Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Haha precis. När jag är ensam hemma har jag hur mycket symptom som helst men sen när jag är på jobbet eller gör nåt så har jag inga alls. Vilket i sin tur gör att jag nog inte tror att det blev nåt den här gången.

• Bebislängt

Testade idag. Ingen antydan till plus. Nu blir det inget mer test den här månaden om inte mensen skulle vara superförsenad. Det är ju bara 12% chans att det inte skulle stämma nu :/

Men bara drygt en vecka kvar till en ny chans :)

• Bebislängt
    L1977 skrev 2014-01-13 13:54:34 följande:
    Deppigt idag. Har tyvärr inte haft någon bra koll på äl pga att troligtvis började jag testa för sent. Litade helt på cb dubbel. Det sporadiska sexandet för skojs skull kommer troligtvis inte att ge mig något plus och det var varannan dag knappt det. Vet att det finns de som det tar så fort man vädrar sängkläderna men sådan är inte jag. Sorry för deppande men behövde skriva av mig lite. Vet inte hur jag ska göra nästa månad, ligga varje dag o skita i testande, lr kolla alla märken o bli lika knäpp som denna cykel. Detta med ovissheten i kombination med fruktansvärda längtan är jobbig. Vill ha en kropp som säger 1:ligg nu. O sen pling: gravid!

Jag känner precis som du. Och till det rädslan för att vi inte kan få barn, särskilt när man börjar så här sent (jag är snart 33 och min man är 40). Jag skulle bli glad om det bara blev nåt som inte fastnade bara för att få veta att vi ändå kan, det skulle minska stressen. Om jag får mens nu på torsdag tänker jag försöka ha sex så ofta som möjligt efter den.
  • Bebislängt

Jag har en fråga om ägglossningsekret. Är det när det är som kladdigast, alltså ser ut som rå äggvita, som man ska ligga? Enligt min ägglossningsapp kommer den två dagar efter själva ägglossningen men då är det kanske så att jag måste ställa om appen?

Är osäkert på alltså om det är när man har den man ska ligga eller om den kommer efteråt, när det redan är försent så att säga. Tacksam för svar :)

• Bebislängt

Tack Joss81! Då är det troligtvis så att jag har ägglossning ett par dagar senare än vad min app är inställd på. Bäst att ändra den. Timing är viktigt när man ska göra barn har jag hört ;)

• Bebislängt
    kmor skrev 2014-01-14 06:58:54 följande:
    Med fyra dagar till bim har jag inte längre ömmande bröst, dock mera molvärk än innan. Testade idag dag 22 men det var givetvis negativt. *testoholic* Känner mig moody och nedstämd, säkert mens på väg. :((

Men -4 är väl bara 50/50 att det visar rätt? Och testoholics behöver du inte känna dig ensam om att vara. Jag testade på -6 nu senast fast jag i princip visste att det inte skulle visa något.

Håller tummarna för dig! Själv testade jag negativt även på -3 (testoholic som sagt) så jag tror att jag var reboota och köra på igen nästa månad :)
  • Bebislängt
    Lantlollan skrev 2014-01-14 13:25:39 följande:
    Åh, vad jag förstår din oro Vildhallon. Jag tror och hoppas att allt är som det ska, men ibland är det ju skönt att bara få skriva av sig lite också. Att lätta på trycket.

Just nu är jag orolig för att över huvud taget KUNNA bli gravid, även om vi inte har försökt aktivt så länge (har dock kört utan preventivmedel i 1,5 år). På ett sätt skulle det lugna mig lite även om jag fick missfall, för då vet jag iaf att min kropp fungerar på steg ett - att jag KAN bli gravid öht. 

Att man plågar sig så med alla dessa tankar. För att man vill så gärna?

Jag känner också så. Om jag bara fick ett tecken på att vi faktiskt kan få barn skulle jag känna mig lugnad. Men jag förstår också din oro Vildhallon, särskilt med tidigare MF i bagaget. Jag hoppas att det går vägen den här gången och att de första 12 veckorna går fort för dig.

Jag antar att det finns en ständig oro från den stunden man bestämmer sig för att bli gravid. Först för att kunna bli gravid och sen för MF och när man fött så har man ett barn att ständigt oroa sig för resten av livet :)

Vad roligt det vore om vi följs åt på vägen till plus, vidare under graviditetena och sen fortsätter under barnens uppväxt! :)
  • Bebislängt
    Lantlollan skrev 2014-01-15 08:48:32 följande:
    Hej på er!

Jag har testat med CB dubbel sedan dag 7 och den har inte visat något. Men så idag visade den precis MAX! Dvs utan den blinkande "nu är det nära"-gubben. Antar att jag är en såndär med snabb stegring (eller att jag har för låga halter av det andra hormonet så att det inte är mätbart?)? Spännande iaf! :)

Kör bara kör! ;)
  • Bebislängt
    Grynis skrev 2014-01-15 11:33:36 följande:
    Vi körde på direkt när jag fick Äl-sekret. Hade detta i 2 dagar och vi prickade in bägge dagarna. Har fått för mig att det är då störst chans, för sekretet är ju tecken på ägglossning och då bör ju spermierna möta upp ägget perfekt tycker man.

Plus att det ska hjälpa spermierna att smidigare ta sig till ägget. :)
  • Bebislängt

Nu känner jag att mensen är på g så jag antar att ny BIM på mig blir 13/2. Nu tänker jag istället för att bli nedslagen njuta av att inte sväva i ovisshet ett par veckor och kanske ett glas vin :)

Håller tummarna för er andra som närmar er BIM!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?