Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
Såhär såg äl-testet ut btw.
Bara på't nästa månad :)
Såhär såg äl-testet ut btw.
Eller vänta nu, lh hormon heter det
17 månader av oskyddat sex räknade jag fram nyss. Känner mig rätt säker på att inga bullar kommer att bakas här utan medicinsk hjälp. Har lämnat bollen till karln men han är nog inte redo att ta det steget så vi lär väl bara låta månaderna/åren gå. (Butter) känns drygt att hoppas så där lite i smyg och samtidigt låtsas att man är oberörd varje månad.
Nä, jag får känna glädje över er som lyckas få plus här :)
Måste väl tillägga att hans ovilja mest har haft att göra med det praktiska, ekonomi, utrymme och sånt. Där har vi nu ett bättre läge!
Jag har 3 dagar kvar till bim och har fått halsbränna, trots att jag bara druckit 1 kopp kaffe idag. Min kollega, som är 5-barnsmor, sa att halsbränna alltid varit ett första symtom hos henne...
Bebislängtan: oj, hoppas det bara är felräknat och att ni får se ett embryo som vuxit och har hjärtslag om två veckor. Jobbigt med väntan och jag håller tummar och tår att allt är som det ska.
Lambda: såg att vi har samma BIM. Har du börjat testa ännu, eller väntar du till BIM? Jag testar varje dag, är såååå nyfiken. Men tror verkligen inte att det blir ngt för mig den här månaden, bara känner det.
Lambda: Ah, men då är det troligtvis ett tag kvar till din BIM. Hoppas, hoppas att det går vägen för dig den här månaden . Ja, hoppet är ju inte ute förrän BIM har passerat. Men när man läser i bruksanvisningarna för t.ex. clearblue så står det att 97% kan plusa två dagar innan BIM. Jag testade i morse (2 dagar innan) men fick negativt, så det är nog kört för min del. Men kommer att testa till och med lördag i alla fall. Sen ger jag upp och laddar om för nya försök.
Lambda:
Det här är bara andra riktiga försöket för oss (slutade med preventivmedel för 3 månader sen, men jag är rätt säker på att jag missade ägglossningen första månaden). Dock försökte vi att bli gravida för ett par år sedan, och då blev det 4-5 försök utan något resultat. Sen har vi gjort uppehåll i försöken, alltså använt preventivmedel i ca 1, år.
Jag har blivit gravid en gång tidigare, även om det inte resulterade i bebis av olika anledningar. Så jag vet att min kropp kan bli gravid. Den gången jag blev gravid var helt oplanerad, och jag hade bara haft sex ett par enstaka gånger den menscykeln. Hade inte några tecken på ägglossning heller.
Den förnuftiga delen av mig själv tänker att jag kommer att bli gravid snart, och att det enda jag behöver göra är att slappna av och ta hand om mig själv och min kropp. Men sedan finns det en liten oroad del som tänker att jag inte kommer att bli gravid igen, att det är något fel på ägglossningen (har tidigare fått höra av min gynekolog att det är mycket äggblåsor på mina äggstockar, vilket kan göra att det ta längre tid att bli gravid).
Så min plan nu är att testa med ägglossningsstickor, sexa varannan dag efter mensen tills det att ägglossningen är över, stressa mindre i vardagen, motionera och äta lite mer frukt och grönt. Det känns som rimliga och sunda åtgärder. De kanske inte påverkar min förmåga att bli gravid, men det känns skönt att ha något att hänga upp tillvaron på. Och har det inte tagit sig efter 6 försök så har vi bestämt att kontakta läkare. Som jag har förstått det så får man hjälp fortare när man har påvisade problem/konstigheter på äggstockarna, så vi kommer inte att vänta i ett år som verkar vara den allmänna rekommendationen.
Har du sökt hjälp för egen del? Jag läste att din man inte var upplagd för att göra det ännu. Men jag tänkte om du har kollat upp "din del", eller hur man nu ska uttrycka det? Förstår självklart om du inte vill svara.
Det är ju alltid svårt det där, om man har kommit olika långt i bebis-processen. Vad har du mer för knep som du har tänkt att testa?