Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej tjejer!

Får man hänga på här? Känner nog att jag skulle behöva en tråd för lite sällskap i jakten på ett plus

Jag är 37år och är på jakt efter mitt första plus! Har velat ha barn länge, men har inte förrän sent hittat min älskling som jag vill ha barn med på riktigt.

Väntar på äl som jag hoppas dyker upp inom den närmsta veckan. Testar med äl-test, men än ingen utslag...

• Iskristall

Aiko: Nä, inte första försöket för oss. Vi har varit oskyddade sen juni förra året. Men tyvärr inte träffat äl varje månad. Men jag har tempat med fertility friend och använt äl-stickor för att kartlägga mina cykler. Jag har använt mig av och använder billiga tester som man tolkar streck på och för alldeles nyligen också inhandlat clearblues test med gladgubbe som jag dubbelkollar med när jag trott mig få positivt utslag på de billiga stickorna. På så sätt håller jag ner kostnaden för äl-test lite

Joss82: Nu hoppas vi att vi kan hålla liv i tråden. Kul med sällskap så här med andra i samma situation!

• Iskristall

Tack fruA78!

Skönt att bara behöva två stickor. Jag har oregelbundna cykler så det går åt lite fler stickor per månad.

• Iskristall

Lulita, jag känner med dig! Känner igen känslan av att känna ångest iom detta. Jag har känt som du först vänta på att träffa nån och att få planera och nu tiden som bara går och går!

• Iskristall

Hej tjejer!

Mysmia79, jag är på dag 3 efter äl, alltså dpo3, eller äl+3 eller hur man bäst uttrycker sig Men jag tempar och min kurva ser lite mysko ut så jag får se vad som händer framöver om äl flyttas?
    Men jag väntar iallafall.

Hur går det själv?

• Iskristall

Jag är på äl+8 idag, inga symtom. Väntan fortsätter till nästa helg.

Lycka till på hälsosamtalet som BM fruA78!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?