• FruA78

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej! Vill gärna hänga på denna tråd. Jag är 36 år har ett barn sedan tidigare som fyller 18 år. Jag och min man har nu försökt i 8 månader för att få ett gemensamt barn. Har Bim den 5/7 vill någon vara snäll och lägga till mig på listan.

Jag känner igen den känslan joss82 jag började känna lite stress efter 6 :e försöket är nu inne på 8:e. Vi har fått en tid för att börja utredning i slutet av oktober men håller tummarna att det inte kommer behövas.

• FruA78

Majja77: åh vad tråkigt. Det känns alltid tungt när den kommer. Hoppas på juli!

• FruA78

Tack Dopsid1!

Grattis Lill grodan!

Inväntar bim nu på lördag och är på bim-5 idag har inga alls symptom förutom halsbränna som jag inte brukar ha annars. Nån annan som inväntar bim snart?

• FruA78

Grattis Vikkan333 vad underbart!

Dropsid1: okej låter precis som oss har också försökt sedan november. Jag har märkt att jag har oregelbunden menscykel nu de senast 2 månaderna har jag istället en cykel på 25 istället för 29-31 så nu blir det till att använda Äl- stickor. Det blev inget heller denna gång :(

Joss82: vad tråkigt :(

• FruA78

Vällkommen Lulita!

Joss82: ja denna långa väntan är inte rolig, förstår hur du känner dig.

Här går det inte så bra, är inne på försök 10:e nu och väntar Bim den 20/8. Försöker ju varje månad men de sista två månaderna har det känns allt tuffare att inget händer. Väntar på att utredning ska börja har fått en tid i slutet av oktober. Min menscykel har dessutom blivit kortare de senast 3 månaderna från ca 30 dagar till 24? Och självklart skengravid varje månad så just nu litar jag inte alls på min kropp.

Är också nyfiken hur det går för er andra? Håller tummarna att vi alla snart får vårt plus.

• FruA78

Lulita spännande, när tänkte du testa om mensen inte kommer snart?

Håller tummarna på ett plus.

Javisst är det svårt att tänka på något annat när längtan är så stark.

• FruA78

Aiko välkommen! Förstår att du tycker att det är spännande och lite skrämmande. När förväntar du bim?

Lulita: Låter som mig blir skengravid varje månad jättejobbigt får ömma och stora bröst och blir trött och illamående. Det blir det 10:e försöket nu inväntar Bim den 20/8 men känner ingen skillnad från tidigare månader.

Spännande, brukar den vara försenad?

• FruA78

Lulita jag hade inte problem med symptom innan vi började försöka få barn. Jag litar inte längre på min kropp den lever sitt eget liv just nu. Åh nu känner mig lite mer hoppfull när du säger så :)

Jag har ett barn sedan tidigare men det var så länge sedan jag var gravid så jag minns inte hur det kändes. Det var 18 år sedan jag blev gravid och den gången blev jag gravid väldigt snabbt. Önskar så att vi lyckas nu. Min man har inga barn sedan tidigare.

Håller tummarna, berätta gärna hur det går!

• FruA78

Lulita: ja det är härligt med barn. Får hoppas att det funkar även nu att bli gravid var ju bara 17 år då och nu är jag 36.

Aiko: okej, Ja det är som en helt ny värld det här. Förstår har själv svårt att tänka på något annat.

Iskristall: välkommen! Vad trevligt med fler som är i liknande situation. Jag kör också med cb men behöver oftast bara 2 stickor per månad och det blir inte så dyrt då.

Tjejer ha en trevlig kväll!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?