• Ankissen

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Får jag hoppa in här? Jag är 37 år och har precis fått missfall med mitt tredje barn. Jag är redo att hoppa i sadeln så snart jag är blodfri.

• Ankissen
    Iskristall skrev 2015-11-05 18:03:14 följande:

Välkommen! Självklart får du hoppa in här hos oss! Har ni försökt länge med att få syskon?

FruA78 skrev 2015-11-05 18:16:13 följande:

Välkommen! Beklagar missfallet :( Inte roligt jag har haft två i rad under de senaste två åren. Hur gamla är dina barn?

Tack tjejer! Missfallet var en hoppsan, men tack vare den graviditeten har mitt bebissug väckts. Måste bara bearbeta pappan som känner sig "gammal" (han är 39). De två barn vi redan har är sex och tio år. Jag verkar vara en sån som blir lätt gravid (fortfarande till och med) men även lätt får missfall. Fem graviditeter under åren har gett två barn. Alltså mer än 50% missfall.
  • Ankissen
    Beebii skrev 2015-11-05 23:06:07 följande:

Ankissen jag var bara tvungen att skriva här när jag såg ditt inlägg!

Jag har efter 4 graviditeter fått 2 barn 3 och 8 år och har nyss genomgått ett mf av en graviditet som var oplanerad men som helt klart påverkat bebislusten hos mig iaf. Och mot alla odds har jag fått med karln till babyverkstan med nu.

Har någon typ av blödning nu trots att blödningen efter mf slutat för en vecka sen. Inte helt säkert att vi kör på utan kanske försöker få till sommar eller vår bebis istället.

Härligt! Jag hoppas och tror att mannen (och kroppen) kan vara redo att köra genast. Jag är dessutom sexsugen nu eftersom det är förbjudet när jag ff blöder. Skoj att dina barn med är lite större! :)
  • Ankissen

Pust jag har äl nån gång nu i dagarna. Känner att hela livet går ut på att ligga denna helg. Det ska nästan bli skönt när det är måndag igen och man känner att man gjort det man kan. ;) Fler än jag som tejpar? Jag hade temperaturstegring för andra dagen idag och hoppas på tredje i morgon för att få äl bekräftad. :)

• Ankissen
    Iskristall skrev 2015-12-12 21:09:52 följande:

Jag tempar! Fadt kurvan blir ju lite annorlunda för mig den här gången pga ivf. Men har tempat i två år :) Du?

Jag har bara tempat sen i somras och varit gravid under den tiden med så det blir inte så många cykler. Därför dyker det ofta upp funderingar fortfarande när jag ska tolka mina grafer. Desto bättre har jag tydliga äl flytningar så jag får gå på dem. :D
  • Ankissen
    Iskristall skrev 2015-12-13 17:05:18 följande:

Kommer inte ihåg just i skrivande stund om jag sett dig i tempar-trådar. Använder du dig av Fertilityfriend eller liknande. Jag kör i FF.

Jag är med i fertility friande tråden men är lite av en perioder där. Det är ju typ vid äl och bim det dyker upp frågor och man blir aktiv. ;)
  • Ankissen

Jag tittar in här efter ett tags "ledigt" från fl. Jag har bim i morgon men mådde så ruggigt igår och idag att jag var tvungen att testa mig. Det blev ett starkt och solklart +. :)

• Ankissen
    daisy80 skrev 2016-01-23 20:58:37 följande:

Åå grattis!! Hur länge har ni försökt? Vad härligt :)

Tack! Jag fick ett mf i oktober, sen har jag haft två mens(ar) och nu blev det plus. Vi har levt som vanligt bara och haft sex när vi känt för det och tydligen funkade det. Jag är lite chockad...
  • Ankissen
    Iskristall skrev 2016-01-24 08:49:13 följande:

Åh stort grattis!

Definiera vad "ruggit" betyder för dig. Jag som novis på gravsymptom funderar mycket på hur det kommer kännas och funderar över andras upplevelser

Hihi jag ska se om jag kan sätta ord på det. Det började för en vecka sen med lätt värk i underlivet, typ så som det kan kännas där när man har feber. Det gick inte dra upp foten under mig som jag oftast gör när jag sitter. Närmare bim har jag blivit trött och det känns som om ögonen är halvöppen bara. Det ilar till i brösten titt som tätt och gör ont i dem om man trycker på dem. Jag mår lätt illa och har ingen vidare aptit . Känner mig bakis. Sen har jag en lätt, diffus, mensvärk i mage och rygg. :)
  • Ankissen
    daisy80 skrev 2016-01-27 00:04:46 följande:

Håll oss uppdaterade när mensen kommer!

Det är ca 23-24 grader tror jag.. Har ingen termometer :) men varmt o skönt och har badat i havet idag :) det blir ju en del paraplydrinkar och annat men just nu orkar jag inte tänka på annat än att bara ha semester från allt! Så bara att njuta på :)

Shit så härligt!
    Här sitter vi i kalla (10+ iofs idag...) Sverige.

By the way, jag är i v. 6 och jag kan verkligen inte äta längre. Mår inte jätteilla men rapar mycket (sorry) och verkar helt ha tappat mina hungerkänslor. 
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?