• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Nej vi har inte påbörjat nån behandling än, får göra det först till våren då vi försökt närmare två år. Så i januari ringer vi fertilitetskliniken och anmäler oss till ivf om inget hänt innan dess. Känns skönt att det ändå inte är så långt borta nu. Men ännu närmre för dej :) Lycka till nu med nästa insemination!!

FruA78 skrev 2015-12-02 16:50:37 följande:

Tack, nej vi har inte gett upp än men rädslan finns att det även inte ska fungera med ivf. Var till läkaren igår och började Letrozol så insemination blir nog om en vecka :)

Hur går det har du börjat med sprutorna än?

• daisy80

Jippie! Så himla spännande! Du får inte glömma bort oss här för vi måste ju få veta hur det går ;) och om du får några gravsymtom snart! Håller tummarna stenhårt!

Iskristall skrev 2015-12-09 21:11:56 följande:

Hej!

Skriver ju i ivf trådar nu så att den här tråden kommit lite på efterkälken! Sorry!

Jo, nu har det hänt grejer här ska jag säga. I måndags var det dags för äggplock. Själva ingreppet gick bra men jag reagerade kraftigt på intravenösa smärtstillandet. Mådde illa och kräktes hela förmiddagen efter 4 ägg hittades.

Idag var det dags för återföring. Två ägg var för omogna och gick inte vidare. Men av de två som klarat sig fick jag ett återfört idag och ett är vidare på odling i labbet. Nästa vecka får vi reda på om det överlever till frysen.

Så nu är jag officiellt ruvare! Känns jättekonstigt, härligt, läskigt och spännande på en gång! Så här långt har jag aldrig kommit förr, vad jag vet om iallafall men jag antar inte det.

• daisy80

Vad skönt att det gick så bra! Nu satsar vi på tredje gången gillt!

Anledningen att de vill att vi ska vänta två år är dels att de inte hittat några "fel" på oss, och dels att jag "bara" är 35 år. Men jag känner att det börjar bli väldigt påfrestande nu, så vid den första eventuella mensen i januari ringer jag och bokar in oss, sedan är det 2 månaders väntetid till ivf här så det känns ändå hyfsat nära... Men ändå för långt bort såklart!

FruA78 skrev 2015-12-09 20:48:17 följande:

I måndags gjorde jag vul och då fanns det två äggblåsor på 14 och 15 mm. Vi fick en ny tid idag för att se att de hade växt tillräckligt.

Det gick bra hos läkaren idag så himla skönt. Jag och mannen sov jättedåligt efter mötet i måndags vi var så oroliga att äggblåsorna skulle sluta växa eftersom det växt så långsamt denna månad. Men fick veta att båda växt till 18 mm och att det blir insemination på lördag. Så nu känns det som det finns lite större chans till ett plus. Vad konstig kroppen är, denna månad har jag inte känt av några biverkningar och bara lite stick i äggstocken och så blev det två äggblåsor istället för en. De andra månaderna har jag mått sämre och haft mer ont i äggstocken. Det jobbiga blir att testdagens blir juldagen istället för dagen innan julafton. Får se hur det blir med testandet, vågar inte tänka på det nu när jag känner mig positiv :)

• daisy80

Jag tror det är vanligt att man får de första gravsymtomen typ vid beräknad bim ungefär? Kan ju säkert vara tidigare eller senare också. Hur gör man med ägget som sparades förresten? Är det till för att användas om det behövs ett till försök, eller till ett eventuellt syskon senare kanske?

Här är det bim typ imorgon, känner mig inte ett dugg gravid, usch jag kan knappt vänta till januari, så påfrestande detta! Det är verkligen en emotionell resa man går igenom alltså, tur att det finns några som vet hur det känns <3

Iskristall skrev 2015-12-11 19:01:53 följande:

Nä, jag ska inte glömma er!  Vi får se till att skriva i tråden så den ligger i topp i listan så den inte halkar efter!

Ja, när får man gravsymtom egentligen? Har aldrig varit gravid så jag har ingen aning haha men än är jag bara lite öm i bröstvårtorna, tänker att det är det från progesteronet. Brukar ju få ömma bröstvårtor efter äl. Fast sen är det här bara andra ruvardagen också så det är tidigt

Jag tycker det låter bra att ni ringer och bokar tid för er. Ni kan ju inte vänta hur länge som helst

• daisy80

Ni borde väl slippa vänta längre om ni nu kört denna makeinsemination, borde vara naturligt att gå direkt över på ivf om det skulle behövas, nu när ni är inne i svängen liksom? Förstår det är många orosmoment, men nu jäklar ska det ta sig!! Hur gick det idag?

FruA78 skrev 2015-12-11 20:01:24 följande:

Okej då förstår jag. Det är jag orolig för om vi inte lyckas nu att vi ska behöva vänta ytterligare 1 år eftersom vi lyckades senast för ett år sedan. Men hoppas att vi ska lyckas denna gång.

Ja ni har väntat tillräckligt nu. Bra att du ska ringa i januari.

• daisy80
    FruA78 skrev 2015-12-12 17:35:06 följande:
    Det gick bra idag fick tid kl 13.30. Läkaren sa att det var dubbel chans nu eftersom det var två äggblåsor. Vi frågade hur det blev om vi inte lyckades, vi skulle då ringa och boka en ny tid för vidare planering. De öppnar igen den 7/12. Men som det känns just nu tror jag att vi kommer att lyckas. Tack för allt stöd här det betyder mycket.

