• Lambda

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Lantlollan skrev 2014-02-03 15:37:46 följande:

Såhär såg äl-testet ut btw.

33 år, oskyddat sedan juli 2012, seriösa försök till första barnet sedan december 2013
    Ältest reagerar väl på progeston som då även ger utslag innan mensen och även under mensen. Dock ej höga hormonhalter därav svagt teststreck. Skulle ältest ge utslag på graviditet har jag för mig att teststrecket är starkt och positivt.

Bara på't nästa månad :)
  • Lambda

Eller vänta nu, lh hormon heter det

• Lambda

17 månader av oskyddat sex räknade jag fram nyss. Känner mig rätt säker på att inga bullar kommer att bakas här utan medicinsk hjälp. Har lämnat bollen till karln men han är nog inte redo att ta det steget så vi lär väl bara låta månaderna/åren gå. (Butter) känns drygt att hoppas så där lite i smyg och samtidigt låtsas att man är oberörd varje månad.

Nä, jag får känna glädje över er som lyckas få plus här :)

• Lambda
    Aftonstjärna skrev 2014-02-04 14:14:42 följande:

Måste väl tillägga att hans ovilja mest har haft att göra med det praktiska, ekonomi, utrymme och sånt. Där har vi nu ett bättre läge!

Jag har 3 dagar kvar till bim och har fått halsbränna, trots att jag bara druckit 1 kopp kaffe idag. Min kollega, som är 5-barnsmor, sa att halsbränna alltid varit ett första symtom hos henne... 

Hoppas halsbrännan är ett graviditetstecken! :)
  • Lambda
    Lantlollan skrev 2014-02-04 16:11:57 följande:
    Usch, vad jobbigt. :( Hoppas att det "händer något" ändå, även om jag förstår att det känns hopplöst. Och tack för förklaringen ang mitt test! 
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
    Man lever på hoppet trots att man inte riktigt vill hoppas. Ledsamt när det grusas av mensen månad efter månad.

Har BIM på lördag och hoppas, trots allt ;)
  • Lambda

Bebislängtan: oj, hoppas det bara är felräknat och att ni får se ett embryo som vuxit och har hjärtslag om två veckor. Jobbigt med väntan och jag håller tummar och tår att allt är som det ska.

• Lambda
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-05 21:52:59 följande:

Lambda: såg att vi har samma BIM. Har du börjat testa ännu, eller väntar du till BIM? Jag testar varje dag, är såååå nyfiken. Men tror verkligen inte att det blir ngt för mig den här månaden, bara känner det.

Njae, tog ett imorse bara så där för att jag inte kunde låta bli. Men om jag ska tro ältesten hade jag äl fredag/lördag nån gång så då är jag bara äl +5/6. Får inte ihop det riktigt och kanske att cykeln blir längre än 28 dagars? Så har inte mensen dykt upp i början av nästa vecka så ska jag testa igen, om jag kan hålla mig så länge.

Det är inte många som plussar innan BIM så än finns det hopp för dig. *håller tummar*
  • Lambda
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-06 07:06:44 följande:

Lambda: Ah, men då är det troligtvis ett tag kvar till din BIM. Hoppas, hoppas att det går vägen för dig den här månaden Glad. Ja, hoppet är ju inte ute förrän BIM har passerat. Men när man läser i bruksanvisningarna för t.ex. clearblue så står det att 97% kan plusa två dagar innan BIM. Jag testade i morse (2 dagar innan) men fick negativt, så det är nog kört för min del. Men kommer att testa till och med lördag i alla fall. Sen ger jag upp och laddar om för nya försök.

Du har rätt inställning, har ni försökt ett tag? Tänkte om du gör något speciellt för att öka chanserna?

