Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

FruA78 skrev 2015-12-27 11:41:35 följande:

Tack det ska bli roligt att följa er. Jag känner som dig, att oron finns där att tänk om vi aldrig kommer att lyckas. Men kampviljan finns det gått om och jag är förvånad hur snabbt det går att ställa om från ett misslyckande till att vilja försöka igen så fort som möjligt.

Jag har bim idag men ingen mens än, så den kommer väl till kvällen.

Håller tummarna hårt att mensen håller sig borta! Kram
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2015-12-27 17:30:54 följande:

Ja det känns jätteskönt att stå i den där kön.

Har äl idag och en tydlig sådan, ont i brösten och har haft ordentligt med älflytningar flera dar innan, skönt när det är tydligt, inte alltid jag har så.

När får ni reda på när ni får göra nästa äggplock? Hoppas på snart!

Egentligen får vi väl börja vid nästa mens som bör komma slutet på januari. Men vi har ett hinder, sambon väntar på en operation. När han får göra den, som kommer gå före ivf-försök, kommer det bli en paus i bebisverkstan iallafall under en månad tänker vi.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2015-12-27 19:13:38 följande:

Tack tjejer men mensen kom nu ikväll. Tack för stödet :)

Kram på er!

Neej vad trist! Håller tummarna att nästa gång är er gång och allas vår gång!

Kram
  • Iskristall
    cesso skrev 2016-01-05 18:36:18 följande:

Tog nyss ett test till. Testade ju negativt i förrgår med cb. Idag fick jag hem tester från testlagret. Tog ett test... Det var två streck! Jag är gravid! Har ju mensvärk som tusan så får se om det stannar....

Kul, grattis!
  • Iskristall
    Caliz skrev 2016-01-07 20:43:18 följande:

Idag känns det inte så kul och ljust...

Idag kom mina ägglossningstester till monitorn.... Hade behövt testa i tis...

Läste på en sida att om man träffar rätt dag med ÄL så är det 10% chans att bli gravid om man är 38 år, dvs det jag fyller i år....

Sorry för neggit inlägg... Antar att det är spökplusset som jag fick för en vecka sen som sitter i:(

Ja tänk att oddsen är så dåliga. Men plötsligt händer det (förhoppningsvis) som de säger!

Hoppas du mår. Bättre nu!?
    cesso skrev 2016-01-08 09:21:56 följande:

Tror jag får tidigt missfall... Har börjat blöda och har ont..:(

Men neej! Vad säger du, så ska det inte gå!? Kram
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-01-11 22:23:20 följande:

iskristall!

Hur går det för er?

Hoppas på tur snart! :)

Ja vi väntar på nytt behandlingsmeddelande från ivf-läkaren. Då det inte togs och och vi inte fick nåt embryo till frysen måste vi sätta igång med en ny omgång med sprutor och hela baletten.

Jag håller tummarna för er också! Hur går det för er?
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-01-12 08:35:20 följande:

Tråkigt för er att behöva vänta igen. :(

Men ni är iaf en bit på väg. Hoppas det går åt rätt håll snart. Tycker verkligen att ni är värda det!

Går sådär för oss... Med extrem tur kan vi ha lyckats denna månad men jag tror inte det. Lyckades få till det en enda gång runt äl så mina förhoppningar är inte så stora. Men jag orkar inte stressa längre. Blir det så blir det och annars får vi väl strunta i det.

Bim ca 20/1. Men som sagt inte mycket hopp här. :/

Okej! Men jag håller tummarna för er så hårt jag bara kan ändå! Man vet ju aldrig, en gång kan ju räcka!
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-01-12 14:22:39 följande:

Haha! Ja, det kan ju det. Även om det känns som att oddsen är emot en. ;)

Men tack för tummarna!

Hur går det för er?! Snart bim.

Vi var på kliniken i fredags och ska vid nästa mens som nu bör komma runt den 29:e januari påbörja vår andra runda ivf med lite nya mediciner.

Välkommen Loncelot!
  • Iskristall
    Loncelot skrev 2016-01-17 19:08:59 följande:

Tack :) ,

Monitorn gick upp på hög igår så nu väntar vi spänt dom närmaste dagarna på ägglossning, känns som ett evigt väntande...

Ja! Allt är bara ett himla väntande Men nu är det bara att mysa på för er då. Lycka till! Så får vi vänta på din uppdatering om hur det gått sen

Hur länge har ni försökt och har ni barn sen tidigare?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-01-17 20:22:55 följande:

Oj vad många nya till tråden vad roligt, välkomna.

Jag har inte varit så aktiv här på ett tag det var jobbigt att alla tre inseminationer misslyckades och även få vänta på ett avslutningssamtal hos läkaren. Imorgon ska jag till läkaren och hoppas att de sätter oss i ivf-kön nu. Är så nervös. Jag är på äl+ 9 idag och testade negativt på gravtestet imorse hade hoppas på att plussa nu innan mötet vet att det är tidigt. De andra gångerna plussade jag svagt på äl +10 till äl +12 olika båda gångerna. Men är inställd på att vi kommer behöva ivf istället.

Tack för tummarna!

Så tråkigt att höra att det inte gått vägen eller än finns ju en chans!? Ska inte trissa upp dina förväntningar, men man vet ju aldrig.

Håller tummarna att du får plus om inte det så för att ni blir satta i ivf-kön.

Lycka till i morgon, väntar på uppdatering
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?