Det var bra spermaprov idag igen så nu är det bara denna jobbiga väntan i två veckor. Vi får se när jag tänker testa om det blir på julafton eller vänta några dagar till. Är på bim -4 på julafton och resterna från sprutan kan ev. sitta kvar.

Hoppas så att ni kommer lyckas nu denna månad. Vad roligt om vi alla fick varsin julklapp, du, jag och iskristall. Kram
    Heja för dubbel chans nu! Och vad bra att du själv känner det som att ni kommer lyckas nu. Tror att det psykiska spelar sin roll också :) Ja tänk om vi alla kunde få ett fint plus till jul. Jag har bim idag/imorgon, tog ett test igår faktiskt, vilket jag inte brukar göra. Men vi skulle gå ut och äta och jag ville veta om jag kunde ta ett glas vin, vilket jag gjorde eftersom det visade negativt såklart. Än så länge inga tecken på mens dock. Men den kommer nog imorgon.
    Ja visst betyder stödet här mycket. Kram
  • daisy80
    Iskristall skrev 2015-12-12 17:00:37 följande:
    Ska uppdatera! Väntar på din uppdatering från dagen också!
    daisy80 skrev 2015-12-12 16:40:36 följande:

Jag tror det är vanligt att man får de första gravsymtomen typ vid beräknad bim ungefär? Kan ju säkert vara tidigare eller senare också. Hur gör man med ägget som sparades förresten? Är det till för att användas om det behövs ett till försök, eller till ett eventuellt syskon senare kanske?

Här är det bim typ imorgon, känner mig inte ett dugg gravid, usch jag kan knappt vänta till januari, så påfrestande detta! Det är verkligen en emotionell resa man går igenom alltså, tur att det finns några som vet hur det känns <3

Jag håller tummarna hårt för dig så här i bim-tider!

Ja, vi får brev hem i veckan som kommer om de har kunnat odla den till en 5-dagars blastocyst. Om ja så har de frusit ner den och så sparas den till ett nytt försök om det behövs. Den får sparas i fem år, så kan ev bli ett syskonförsök om jag allt förmodan blir gravid nu och allt går vägen.Hur mår du idag?? Inga känningar än? ;) måste kännas så häftigt! Jag tror också ni lyckas nu! Snart ska vi få våra innerligt efterlängtade små bäbisar. Hoppas också att de lyckas odla det andra ägget. Blir nog ett syskon ;) Kramisar
  • daisy80

Ja visst är det lätt att bli lite pessimistisk, man har ju så att säga väntat ett tag, och "varför skulle det funka den här gången när det aldrig gjort det tidigare".. Men för er är det ju faktiskt en helt ny situation nu. Men visst försöker man skydda sig själv och inte våga hoppas för mycket också.

Låter som att de där biverkningarna från tabletten är exakt som gravsymtom. Blir svårt att skilja på när det närmar sig bim kanske :)

Jo visst kan jag ha testat lite tidigt, vissa plussar ju inte förrän flera dagar efter bim. Men som sagt, förhoppningarna är väldigt låga. Vi bestämde igår att om mensen kommer nu så ringer vi fertilitetsenheten redan nu istället för i januari.

Iskristall skrev 2015-12-13 17:00:52 följande:

Daisy80: Tack för dina uppmuntrande ord, det värmer! Min sambo tror också på att vi ska lyckas den här gången. Själv är jag inte lika övertygad kan jag säga. Efter 2 år av kommande mensar så är inte förhoppningarna så där jätteskyhöga från min sida. Men tror även jag är lite pessimistisk som ett sätt att skydda mig själv om det inte blir nåt nu.

Nä, det ända jag känner är biverkningar av lutinus, en vaginaltablett med progesteron jag ska ta fram till testdagen. Illamående, ömma bröstvårtor och så är jag förstoppad/hård i magen

Tråkigt med negativt test! Du tror inte det var förtidigt för dig att testa då?

• daisy80

Jaa jättebra att försöka hålla kvar positiviteten :) och vilken hisnande tanke med tvillingar! Ja blir det så, så är det ju bara att tacka och ta emot!

Jag har inte testat nåt mer, ska låta åtminstone hela morgondagen gå innan jag testar mer. Men som sagt, det är inga höga förhoppningar. Kram

FruA78 skrev 2015-12-13 18:26:34 följande:

Ja vi får hoppas på fina julklappar. Jag känner mig positiv just nu och när jag väl gör det så brukar jag försöka göra allt för att fortsätta känna mig positiv så länge som möjligt. Jag orkar inte vara negativ hela tiden, det tär. Mannen är övertygad att vi ska lyckas och att det blir tvillingar.

Hur har det gått idag? Testat nåt mer? Kram

• daisy80

Iskristall och FruA78: så tråkigt att ni inte är gravida. Jag hoppas stenhårt på att det tar sig nästa gång Iskristall! Och fruA, ni borde ju verkligen inte behöva vänta så länge på ivf om ni försökt i två år? Håller tummarna!!

Jag är inte heller gravid, mensen kom, dock lite senare än vanligt, så vi började verkligen hoppas.. Blev lika ledsen som vanligt och kände att nu får det vara nog, så ringde ivf kliniken och de satte oss i kön direkt. Så nu ska vi bli kallade inom tre månader. Känns skönt att finnas med på deras lista nu iaf. Vi hade ju tänkt vänta till januari med att ringa dem, men kändes plötsligt för långt bort, och det gick ju bra ändå som tur var.

Har äl om typ två dagar så ger inte upp på att lyckas själva ändå:) nu får vi se till att 2016 blir vårt år tjejer! Kram och god fortsättning på er!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?