• pärla00

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Åh, haha, ja det kan jag tänka mig är ett super preventivmedel!! :) Detta med syskon, är det smart att försöka skaffa syskon direkt eller vänta - dvs är det lättare om båda är runt samma ålder? Än flera år emellan...?

• pärla00

GRATTIS!!!!!!!!!!!! :) Va härligt!!!!!!!

• pärla00

Känner också stress runt åldern. Det har kommit på senaste. Killen känner ju inte samma stress, även om han förstår en! Jag har varit tvungen att ta fram massa statistik för att han ska förstå hur allvarligt det kan bli att dra ut på det gör länge. Han är något år yngre än mig och av naturliga skäl känner de väl inte samma stress.... Jag har känt mig lite pinsam över detta prat på senaste, typ att min tid är snart över....en form av insikt om att man inte är evigt ung och fertil? Det är kanske det som gör att det kändes pinsamt att ta upp det i början ( nu kan vi prata öppet om det). Men just att min kropp kommer att att kunna länge till. Just det känns lite sorgligt. Ja... Jag hade en form av kris.... Men mycket tankar..... Men som du säger!! Det ser väldigt glädjande ut i tråden ändå!! :)

• pärla00

Hur långt är det mellan era syskon, ni som har 2 barn... eller hur långt vill ni ha mellan syskonen? Vad är lagom...?

Det är ju bra om de kan leka med varandra tänker man.....Och hyfsat nära i ålder, eller?

• pärla00
    MagicQueen skrev 2014-05-04 20:25:23 följande:
    Jag har 11 månader mellan mina, två pojkar som blir 6 o 7 år nu i höst. Det fungerar bra, ju ville ha dom tätt.
    Jobbar på ett syskon nu smile1.gif
    Vilka är för- och nackdelarna med tätt mellan syskonen, är det mkt mer jobb med 2 nästan lika små? Eller nästan lika.....
  • pärla00

Aftonstjärna: låter bra faktiskt!

Mrslowlife: Huh då, förstår!!! Ja jobbigt när man mår dåligt!!! Hur få till det liksom? Här har det varit mkt stress.... Sexet blir ju lidande...:/

• pärla00

Tedax: Ajdå, foglossning gör ju hemskt ont... Har en tjejkompis som haft det. Ajaj. Men jo, förstår, man känner sig skengravid och hoppas på det... :)

Detta med ålder emellan syskon, ja. Två små är säkert enormt mkt jobb. Men då har man de tuffa åren avklarade... Å andra sidan kan det va skönt att få vila lite emellan....Hm. 

• pärla00

Jag har testat för ÄL igår och idag. Ingen ÄL trots dag 15. Testade iof inte förra veckan, pga varit mkt annat, men kan man ha missat ÄL.... Brukar ha 30 dagar emellan.....

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?