• Micka!

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

dalin79 skrev 2014-10-23 12:43:35 följande:

Ja Asali79, vissa dagar längtar man lite extra mycket. Då kan tårarna komma, men det är nog bra att släppa ut det ibland. Efter det så fortsätter man sin lilla kamp ????

Men visst är stressen jobbig. Jag är dessutom sjukskriven för utmattningssyndrom och utreds för annan sjukdom så det blir ju extra bördor att bära. Men jag kämpar på. Bara att ta en dag i taget och göra det bästa utav det som är här och nu.

Hej! Grattis till plusset Försöker själv bli gravid med 3:dje barnet, sedan ett halvår...men inte lyckats än... är 33 år. Har bim 30/10 . Har nu också blivit sjukskriven för utmattningssyndrom, undrar lite hur du har det och får ihop tillvaron?
  • Micka!

Hej och tack!

Har ju bim den 30/10, har mått illa av och till, svullen i magen och mensvärk sedan 1 vecka tillbaka!  Och ett urdåligt humör.........

Efter lite mys med karln i morse har jag fått rosa flytningar , (fick även mycket mensvärk under  det hela) känns jobbigt.....antagligen är det mensen som är på väg...brukar få lite spotting några dagar innan den kommer igång!

Urk! Bara att vänta och se.................

• Micka!
    dalin79 skrev 2014-10-27 08:19:02 följande:

Hej på er och tack för "grattisen"! Här är det ok och jag tänkte ringa BM redan idag, känns lika bra då jag har lite funderingar kring sjukdomar jag har m.m Känns bäst att komma in i det hela direkt nu då.

I övrigt blev jag förkyld med halsont och frossa igår kväll, såååå typiskt

Micka! Då det gäller att få ihop tillvaron så kämpar jag på. Var rätt djupt nere på botten så har varit sjukskriven i ca 1,5 år nu. Tuft men samtidigt inswtt att det är nödvändigt om jag ska kunna återhämta mig ordentligt. Nu funderar jag ju lite på hur FK kommer se på det hela, vad min ersättning som mammaledig kommer bli då jag är sjukskriven etc. Visst, det är ett tag kvar och mkt kan hända på vägen. Men saker börjar ju snurra redan nu.

Hur mår du själv just nu?

Ni som varit gravida innan och fått barn, har ni några tips på vad jag ska fundera över och ta tag i redan nu. Tacksam för tops gällande allt.

Kram till er!

Har mått bättre, men det går väl åt rätt håll! 

Bara att ringa BM, och att läsa på lite vad man ska undvika att äta, ex sånt som kan innehålla bakterier, som sushi och skaldjur mm. Annars bara njut Stort grattis igen.....vet hur lycklig och samtidigt orolig man blir när man får ett plus!
  • Micka!
    Asali79 skrev 2014-10-27 13:57:14 följande:

Okej Micka!, och BIM är en förkortning på mensens första dag, visst?
    Tror nog att mensen håller sig borta. Det där urusla humöret är ju ett gott tecken Glad

Japp, står för beräknad inte mens! Eftersom inte vill ha den, men den är beräknad att komma då!

Ja, humöret blir bara värre......är en riktig suris just nu......men det är ju också för att jag är rädd att mensen ska komma!

Hoppas du har rätt, att den håller sig borta
  • Micka!
    Iskristall skrev 2014-10-27 19:58:05 följande:
    Asali79: Jag vill inte att mensen ska dyka upp på söndag som beräknat för mig.
    Lycka till mot stundande äl! Micka!: Hoppas mensen håller sig undan! 
    Tack! Försöker hålla humöret uppe!
  • Micka!

Hejsan!

Trodde mensen kommit, och att ja hopp då var det kört för denna månad, tänkte jag, med modet nere vid tåknölarna......!!!! Fick ju rosa flytningar efter att jag haft sex....det blev lite mer rött ...men sen bara brunt och nu minskar det bruna också.....kan det ha varit sköra slemhinnor och absolut ingen mens.... att jag kan vara gravid....men tog ett test rfsu:s vanliga och det visade negativt i morse...på bim + 1......har mina gravsymtom kvar.....! Vad tror ni.....ska jag prova att testa om 3 dagar om inte mensen kommit? Är Clearblue känsligare...stod ju att man kan testa 4 dagar innan bim på dom! De är de jag plussat med på bim +1 tidigare när jag fått mina barn!

Så frustrerad!!!

• Micka!

Här också..kom mensen!

Hoppas på bättre lycka nästa gång...chansen ökar ju för varje månad.... Det är väl 80 % som plussar inom ett år......vi går in i sjunde försöket nu!

• Micka!
    dalin79 skrev 2014-11-08 18:28:42 följande:

Hej!

Fick jätteont idag igen och fortsatta bruna flytningar. Brösten är inte alls ömma längre. Varit på akuten. De kunde inte se något foster på VUL men såg en liten prick som kan utvecklas till foster, som kan vara en X graviditet eller så är det så att jag haft ett MF. Så de tog blodprov (hcg) som ska upprepas på måndag. Men verkade som läkaren trodde MA eller X. S inte så skoj just nu!

Men nej...vad tråkigt! Så jobbigt när tiden får utvisa vad det är...att gå mellan hopp och förtvivlan! Sänder styrkekramar till dig!
  • Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-15 21:27:50 följande:

Fick min positiva äl-sticka idag!

Kul Se till och mys och njut...så det blir bebis
  • Micka!
    Asali79 skrev 2014-11-17 13:00:11 följande:

Tjejer, jag har plussat idag. Skäms Glad Solig Overkligt men roligt på riktigt. Nu smittar jag av mig till alla er. Kom igen nu, lycka till allihop!

Stort Grattis  

Hoppas det smittar av sig på oss alla Hade ägglossning i lördags, så nu är det bara att vänta....! Vi mös på både torsdag, fredag och lördag  

Hoppas det blir ett plus 29 nov! Äl + 2 idag.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?