• lilsis

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Fyller 34 om två månader och är fruktansvärt kluven.
    Började fundera vid 30 och för två år sedan så började vi försöka, vilket slutade i två utomkveds, vid det första rök ena äggledaren och vid det andra klarade kroppen av det själv.

Men det tog rätt lång tid att få till de och efter det sista så försökte vi tre månader, sedan uppehåll för jag har gjort en gastric bypass och nu får jag inte försöka förrän till sommaren igen.

Jag har en stående remiss till IVF som jag kan "aktivera" när jag vill (nu när jag har ett BMI under 35), jag är bara inte säker på att jag verkligen vill.

Under tiden så hoppas jag iaf på att få mitt myom som trycker in i livmodern bortopererat. Det är möjligt att det inte har påverkat något men oavsett så gör det ont och sitter så dumt att man inte ser den vänstra äggledaren (den som är kvar) och oftast heller inte den äggstocken. Så det är ju ohållbart om man ska ta sig igenom en IVF.

När jag läser gravid- och bebistrådar så VILL jag. Sen går jag ut i stallet och pysslar med hästarna och är inte alls lika säker längre.

Gah!

• lilsis
    Elyssa81 skrev 2015-02-15 16:01:00 följande:

Jag följer gärna med här. Fyller 34 år i år och planerar en liten. Första försöket och ÄL nästa vecka någon gång. Än så länge känns det spännande och pirrigt.

Jag fick cellgiftsbehandling som tonåring och vet inte nu om det finns några ägg kvar (de kan förstöras av behandlingen) så det känns samtidigt lite läskigt :(.

Har du inte kollat upp det?
  • lilsis
    Elyssa81 skrev 2015-02-22 15:08:40 följande:

Vad ska man tro? Den gröna är ÄL test från igår och den rosa från idag. Ska man tro att ÄL redan varit i och med att det är så mkt svagare idag?

Svårt att säga när det är två olika märken :-/
  • lilsis

Ruvar på en blastocyst sedan i tisdags. Börjar bli lite trött på allt väntande faktiskt.

• lilsis

Väntan är inte över när man plussat, den blir bara ännu längre ;)

Plussade iaf förra veckan med andra återföringen efter IVF/äggplock i oktober.

De två förra plussen (okt 13 och maj 14) var utomkveds och missfall.

Så nu väntar jag på VUL runt 18e.

Vänta vänta.

• lilsis
    Iskristall skrev 2016-02-03 18:07:16 följande:

Har nog redan sagt grattis, men om inte, grattis!

Gjorde ni FET senast nu då när ni plussade?

Ja stimulerad FET.
  • lilsis

I torsdags började jag störtblöda, slemhinna och allt.

Igår visade testet 2-3. Alltså stiger hCG som det ska trots allt.

Så nu får jag väl invänta ultraljud i slutet av månaden...
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?