• Joss81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Jag känner precis likadant som du Kmor, vill så innerligt gärna ge min 4-åring ett litet syskon... Men visst sjutton ska det bli vår tur också nån gång, alla vi här på tråden :) 
    Jag försöker att inte "tjata" för mkt här hemma. Min man säger att jag måste försöka slappna av och inte tänka så mkt på detta med att försöka bli gravid. Han tycker väl att jag har blivit närmare besatt... vilket jag ju i och för sig också har blivit, så han har ju rätt... Men precis som någon av er andra sa så vill jag ju inte att min besatthet ska påverka honom så att han känner världens press på att prestera, så jag försöker också att inte älta för mkt hemma, utan jag pratar av mig här på fl istället, med er som sitter i samma sits och känner likadant :)

• Joss81

P

Bebislängt skrev 2014-01-13 14:56:44 följande:
    Jag har en fråga om ägglossningsekret. Är det när det är som kladdigast, alltså ser ut som rå äggvita, som man ska ligga? Enligt min ägglossningsapp kommer den två dagar efter själva ägglossningen men då är det kanske så att jag måste ställa om appen? Är osäkert på alltså om det är när man har den man ska ligga eller om den kommer efteråt, när det redan är försent så att säga. Tacksam för svar :)

Man kan ha annat slidsekret som oxå är kladdigt. Äl-sekret brukar man ha i några dagar kring äl, inte efter äl, utan äl pågår medans man har detta sekret, har jag uppfattat det som. Äl-sekret brukar se ut som rå äggvita. Ta en "klick" sekret på fingret och se om du kan dra ut det mellan tummen och pekfingret så att det blir som en lång sträng. Går det att göra så så är det förmodligen äl-sekret och då ska ni ha sex.
  • Joss81
    Bebislängt skrev 2014-01-13 15:33:02 följande:
    Tack Joss81! Då är det troligtvis så att jag har ägglossning ett par dagar senare än vad min app är inställd på. Bäst att ändra den. Timing är viktigt när man ska göra barn har jag hört ;)
    Ja det går nog inte att lita fullt ut på appen. Bättre att gå på kroppens signaler :) Jag har märkt att jag har sånt trådigt äl-sekret i typ 5 dagar och själva ägglossningen är i slutet av de dagarna (enligt äl-stickan). Vi brukar ha sex varannan dag från det att äl-sekretet börjar komma fram tills ca 2 dagar efter ägglossningen. Känns som man har gjort allt som man kunnat då. Inte har det hjälpt hittills men nån vacker dag ska det förhoppningsvis gå vägen :)

• Joss81

Hej.
    Är på dag 9 nu, sedan mensen satte igång. Mensen började med 3 extremt sparsamma dagar och sedan på dag 4 kom det ordentlig "vanlig blödning" som pågick i några dagar... Så nu funderar jag på hur jag ska räkna... Ska jag ändå räkna som att mensen startade för 9 dagar sedan, då det endast kom pytte lite blod på papperet, eller ska jag räkna mensens första dag från dag 4 då den verkar ha satt igång "på riktigt"... Hmm.. Jag hade ju tänkt att vi skulle börja ha sex från dag 8 eller 9 men jag har fortfarande lite mensblandade flytningar, så ägglossningen lär ju inte sätta igång förrän om några dagar....

• Joss81
    Grynis skrev 2014-01-14 21:03:30 följande:
    Även om det var sparsamt så hade nog jag räknat från den dagen.  
    Ja jag får nog räkna så.... Håller tummarna för att du är gravid :)
  • Joss81

Min mens är också slut nu och dags att börja försöka igen... Förra månaden blev det varje dag just kring äl men sen läste jag att vissa anser att det är bättre att köra varannan dag, så att det hinner bli lite bättre kvalité på spermierna... Vet ej om det stämmer eller ej men kan ju vara värt att testa. Så denna omgång blir det varannan dag istället för varje dag. Jag har inte heller några större förhoppningar. Känns bättre att inte hoppas på för mkt för då blir jag bara så fruktansvärt besviken när mensen kommer IGEN... men men, jag försöker väl "lura" mig själv... Inombords hoppas jag så mycket att jag knappt kan tänka på annat. Får se hur det går denna månad... Lycka till alla ni andra också :)

• Joss81

Hej tjejer. Jag fick fullt utslag imorse på äl-stickan. Igårkväll hade vi sex. Hur skulle ni göra nu?? Skulle ni ha sex även ikväll och imornkväll eller skulle ni hoppa över ikväll och ha sex imornkväll? Man läser ju på många ställen att det är bättre att bara ha sex varannan dag. Samtidigt är jag rädd att riskera att missa äl om vi inte har sex ikväll... usch vad svårt.. snälla ge mig råd..

• Joss81
    Vildhallon skrev 2014-01-22 16:42:42 följande:
    Joss81: Vi hade sex varje dag under ÄL-perioden nu när jag blev gravid Jag har också hört att man ska vänta en dag emellan, men jag vet inte hur viktigt det är.

