Inlägg från: lill grodan |Visa alla inlägg
  • lill grodan

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hänger med igen denna månad. Mest på skoj faktiskt! Förväntar mig absolut inte att jag blir gravid, men ändå hoppas man ju varje månad... Så ny bim är den 27/3

• lill grodan

Hänger fortfarande med i tråden så smått. Men det där plusset börjar kännas mer och mer avlägset för varje månad som går :(.  Vi går ju på utredning för ivf,men egentligen hittar dom inget fel på någon utav oss! Jag ligger till och med på övre gränsen för överproducerande äggstockar. Så enligt läkaren borde vi kunna få hur många barn som helst! Men eftersom det inte fungerar så håller vi på att gå vidare till ivf eftersom jag inte har så jätte många år att spela på. Men lägg min bim på listan ändå! Man vet ju aldrig ;) Ny bmi är 25/4....

• lill grodan

Nä,nu orkar jag snart inte mer. Alla våra prover och tester och undersökningar är helt normala och min ägg produktion ligger som sagt till och med i överkant! Läkaren kan absolut inte hitta något som tyder på att vi inte ska kunna bli gravid på egen väg . Men ändå sitter jag här och grinar varje månad! Ska spola äggledarna på måndag och få göra en genomgång där det sprutas in kontrast för att se om det kan vara något mindre problem som helt enkelt stör så att ägget inte fäster. Frågan är väl hur länge man orkar hålla på! Känns redan att det sliter på oss båda trots att vi varit tillsammans så länge... Ja nu har jag iaf fått gnälla ifrån mig lite :)
    Stort grattis till alla er som plussat!

• lill grodan

Hej igen! 
    Efter vårt besök hos farbror doktorn fick vi iaf reda på att mitt sköldkörtelvärde är helt fuckt up!
    Rätt hög levaxin behandling på en gång.... Han trodde, eller var nästan helt säker på att detta var vårt problem i bäbisverkstan. Gjorde dock spolning av äggledarna ändå. Bara för att vara på säkra sidan. Makens prov låg dessutom på 45milj/ml. Så att vi inte får till några bäbisar kunde han inte förstå! Så nu är det 4 mån vi har på oss själva sedan blir det med största säkerhet ivf för oss! Men som sagt han skulle bli mkt förvånad om vi inte lyckas själva! Den som lever får se :)

• lill grodan

THS värde är i stort sett sköldkörtelvärdet. Mitt låg på 3,6. Så vi får väl se om det ordnar sig:) Vi går hos en privatklinik eftersom vi blev total nekade hjälp inom vanliga vården. Dels för att vi redan har en dotter och sedan har jag haft 2 missfall. Så dom tyckte att vi inte var berättigade hjälp.Utan jag fick bara den förklaringen att ni har ju lyckats förut så varför ska ni då behöva göra en utredning.. Så man undrar ju hur vissa landsting fungerar.

• lill grodan

Jag har ny bim 19/5. Men det är nu mer bara ett datum som alla andra dagar. Jag har i praktiken helt gett upp hoppet:(

• lill grodan

Vi har bestämt oss för att vila och ta det lungt under sommaren. Och ta upp ivf på riktigt till hösten. Så vi får väl se då.. Man har väl aldrig riktigt gett upp hoppet att man ska lyckas månad efter månad,men för att skydda sig själv är det bättre att inte tänka så mkt på det...

• lill grodan

Ja jag fick ju min mens som en klocka den 19e! Precis som jag sa att det skulle vara. Efter nästa månad har vi försökt i ett år.... Ska till kliniken i morgon för att göra en ny spolning med kontrast denna gång. Men det börjar väl att luta mer och mer åt ivf efter sommaren..

• lill grodan

Jag har ny bim den 15e... Denna gång har jag en bättre känsla än vad jag haft tidigare! Var ju och spolade igen men med kontrast denna gång och så gjordes även en sk scratching av slemmhinnorna . Detta ska tydligen optimera chanserna för att ett ägg verkligen fastnar. Sedan brände dom även bort en lite polyp. Inget som ska inverka egentligen men man vet ju aldrig.. Sedan har jag dessutom varit på healingbehandling och under den hittade hon ett stort stopp precis mellan navel och knä som hon löste upp. SÅ nu är alla vägar uttömda! Funkar inte detta är vi klara för att köra igång med ivf i september!

• lill grodan

Måste bara få berätta att det var inte min mens utan bara en mindre blödning. För jag är nämligen gravid!!! Nu när allt var klart med IVF och vi kännde att det ordnar sig till hösten. Så går jag och blir gravid på egen hand. Orolig men otroligt lycklig!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?