-
-
Tiden går långsamt när man längtar. Perfekt att planera in annat att tänka på. Det är annars väldigt lätt att man bara fokuserar på att bli med barn och låter resten av livet stå på paus... Jag gjorde det misstaget när vi försökte bli gravida med sonen.Mon bébé 81 skrev 2014-01-04 11:31:00 följande:Vad tiden sniglar fram just nu. Man går ju bara och väntar och känner efter hela tiden. Och om det inte har tagit sig så börjar en ny väntan, på ny väntan....gah! Nåväl, i slutändan kommer det ju ha varit väl värt all denna väntan .
Den här helgen har jag massor av grejer inplanerade i alla fall, så då har man lite annat att tänka på.
Välkomna alla nya!
Är det någon som testat munkpeppar? Det ska tydligen vara progesteronstimulerande och sköldkörtelreglerande, precis det som jag skulle behöva. -
Beklagar ditt missfall! Jag håller med om att det är svårt att veta när det är dags att försöka igen. Vår lille kille är bara drygt ett år, och OM det tar sig direkt så kommer det bara vara två år mellan barnen, vilket känns lite väl tätt. Jag tvivlar dock på att det skulle ta sig direkt. OM det tar lika lång tid att bli gravid igen som det tog med sonen så blir det minst tre års åldersskillnad. Vilket jag egentligen tycker är en bättre åldersskillnad. Dessutom jag har ju hunnit fylla 35 år och allt vad det innebär med sämre fertilitet.Joss81 skrev 2014-01-05 16:32:40 följande:
Hej på er!
Hoppas på att också få vara med i er tråd. Vore skönt att känna stöd från andra i samma sits. Jag är 33 år. Vi har en dotter på 4 år och sedan i somras har vi försökt få ett till barn. Jag fick missfall (MA) i höstas. Det var jättejobbigt och tungt. Nu har vi försökt igen i några månader utan resultat. Jag använder mig av äl-stickor så jag tror att vi lyckas tima in rätt tid men inte hjälper det ändå.. Senast idag fick jag mens igen, och jag blev så besviken och gråtfärdig. För varje gång som mensen kommer så tappar jag hoppet mer och mer.
Vi kände de första åren efter att vi fått vår dotter, att vi inte ville ha barn tätt. Vi har så många vänner som skaffat tätt, och som känner sig så utmattade och trötta för att det tärt på dem. Vi har hela tiden känt att det inte varit någon brådska utan att vi gärna väntar ett tag. Men nu ångrar jag mig så mycket att vi inte försökte tidigare medans jag var yngre. Det känns som att jag får skylla mig själv nu för att jag väntat för länge. Tänk om jag aldrig mer blir gravid. Då kommer jag få ångra resten av livet att vi väntade i så många år istället för att försöka bli gravid igen efter ett tag. Behöver verkligen lite pepp och styrka för jag känner mig så deppig och orolig...
Gah, håller på att bli tokig när jag tänker på det och väger för- och nackdelar om täta barn, och då har vi inte ens börjat försöka ännu...
Vi får försöka peppa och stötta varandra på vägen mot plus och bebis! -
Åh, så sorgligt! Missfall i vecka 14 med två små... Och jag som trodde att man kunde slappna av lite när man passerat vecka tolv.lill grodan skrev 2014-01-05 23:02:04 följande:Detta med missfall är nog det jobbigaste man kan vara med om! Jag har 2 st bakom mig .Ett -05 och ett i december -12 . Tyvärr känner jag att även OM och NÄR jag blir gravid kommer jag inte att kunna känna mig lugn och vara glad förrän jag minst har passerat vecka 20. Börjar nästan tro att man överanalyserar allt . MEN har man varit med om det ,vet man att det tyvärr är en möjlig utgång. Satt och räknade här om dagen, och skulle mina missfall blivit barn,skulle jag vara 4barns mamma nu! Mitt första missfall var i vecka 14 med tvillingar. Och det var nog bland det tuffaste jag varit med om! MEN nu är det ju så att vi ska ha ett plus mina damer! Och sedan ett barn ,och inte ett missfall! Eller hur?
Jag känner så väl igen mig i att det är svårt att våga njuta av graviditeten när man fått missfall tidigare. Det kändes som om man blev snuvad på det positiva i att äntligen vara gravid. Och så kommer det säkert bli om man blir gravid igen.
Håller med dig, vi hoppas på , som blir , som blir ! -
Välkomna alla nya! Kul med fler "mogna" som hoppas på en liten till!
Nu har jag precis klarat av första jobbveckan efter att ha varit föräldraledig i över ett år. Känns tufft att lämna lillen på morgonen och gå till jobbet. Även om jag vet att sonen har det jättebra med maken hemma så känns det som om jag överger honom på något sätt, väldigt orationellt, men det är väl mammahjärtat som talar...