Tack Vildhallon, ja då testar vi att köra ikväll oxå och håller tummarna
  • Joss81
    Lantlollan skrev 2014-01-22 22:27:01 följande:
    Ja, vi känner lite samma. Man vill ju behålla glädjen inför sexandet - det ska inte bara vara fabrik. Så vi kör varannan dag (varje dag om vi är sugna på det), men kryddar med lite extra de hetaste dagarna kring ÄL.

Vi gjorde likadant den här omgången, körde varannan dag i ca en vecka och just nu när jag har äl så kör vi varje dag. Å vad jag hoppas innerligt att det ska ge något...
  • Joss81

Nu när vi har haft sex just kring äl så har jag sett till att ligga kvar still i sängen och sova för natten. Så först morgonen därpå har jag gått på toaletten. Då på morgonen har det runnit ut sperma när jag gått på toa. Är det då all sperma som rinner ut eller kan det vara några spermier som ändå lyckats simma upp och hålla sig kvar där inne?

• Joss81
    Lantlollan skrev 2014-01-23 08:29:48 följande:
    Så har jag också gjort. Men allt som rinner ut är nog inte sperma/sädesvätska, en del är ens eget också tror jag. Jag tror absolut att en del simmare hittar fram och upp! Inte undra på att det behövs så många - jag har läst att en normal sats innehåller i genomsnitt ca 250 MILJONER spermier. Av dem är det i genomsnitt ca 400 stycken som når fram till ägget?! Blindstyren!! :P

Haha ja det var rätt ord. Att det ska va så svårt för de små krypen... Jag hittade en bra sida med lite info.. ska se om jag hittar den igen..
  • Joss81

Hej tjejer. Har inte varit inne på tråden på ett tag, men vi har kämpat på under äl och väntar nu på den oönskade mensen som lär dyka upp nånstans kring sön - tis... Jag måste höra med er, är det nån av er som har koll på det här med livmoderhalstappen och vet hur den ska kännas i olika skeden under månaden? Jag har läst lite beskrivningar men jag lyckas ändå inte känna någon skillnad Nån som kan ge tips eller förklara lite mer pedagogiskt och utförligt hur det ska kännas?

• Joss81

Hej tjejer. Inte varit inne på ett tag. Fick mens IGEN igår... Känner mig så himla ledsen och deppig. Nu var det vårt tredje försök som ej blev något. Jag vet att alla säger att 3 gånger är ingenting!! Men ändå blir jag jätte jätte ledsen och tappar allt hopp. Men min dotter så gick det ju på första försöket så varför går det inte fort denna gång? Det känns precis som att har det inte gått hittills på tre försök så kommer det inte att gå alls. Då kommer jag aldrig mer kunna bli gravid. Jag känner mig så totalt nedbruten

• Joss81
    Bebislängt skrev 2014-02-05 14:21:40 följande:
    Läget är lite upp och ner nu. Har varit på gynakuten där de först konstaterade MA men till slut hittade ett litet litet embryo och eventuellt såg hon även hjärtslag. Läkaren verkade mer positiv än jag själv men så är det rätt svårt att gå från att acceptera MA till att faktiskt vara gravid igen. Känner mig fortfarande tveksam. Enbryot var också mycket mindre än det borde vara med tanke på vilken vecka jag är i men det kunde bero på flera saker sa hon. Deb växer ju också rätt snabbt så ett par dagars missräkning har ju betydelse för storleken. Jag väljer att tro på ett friskt embryo med hjärtslag. Ska få nytt vul om två veckor så förhoppningsvis har den växt till sig då och jag kan se tydliga hjärtslag. Det visade sig också att jag har ett myom i livmodern på ca 4cm som du är det största orosmomentet som gör att det kommer att vara omöjligt att slappna av det minsta innan graviditeten har gått så långt att bebisen kan överleva även om den kommer ut för tidigt. Min förhoppning är så klart att myomet inte växer eller växer väldigt lite och inte kommer att störa graviditeten. En väldigt omtumlande dag hade jag igår och jag antar att de här två veckorna kommer att släpa sig fram.

Håller oxå tummarna för dig. Förstår precis hur du känner dig. Hoppas att allt går bra!!
  • Joss81

Grattis till alla er som fått pluss!! För min del så är mensen i sitt slutskede så om några dagar är det dags att börja försöka igen.. Denna gång så kändes mensen som min "normala" mens igen.. Sedan missfallet och skrapningen i okt så har jag haft väldigt riklig mens varje månad. Dock inga mellanblödningar men varje gång mensen kommit så har det varit så himla mkt... Så denna månad var första månden som det var "normalmängd" igen... Kanske har det tagit tid för kroppen att återställa sig. Hoppas att detta innebär att jag kanske börjar bli mer mottaglig nu.. Nån annan som har har sådan riklig mens några gånger efter missfall?

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?