• Loncelot

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hoppar gärna in här om det är okej fyller 33 iår.

Kör första månaden med fertilitetsmonitorn så håller tummarna dag7 imorgon så test nr 2. Förra månaden var mensen sen 2 veckor man blir ju inte lite scitzo...Men nu vet ja iallafall att ja inte kommer missa ägglossningen iallafall

• Loncelot
    Iskristall skrev 2016-01-17 17:50:31 följande:
    Hur går det för er?! Snart bim.

Vi var på kliniken i fredags och ska vid nästa mens som nu bör komma runt den 29:e januari påbörja vår andra runda ivf med lite nya mediciner.

Välkommen Loncelot!
    Tack :) ,
    Monitorn gick upp på hög igår så nu väntar vi spänt dom närmaste dagarna på ägglossning, känns som ett evigt väntande...
  • Loncelot
    Iskristall skrev 2016-01-17 20:24:09 följande:

Ja! Allt är bara ett himla väntande Men nu är det bara att mysa på för er då. Lycka till! Så får vi vänta på din uppdatering om hur det gått sen

Hur länge har ni försökt och har ni barn sen tidigare?

Vi har 3 barn, hade nog aldrig blivit gravid utan min monitor, har använt den till alla graviditeter,

Barn nr 1 gick vi till och med utredning då ja inte vart gravid, efter 1,5års frustration så köpte ja monitorn och vart gravid månad 3 så sammanlagt ca 18månader... (vet att 1,5år kankse inte e mycket för andra men för oss va det hemskt)

Barn nr 2 gravid på första månaden med monitorn

Barn nr 3 gravid månad 2.

Detta är första månaden med försök barn nr 4.

Kom ihåg tiden med försöken med första barnet ja mådde så dåligt var stressad o frustrerad o allt däremellan för ja inte blev gravid...så monitorn har verkligen varit min räddning, önskar alla kunde ha den lyckan med hjälp av den...förstår inte hur ja inte lyckas utan den..
  • Loncelot
    hoppfullsnart40 skrev 2016-01-18 10:09:24 följande:
    Hej
    Är det en Clearblue graviditetsmonitor du har?
    Jag har en som väntar här hemma om vi inte lyckas denna månaden.
    Roligt att den funkat för dig :) Det ger mig hopp.
    Ja precis :) har haft/har både gamla och den nya :)
    Har flera vänner som den funkat lika bra för ;)
  • Loncelot

Dag 14 på monitorn ännu ingen ägglossning, vanligtvis så brukar den vara mellan dag 16-19, så bara att vänta vänta o vänta lite mer...mm...

• Loncelot

Max på monitorn idag!!! Äntligen!

Segade igår så känns ju toppen! Blir väl mer idag o imorgon!

Angående graviditet symptom så hade ja ett sånt extremt luktsinne så jag visste redan 4dgr innan bim att ja var gravid..Alla 3gångerna! 2:a graviditeten när jag visste ja var gravid så hängde min mans jobbtröja på dörren, "fan va äckligt din tröja luktar, tvätta den innan du hänger upp den!" han titta på mig o sa "du är gravid igen" gjorde ett test och visst var jag det... Har även testat 4 dgr innan bm varje graviditet och har alla gångerna fått plus så tidigt. Håller tummarna för oss alla nu! Och stort grattis och en liten avundsjuka till er alla som redan är det

• Loncelot

Dock vaknat med lindrig nackspärr så det suuuger ju liiiite... Men men vi överlever!

• Loncelot
    Iskristall skrev 2016-01-24 09:51:46 följande:

Vad härligt med max på monitorn Loncelot! Lycka till nu!

Och tack för din berättelse om gravsymptom! Krya ifrån nackspärren!

Störande att få nackspärr på ägglossningsdagen... Men finns det som är värre...
  • Loncelot
    Gamlamamman skrev 2016-01-24 21:22:17 följande:

Grattis till plusset!

Hoppas det sprider sig så vi andra kan komma efter. :)

Kämpa på alla fina tjejer!

Så bra att vi kan ventilera oss för varandra.

Exakt!

Nu är dagen klar med allt!

Min son bröt benet i pulkabacken i torsdags fick vänta i 10timmar på akuten innan han blev gipsad min stackars lilla kille dom kom hem 03:30, men så duktig han ändå var! 5år fyller han snart så snabbt tiden går! Dottern på 4år var så nyfiken ville se gipset dagen efter och storebror blev så arg för han ville vara ifred o sova.. Vem har sagt livet skulle vara lätt..fullt ut testas vi!!!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?