniken? Har ni testat er båda osv?

Jag känner mig inte så mycket större, men magen har spökat ett tag nu och det känns lite märkligt. Vi får hålla tummarna och hålla ut ett tag till innan det är dags att testa. :)

• Nrk79

Hej. Hur går det för er? Jag har fortfarande samma olustiga "mensvärk" i magtrakten även om det är för tidigt och jag har bim den 21/9, om 5 dgr. Nu är det inte många dagar kvar... :)

• Nrk79

Vad ledsamt det är när den där jäkla mensen kommer! Jag känner med er som får det beskedet månad efter månad. Jag tillhör ju också det gänget, men än så finns hoppet. Ska få mens på lördag och nu har "mensvärken" hållit i sig i typ två veckor och bröstvårtorna är typ mer utåt som när det är kallt, men utan allt knotter. (Haha. Knäppt jag förklarade det.) Börjar undra om det annars är ett magsår eller magkatarr men det kanske känns på något helt annat sätt. Skumt är det!

Kram från Norrköping

• Nrk79

God morgon!

Ni vet den där känslan om att man är gravid och att det faktiskt inte alltid tar ett visst antal veckor innan man får symptom... Jag hade känslan i kroppen redan vid ägglossningen att det funkade denna gång och sen kom konstig mensvärken som typ hållit i sig i ca 2 veckor... Imorse testade jag även om det är 2 dgr före bim. Det var två streck! Jag är gravid! Så sluta inte tro på er intuition tjejer! Lycka till ni andra som väntar på det positiva beskedet. Helt plötsligt så är det bara där... :) Stor kram!

• Nrk79
    joss82 skrev 2014-09-19 08:21:46 följande:
    Åh, grattis!!! Hur länge har ni försökt? Är det första?
    Jag fick missfallet i slutet av mars och blödde kopiöst hela april. Efter det har vi försökt och varje månad har varit en ledsam när mensen kommit. Grejen är den att jag under hela mitt liv fått veta från gynekologer att jag har svårt att få barn pga. cystor. Mitt ex. och jag försökte, men inget barn då... så när jag blev gravid i början av året så var det sådan härlig känsla, som sedan blev en ren katastrof när jag fick missfallet. Jag trodde att jag aldrig kommer att gå igenom en hel graviditet om jag väl lyckas bli gravid. Nu blev det ett plus och jag håller tummarna att inget händer under närmsta två månaderna, och att det går bra hela vägen. Vet att väntan är så otroligt jobbigt och att tankarna alltid finns där på var man är i månaden, hur mycket sex man har, om något kanske tog och så väntan på mens eller förhoppningen att den inte kommer alls. Jag håller tummarna för er som väntar!  
  • Nrk79
    Iskristall skrev 2014-09-19 09:46:01 följande:

Grattis Nrk79!! Härligt!

Tack! :D

• Nrk79
    FruA78 skrev 2014-09-20 08:20:29 följande:

Grattis till plusset Nrk! Vad roligt ????håller tummarna att det nu går hela vägen.

Jag är gravid!! Jag plussade ju svagt svagt sedan onsdags men imorse tog testade jag med clerblue och digital på förväntad bim. Äntligen efter 11 månader känns helt otroligt så lycklig.

Tråkigt joss82 nästa månad är det din tur. phpE8X4s615551.jpg

Grattis fru!!! :) Väl värt väntan.
  • Nrk79
    FruA78 skrev 2014-09-20 11:26:05 följande:

Tack alla! Det konstiga är att jag inte har några symptom förutom svidande bröstvårtor. Nu håller jag tummarna att den lilla stannar och att ni också snart får plus.

Det kommer vara en jobbig väntan till 3-mån gränsen då man vet att det förmodligen kommer hålla hela vägen... :) Jag är själv jättelycklig, men visst oroar man sig också. Så är det ju. Vi håller tummar och tår! :D
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?