• cesso

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej där.. vet inte om tråden är aktiv än?? Eller om den bytt spår....
    Men är iaf 35 och ska försöka få en till. Vi provade i somras/höstas men det blev inget. Kanske är äggen redan för gamla. Nu provar vi igen.

Jag har barn sen innan så jag är naturligtvis jättetacksam för det. Däremot växte längtan fram att försöka igen, innan det är för sent. Jag tror jag skulle ångra mig om jag inte försökte.

Nu har vi hoppat på det igen och ska prova. Har haft jättelätt att bli gravid när jag var yngre, men haft många missfall., Har läst en del om fertilitet och det verkar vara väldigt olika vad experterna säger. Vissa att den sjunker snabbt efter 30, andra efter 35 och andra efter 37. 

Har ni barn sen innan? Går det bra att hoppa in i den här tråden?

• cesso

Jag förstår att vissa av er försökt länge... Hoppas ni får hjälp och det efterlängtade plusset snart!!!! Jag vet inte när jag har bim, men kanske om 10 dgr till 2 v ca. När vi försökte i somras/höstas så trodde jag att jag var gravid varje månad ... Det kändes verkligen så... Tills mensen kom. Varje gång. Efter massa för tidiga hoppfulla tester såklart som naturligtvis var negativa. Men därför vågar jag inte lita på kroppen eller känslan längre. Man får nog räkna med att det tar längre tid när man är 35+.... De tidigare graviditeterna kom typ direkt även om många blev mf. Nu väntar jag med spänning på bim.. När det nu är! Ngn fler som har haft äl denna månad och väntar på att få testa?

• cesso

Spännande salta katten...!!! Jag har alltid haft grav-symtom och testat neg och sen fått mens. Men, symtomen är så lika som vid mens. Nästan exakta. Däremot ska jag försöka att inte testa för tidigt. Så om 10-12 dagar testar jag. Osäker på exakt när jag har bim men jag tror jag hade äl på julafton. Så mensen bör komma 2 v från det.

• cesso

Hej kealli78. Det blir nr 4 för oss med (om det nu blir ngt...).

• cesso

Har världens värk i magen.. I äggstockarna... Svinont. Drar och sliter. Och öm ibrösten. Kanske har jag äl nu, senare än jag trodde.? Använder inga äl-tester, tempar inte, så gick på känslan när jag trodde jag hade äl.. På julafton. När jag har så här ont så vill jag iaf inte GÖRA barn... Just nu. Jösses...

• cesso

Salta katten- när har du bim? Med sista barnet hann jag testa negativt 3 ggr, varannan dag, innan det blev positivt. Det är inte kört

• cesso

Nu har värken i magen släppt och det känns som vanligt. Berodde nog på äl-hormonerna. Nu är det en dryg v till bim.... Väntan

• cesso

Hur går det för er som har bim om några dagar?? Jag hade ett billigt test kvar hemma och tog det för skojs skull men det var Såklart negativt. Har ju bim om mellan 4-8 dgr ca. Men nu har jag iaf inga test hemma, så då slipper jag testa för tidigt sen. Jag tror inte det tagit sig denna månad. Det känns som vanligt när mensen är några dgr bort. Hur känns det för er?

• cesso

Hej alla... Har i min iver redan hunnit testa .. Negativt igår på bim -4. Har mensvärk så det känns inte så positivt denna månad. Har iaf beställt äl-tester och nya billiga grav-tester till nästa månad. Om mensen nu kommer (som jag är rätt säker på att den gör) vill säga...

• cesso

Beebi- jag har kuban sen innan, och alla tre är födda i december (!) och det var inte planerat. Men efter flera mf så var vi glada bara vi fick barn. Tror inte man ska tänka att man kan styra sånt??

• cesso

FruA78- vad jobbigt för er. Hoppas det tar sig ändå för er denna månad. Är det första barnet ni försöker få?

• cesso

Tog nyss ett test till. Testade ju negativt i förrgår med cb. Idag fick jag hem tester från testlagret. Tog ett test... Det var två streck! Jag är gravid! Har ju mensvärk som tusan så får se om det stannar....

• cesso

Tror jag får tidigt missfall... Har börjat blöda och har ont..:(

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?