• Aiko

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej allihopa! Hoppar in här jag också. Glad 35 år, första barnet, första försöket. Känns både spännande och skrämmande på samma gång det här, men det var skönt att hitta den här tråden och inse att man inte är ensam i alla fall. Lycka till allihopa! Glad

• Aiko

Tack FruA78 och Lulita! Och välkommen, Iskristall! Glad

FruA78: BIM (fick lov att slå upp förkortningen på nätet först, hehe! Flört) cirka 22-24 augusti. Svårt att koncentrera mig om nåt annat just nu, känner jag. Flört

Ha en fin dag allihopa! Håller tummarna för oss alla! Glad 

• Aiko

Iskristall: blir det första försöket för er också? Använde ägglösningstest vi också (Clearblue med dubbel hormonindikator), men hann bara testa två dagar: först blev det låg fertilitet och sen, dan efteråt, direkt över till maximal fertilitet! Vet inte om det är vanligt eller om jag kanske började testa för sent. Lycka till! Glad

• Aiko

Hej joss82! :) Tack för tipset! Ja, det blir ju lite dyrt i längden med de där digitala testerna, men det blev så jag köpte det den här gången i alla fall. Hoppas ju att det här inte ska ta så lång tid, hihi! ;) Funderade lite på CBs fertilitetsmonitor (ännu dyrare, men kanske inte i längden?) - är det nån här som har testat den? Lite lustigt i alla fall att se hur sökhistoriken på webläsaren förändrar sig när man börjar tänka på barn... Söker ju till och med på "tidiga tecken på graviditet" och känner efter som bara det, fastän jag ju egentligen vet att det knappast kan visas eller kännas redan nu! Glad

• Aiko

Hur går det, Lulita? Fortfarande ingen mens?

Joss82; Vad är bidrottninggelé?

Mysmia79: Så vitt jag förstår det hade ni sex två-tre dagar före ägglossning och då ska det ju vara goda möjligheter för att bli gravid, eftersom spermierna överlever 3-5 dagar? :)

Ha en fin söndag och lycka till allihopa! :) Kramar från mig! :)

• Aiko

FruA78: Jag har BIM om 11 dagar. Inga symptom som jag litar på i alla fall; tror jag går runt och känner efter lite för mycket. Dessutom är det kanske för tidigt för att känna nåt? Eller? Inser att jag inte har pejling på hur tidigt man i så fall kan känna symptom (och vilka) - nån som vet? Känner du nåt, FruA78?

Ha en fin kväll allihopa! :)

• Aiko

Hej! ÄL +7 jag också. Har inte helt kontroll över precis hur lång min menscykel är (det varierar), men misstänker att BIM blir runt den 22 augusti. Köpte graviditetstest idag och undrar om jag kommer att klara av att hålla mig till den 22... Antagligen inte. ;) Får för mig att det känns lite konstigt i livmoder-/ mageregionen (det sticker bland annat till ibland), men räknar med att det lika gärna kan vara inbillning. ;) Lycka till allihopa, håller tummarna för er! :)

• Aiko

Mrs Lowlife: Känner i alla fall två par som bokat sig tid till fertilitetsklinik, när det plötsligt hände helt naturligt innan de hann dit! ;) "Snart 34" är väl ingen ålder; är 35 själv och hoppas på första barnet. Känner flera som fått sitt första barn i vår ålder. Håller tummarna för oss båda! Lycka till! :)

• Aiko

Testade på ÄL+11 jag också (i förrgår), men det var negativt. Blev besviken, hade ju fått för mig att jag kanske var gravid, men det var kanske lite väl optimistiskt att det skulle ske på första försök... Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tänka: ska man fortsätta hoppas eller lägger man i så fall bara upp till att bli besviken ännu en gång den här cykeln? Känner helt klart att det är möjligt att förvandlas till en "testoman" av detta väntande, men undrar om jag nu ska försöka hålla mig till BIM. Problemet för min del är att min mens är något oregelbunden (och jag har inte koll på hur lång min lutealfas är), så BIM kan nog vara vilken som helst dag mellan fredag och tisdag... Jobbigt att gå och vänta och spekulera!

Vad kom du fram till, Mysmia79? Ska du testa idag? Håller tummarna för dig! :)

• Aiko

Hur går det för er andra här inne? Vi fick en härlig, liten överraskning i lördags: jag är nämligen gravid! Glad Håller tummarna för er andra! Kramar från mig!

• Aiko

Tusen tack, Joss82 och FruA78! Glad Vi hade väldig tur: detta var faktiskt första försöket! Förstår att det är tungt när det tar lång tid, har ju förstått att det inte är ovanligt att det tar ett år, så vi blev ganska överraskade när det hände på en gång! Håller tummarna för en massa plus i den här tråden framöver! Varma tankar och kramar till alla! 

• Aiko

Tusen tack, dopsid! Glad Första barnet, ja; väldigt spännande! Än du, hur går det för dig?

• Aiko

Dopsid: Var det mensen som kom? Hoppas på plus för dig och alla andra i den här tråden! Kram! Hjärta

• Aiko

Kastrull: välkommen och lycka till med försöken! :) Håller tummarna för dig också!

Så tråkigt, dopsid1! Förstår att det är jobbigt när man har försökt i ett år. Har du redan barn eller hoppas du nu på första? Hoppas på plus nästa gång!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?