• daisy80

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Ja det känns jätteskönt att stå i den där kön.

Har äl idag och en tydlig sådan, ont i brösten och har haft ordentligt med älflytningar flera dar innan, skönt när det är tydligt, inte alltid jag har så.

När får ni reda på när ni får göra nästa äggplock? Hoppas på snart!

Iskristall skrev 2015-12-27 11:14:07 följande:

Å förstår att ni började hoppas om mensen var sen. Trist att det inte vart nåt. Håller tummarna för denna äl. Vad bra att ni ringt och blivit ställda i kö, så att ni känner att det börjar hända nåt!

• daisy80

Tack för stödet. Jag ska absolut hålla er uppdaterade, och detsamma gäller dig :) vet du när ni får besked om ni kommer med i ivf kön nu?

Aldrig ska vi ge upp!!

God fortsättning till dig med!

FruA78 skrev 2015-12-27 11:52:00 följande:

Jag hoppas att de kommer att ställa oss i ivfkön nu. Har ställt in mig på det :)

Nej vad tråkigt att ni inte lyckades denna gång. Men vad bra att du ringde och att ni står i ivfkön, skönt att veta att ni snart kommer att få hjälp. Uppdatera hur det går vill gärna veta :)

Önskar dig god jul och god fortsättning!

• daisy80

[quote=76239715][quote-nick]Iskristall skrev 2016-01-17 17:50:31 följande:[/quote-nick]Hur går det för er?! Snart bim.

Vi var på kliniken i fredags och ska vid nästa mens som nu bör komma runt den 29:e januari påbörja vår andra runda ivf med lite nya mediciner.

Välkommen Loncelot! [/

Spännande Iskristall, nu jäklar

Själv väntar jag på äl om ca 5 dagar. Men är så glad att vi står i ivf kön nu sedan en månad. Då sa de att vi skulle bli kallade inom tre månader. Så borde vara ca två kvar nu, om det inte blir någon hastig lucka plötsligt ( kan ju alltid hoppas) Tid tid tid... Ja detta väntande alltså.. Kram på er, alla väntare!

• daisy80

Åå grattis till ivf-remissen! Vad jätteskönt för er!

FruA78 skrev 2016-01-18 18:36:30 följande:

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf :) Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det känns bra och hoppas att månaderna ska gå fort nu i väntan på ivf.

Härligt Daisy att det redan har gått en månad för er, inte så långt kvar nu.

• daisy80

Ja precis, jag undrar också hur de menade? 75% låter ju hursomhelst bra!

Iskristall skrev 2016-01-18 20:30:12 följande:

75% efter 3 äggplock, låter ju bra. Men menar hon efter 3 återföranden då? 1 äggolock kan ju se så olika ut för olika kvinnor. Mitt första äggplock vart ju bara ett försök, alltså bara en återföring. Medan andra får embryos i frysen och kan göra fler återföranden på ett äggplock. Det måste ju vara större chans för dem? Om inte annat fler chanser iallafall.

• daisy80

Förstår att man lätt kan bli bitter. Men nu är det er tur att det ska funka! Och ny medicin och allt nästa gång ju. Då blir det sprutor och äggplock igen nu då? Håller tummarna så hårt jag kan att det ska gå vägen nu!!

Iskristall skrev 2016-01-19 19:17:06 följande:

Men tre kompletta försök kan ju se så olika ut och sen påverkar ju åldern också. Mitt första försök är ju redan förbrukad Lite bitter på senaste resultatet är jag allt. Hoppas mitt/vårt andra försök blir bättre!

• daisy80

Jaaa nu får tiden gå fort till 29-30:e, så ni kommer igång igen! :)

här var det hyfsat starkt streck på testlagrets sticka idag, så äl blir nog fre eller lördag! Så bara att försöka på , även om jag är helt inställd på att det blir ivf nu.

På söndag åker vi till Kanarieöarna en vecka, känns så skönt att komma iväg och tänka på nåt annat ett tag. Och så går ju tiden lite fortare framåt ett tag.

Iskristall skrev 2016-01-20 05:57:13 följande:

Japp, nu är det allt om igen. Men såklart spännande med ny medicin. Jag hoppas sååååå! Vill bara att mensen ska komma så vi får sätta igång. Men får vänta tills runt den 29:e, 30:e men då jäklar!

Har det dykt upp nån äl än?

• daisy80

Tack! Ja det blir riktigt skönt att komma iväg. Och du har ju hunnit påbörja nästa behandling innan jag är hemma igen :) så spännande!!

Jag hade äl igår så nu får vi vänta och se...Igen. För typ femtielfte gången :)

Kram på er allihop!

Iskristall skrev 2016-01-22 06:47:31 följande:

Tack!

Sol och en veckas ledighet! Vad behövligt kan jag tro. Ha det så skönt och vila ordentligt! Och lycka till med äl! Nu jäklar!

• daisy80

Åå grattis!! Hur länge har ni försökt? Vad härligt :)

Ankissen skrev 2016-01-23 19:01:23 följande:

Jag tittar in här efter ett tags "ledigt" från fl. Jag har bim i morgon men mådde så ruggigt igår och idag att jag var tvungen att testa mig. Det blev ett starkt och solklart +. :)

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?