• Lulita

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej! Antligen en trad som passar mig Skrattande

35ar, forsta barnet, 7e forsoket (aven om vi missat endel da maken vart bortrest) BMI igar men har just nu en jattekort cykel pa 25 dagar.. vagar inte testa da jag ar overtygad att mensen ar pa G och orkar inte bli besviken en gang till.....

Onskar att jag hade kommigt igan tidigare med bebis verkstaden men traffade antligen min man vid 34 ars alder efter en laaaang singel vantan pa 7 ar

• Lulita

JOSS82 TACK! Hoppas verkligen att det ar min tur men tror tyvarr inte det, har haft mensvark i 3 dagar nu och kanner bara pa mig att det inte ar nagot dar inne.. men men vi fortsatter att forsoka tills det hander nat helt enkelt Skrattande aven om det tar pa en att bli besviken manad efter manad.
    Tog beslutet att inte haka upp mig pa detta men det ar som sagt svarare sagt an gjort ;) drog ner pa alkohol och annat roligt i borjan av forsoken men lever nu som "vanligt" igen

Har du/ni forsokt lange?

• Lulita

FruA78 Stort tack :)

Joss82 förstår att det känns tungt men det är absolut inget fel på dig, du har alla chanser att bli gravid! Snittet ligger runt 7 mån om båda är sk fertila och de flesta av dom jag känner ( som oxå är under 30) sa att det tog dom ca 10-11 mån innan plusset kom.

Håller tummarna för dig nästa månad!!

• Lulita

FruA78: tänkte inte testa förrän nästa vecka tänkte jag men tror nog att tanten har kommit redan då...har samma syntom som tidigare månader men har insett att de är PMS syntom:

Trött, ömma bröst, smått illamående, ont i ryggen, sover dåligt och magen som brummar och gnyr.. Har aldrig vart gravid tidigare men antar att om (när!!!!) jag blir det så har jag nog inga syntom haha

Har du försökt länge?

• Lulita

Välkommen Aiko!!

FruA78 min tant är punktlig med ca 3 dagars +/- förra månaden var den 4 dagar + och jag blev självfallet hoppfullare än någonsin tills den dök upp med råge :(

Delvis därför jag inte testat mig denhär månaden eftersom att jag försöker vänta ut den lite, tror verkligen inte att jag är gravid vilket känns trist utan tänker redan på nästa ägglossning

10 mån var den magiska månaden för flera av mina vänner så hoppas att det även blir din :) du verkar oxå ha samma PMS besvär som mig, jag kunde ha vart skengravid innan jag träffade min man med tanke på hur många månader jag var illamående och t o m svimmade en gång vid mens haha undrar verkligen hur det blir när det verkligen händer

• Lulita

Joss82 min kusin fick första när hon var 35 och andra nu när hon är 38 utan hjälp.

Min vän fick precis sin första utan hjälp 37 år gammal så det finns absolut hopp. En arbetskamrat väntar andra efter 2 misslyckade IVF så blev hon gravid naturligt så visst finns det hopp!! Hoppas det finns det för mig med, jobbigt att bli besviken 7e gången...

• Lulita

FruA78 förstår precis, men analyserar iaf mer nu om inte annat..

Härligt att du har ett barn redan, det visar att du kan bli gravid :) håller tummarna!!!

• Lulita

Joss82 skönt att den kom så att du kan fokusera på nästa mån, håller tummarna

Här har inget hänt på BiM +3 förutom vattniga flytningar och en liten brun flytning.

Jag är dock helt säker på att jag inte är gravid och vill inte slösa ett grav test denna månaden ens, har mensvärk och pms tecken så jag vill bara att den ska komma nu, brukar inte gå mer än 4 dagar över tiden så vi får väl se...

Fick en riktig dip igår och grät typ halva dagen över ingenting, eller iaf inget annat än att alla är gravida förutom jag vilket inte ens är sant..trött på att vara så "hormonell"...

• Lulita

Här har mensen kommit på +4, det innebär att ÄL skedde senare och under tiden jag och min man var isär suck!

Jag som har tänkt ta det lite lugnare med denhär har nu insett att jag måste köpa ÄL stickor ändå..enligt min App så kommer kommande ÄL ske nästa gångerna då jag och min man är isär och det känns jättetungt, vi är bara isär 4 dagar i okt och 7dagar i nov men det verkar vara precis dom dagarna som det ska ske.. Så trött på att tiden bara går och sitter bara och önskar att jag inte ville ha barn och att jag kunde gå tillbaka till mitt liv utan denhär känslan

Minns att jag längtade i flera år efter att få träffa någon och planera barn och nu visar det dig att denhär tiden inte alls är rolig utan tyvärr mycket ångestfull för mig

MysMia79 vill oxå gärna veta mer om bidrottninggele, äter man dom varje dag och vart köper man dom?

• Lulita

Tack Iskristall och Joss82 för era svar, det är verkligen så tråkigt att man inte kan njuta av denhär tiden som jag sett fram emot i 6år utan bara känna ångest, ser bara gravida överallt på gatan suck

Jag förstår att du Joss82 inte har sagt till man att du äter bidrottninggele, dom behöver inte veta allt tycker jag. Om han frågar så säg att det är för PMS besvär, det är tydligen vanligt att äta dom för det.

Min man blev så stressad ett tag när jag prövade ÄL stickor att jag lovade att bara informera under veckan som det var dags och inte själva dagen när det verkligen skulle ske, han kände sig pressad att prestera då vilket jag kan förstå

• Lulita

Enligt min app så är jag fertil denhär veckan med ägglossning på lör, hur tidigt skall jag börja testa med ÄL test? Har köpt clearblue och vill inte använda upp dom för snabbt då dom är så dyra...hur tidigt runt spått datum kollar ni?

• Lulita

Joss82 min cykel ar mellan 25 och 29 dagar..far nog borja testa im eller tors..kanns som att jag inte vill anvanda upp alla stickorna for fort..
    har borjat fa vattniga flytningar idag sa det borde vara pa g...

• Lulita

Har forresten aven kopt bidrottningsgele men sag nu pa burken att man inte ska ta dem om man har astma, tankte nog testa anda...

• Lulita

MysMia79 Nej nej fan jag forstar hur du kanner, sa otroligt ledsamt och man onskar bara att man kunde slappa det och bara hoppas pa det basta. Jag har inte borjat AL testa an da min man inte verkar sa upplagd for sex just nu pga stress pa jobbet suck

Men men vad kan man gora, ska forsoka fa till det nagon gang kring agglossning iaf, jag ar ju fortfarande bara inne pa forsoket med forsta barnet och det ar sa svart att slappa det har.. :(

• Lulita

Hej alla!

Nu har jag testat med clearblue AL test runt mina agglossnings dagar men har bara fatt en rund ring vilket betyder att jag inte ar fertil just nu..har jattemycket flytningar sen en vecka tillbaka sa det kanns lite konstigt..tror inte att dethar funkar pa mig eller sa har min AL hoppat over en manad..suck

Nagon som har haft liknande problem? jag testade med morgon kiss en gang och mitt pa dan en annan dag..men tror att det blir tydligast resultat med morgonkiss..

• Lulita

Har kom tanten precis pa utraknad dag enligt app, forsta manaden pa langre som jag inte var skengravid vilket kanns bra. Jag fick ingen glad gubbe alls pa AL testet denna manaden sa det slutade med att jag och min man bara hade sex en gang under den tiden sa forhoppningarna fanns inte dar..
    Far val hoppas pa denna manad istallet da mannen ar bortrest under okt..
    Hur har det gatt for er andra??

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?