Håller på att fundera på om vi ska börja våra syskonförsök vid ÄL i början av mars ("risk" att bebis kommer på sonens födelsedag) eller vid ÄL i slutet mars (BF julafton ), fast det borde ju inte gå så snabbt. Maken tycker att vi ska köra så snart som möjligt, medan jag velar. Jag vill ha ett barn till samtidigt var förra graviditeten inte jättekul alla gånger. Mådde illa de första 16 veckorna och från mitten av graviditeten kom foglossningen smygande och till slut gick jag på kryckor.
Har i alla fall börjat tempa, äta vitaminer och träna för att bygga lite muskler som förhoppningsvis kan kompensera fogarna lite.
Håller tummarna för er som närmar BIM, hoppas på fler plus i tråden. -
Har inte testat CB dubbel själv, men om man läser här på FL så verkar det ju som många har problem med att få testerna fungera som de ska... Använder också Testlagrets stickor, tycker att de funkar bra.L1977 skrev 2014-01-10 11:28:59 följande:Tack!
Jag har en undran oxo. Nu blir jag inte klok på detta med tester alltså. Cb dubbel visade inget igår. Fast gubbe idag. Ok så långt är jag med. Fick hem testlagrets test igår tänkte kolla med ett sådant oxo. Vad visar det? Inget?!? Nähä tänkte jag, rotade fram ett rosa cb oxo. O det visade en rund tom ring. Alltså ingen äl än. Vad ska man tro? Är cb dubbel inte att lita på då? Har äl redan varit? Lr vad händer? Någon som har råd att ge? Borde ha äl enl app imorgon på dag 15... Tillägger att det är samma morgonurin på samtliga test. -
Jag undrade precis samma sak om missfall och progesteronkräm när jag var gravid med sonen, så jag ställde frågan till BM här på FL. Får inte till länken, men kolla adressen nedan:Vildhallon skrev 2014-01-14 10:54:05 följande:Idag är jag orolig. Jag tar progesteron sedan jag plussade för att gyn vid mitt första missfall trodde att jag kunde ha brist på det. Progesteronet ger också graviditetssymptom för en del personer. Jag har ömmande bröst och är trött men har annars inte så mycket mer symptom. Vi gick in i v 6 idag (5+0) och vi ska på VUL om 13 dagar och då är vi i slutet av v 7 (6+6). Jag är livrädd att jag ska ha fått missfall, men att progesteronet hindrar blödningen från att komma. (Tidigare har jag använt progesteronvagiatorerna någon gång för att skjuta upp mensen vid semester).
Om jag har fått missfall men progesteronet får kroppen att behålla det så måste väl ändå HCG-nivån sjunka? Är embryot dött så upphör väl produktionen av HCG? Jag tänkte att jag skulle köpa ett CB digital igen och testa. Då borde veckoindikatorn står på 2-3 veckor för att ligga på rätt nivå. Ligger det kvar på 1-2 veckor så kan det vara värre. Jag läste någonstans att för att få så rättvisande som möjligt på testet ang veckorna så ska man testa med morgonurin även om man passerat BIM.
Behövde skriva av mig lite... Önskar att jag kunde släppa oron...
www.familjeliv.se/Forum-15-317/m63967340.html
Pepp, pepp, du väntar barn, inte missfall!
-
Vi "gamlingar" kan tydligen ha en snabbare stegring av LH vid ÄL. När jag blev gravid sist hade jag tydliga stegringar flera dagar innan ÄL, när jag testade denna månaden gick det från blankt ÄL-test ena dagen och fullt utslag dagen efter. Det hinner tydligen hända mycket på två år...Lantlollan skrev 2014-01-15 08:48:32 följande:Hej på er!
Jag har testat med CB dubbel sedan dag 7 och den har inte visat något. Men så idag visade den precis MAX! Dvs utan den blinkande "nu är det nära"-gubben. Antar att jag är en såndär med snabb stegring (eller att jag har för låga halter av det andra hormonet så att det inte är mätbart?)? Spännande iaf! :)
Jag tillhör också de galna skaran. Trots att vi inte börjat försöka ännu så både tempar och ÄL-testar jag, tyder väl på ett visst kontrollbehov antar jag. -
Bebislängt: Grattis till !
Grynis: Attans med mens... Känner igen känslan av värdelöshet när mensen kommer. Igen. Ni får deppa och ta hand om varandra i helgen, och sedan är det bara nya tag som gäller, pepp, pepp!
kmor: Så länge mensen inte har kommit så finns det hopp, håller tummarna! -
L1977 & Pealuttan: Stort grattis till plus!
Vildhallon: Härligt att VUL gick bra!
Många med BIM i dagarna, håller tummarna hårt för ännu fler plus i tråden.
Här har mensen tagit slut. En månad till och sedan kör vi igång med syskonförsök, längtar redan...