Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
Hej, ny här. Letade och letade efter fler som försöker skaffa sitt första barn och inte är 20+ utan lite äldre.
Jag är själv 35 och slutade med p-piller i slutet av mars 2014 efter att ha ätit det i ca 20 år.
Anledningen till att jag inte försökt skaffa barn innan är att jag inte träffat "mannen i mitt liv" och att jag haft mycket omkring mig. Men nu känns det jätterätt och jag hoppas verkligen att det ska fungera.
Mensen kom igång ok direkt efter jag slutade med pillren och den har kommit nästan på dagen med +- 1-2 dagars skillnad (varierat mellan tis-tors) Har 28-dagars cykel.
Har BIM tis-tors (21-23 okt) någon gång och har känt en del symtom. Det började lördagen v.41 med jätteillamående och frossa på kvällen som la sig efter npgon timma. Har/sedan dess haft difust illamående då och då samt en mage som varit gasig och svullen och allmänt ur spel. Har fått mycket finnar och ömma bröstvårtor och lite onbt i brösten då jag ligger på mage. Sambon tycker med att brösten blivit lite större. Har känt som träningsvärk långt ner i magen samt ilningar och stickningar i underlivet och ljumskarna.
Kan säkert vara skengravid för känns som lite tidiga symtom. Men hoppas kan man ju.
Tog ett test (CB) BIM -8 och det visade såklart ett minus. Sedan dess har jag hållt mig och väntar och ser. Har mensen ej kommit på måndag kanske det är dags för nytt test.
Det var lite info om mig till att börja med.