Jag har två saker till jag vill testa sen har jag gjort mitt typ.. :) Tror inte heller att det tagit sig för oss den här månaden heller.
  • Lambda
    Aftonstjärna skrev 2014-02-06 07:58:02 följande:
    Jag har också BIM nu i dagarna, imorgon om jag räknar med 28 dagars cykel, lite osäkert. Tror jag testar på lördagmorgon om inte mensen kommer. Har blivit bjuden på tjejfest och skulle ju vara bra att veta om det är ok att pimpla prosecco eller ej :) Hur jag ska förklara saken om det blir som jag vill är en annan femma...

Nu när bim är så nära är jag livrädd att mina symtom bara är inbillning! Håller tummarna för er också Lamba och Mon bébé!
    Samma här, tycker mig inbilla symtom. Tycker jag upplevt mensvärk men att värken känts lite annorlunda. Mått illa nån kort stund. Förmodligen i mitt fall enbart inbillning men ibland kan väl inbillningen få vara sanning! =)

Lycka till!
  • Lambda
    Mon bébé 81 skrev 2014-02-06 09:50:02 följande:

Lambda:
    Det här är bara andra riktiga försöket för oss (slutade med preventivmedel för 3 månader sen, men jag är rätt säker på att jag missade ägglossningen första månaden). Dock försökte vi att bli gravida för ett par år sedan, och då blev det 4-5 försök utan något resultat. Sen har vi gjort uppehåll i försöken, alltså använt preventivmedel i ca 1, år.

Jag har blivit gravid en gång tidigare, även om det inte resulterade i bebis av olika anledningar. Så jag vet att min kropp kan bli gravid. Den gången jag blev gravid var helt oplanerad, och jag hade bara haft sex ett par enstaka gånger den menscykeln. Hade inte några tecken på ägglossning heller.

Den förnuftiga delen av mig själv tänker att jag kommer att bli gravid snart, och att det enda jag behöver göra är att slappna av och ta hand om mig själv och min kropp. Men sedan finns det en liten oroad del som tänker att jag inte kommer att bli gravid igen, att det är något fel på ägglossningen (har tidigare fått höra av min gynekolog att det är mycket äggblåsor på mina äggstockar, vilket kan göra att det ta längre tid att bli gravid).

Så min plan nu är att testa med ägglossningsstickor, sexa varannan dag efter mensen tills det att ägglossningen är över, stressa mindre i vardagen, motionera och äta lite mer frukt och grönt. Det känns som rimliga och sunda åtgärder. De kanske inte påverkar min förmåga att bli gravid, men det känns skönt att ha något att hänga upp tillvaron på. Och har det inte tagit sig efter 6 försök så har vi bestämt att kontakta läkare. Som jag har förstått det så får man hjälp fortare när man har påvisade problem/konstigheter på äggstockarna, så vi kommer inte att vänta i ett år som verkar vara den allmänna rekommendationen.

Har du sökt hjälp för egen del? Jag läste att din man inte var upplagd för att göra det ännu. Men jag tänkte om du har kollat upp "din del", eller hur man nu ska uttrycka det? Förstår självklart om du inte vill svara.
    Det är ju alltid svårt det där, om man har kommit olika långt i bebis-processen. Vad har du mer för knep som du har tänkt att testa?

Din plan med mindre stress, äta nyttigt och ta hand om dig själv låter bra. Tror även på det där med ältest och ha skoj i sängen var och varannan dag borde funka. Eftersom du vet om äggblåsorna är det kanske värt att söka hjälp istället för att vänta onödigt längre.

Vad jag vet har jag inga fel, förutom att cykeln spårat ur senaste året. Har barn, men önskar ett med min 'nya'. Han har nervskador som gör om du ursäktar att säden går bakåt. Läkaren säger att det kommer ut med urinet. Skumt ja, men hoppas på att nå små ska lyckas ta sig rätt väg så att säga. Men ja, inte stor chans. Har försökt ett tag nu. Men klivet till att kontakta fertilitetskliniken är lite för stort för han. Hoppas på att han känner sig redo snart, man blir inte yngre! Men vill inte pressa heller.

Äter d-vitamin och smörjer med progester all kräm efter äl till BIM. Men tänkt bidrottninggele och munkpeppar också. :)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?