Inlägg från: Vinterdröm |Visa alla inlägg
  • Vinterdröm

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

pärla00 skrev 2014-05-07 10:25:39 följande:
    Jag har testat för ÄL igår och idag. Ingen ÄL trots dag 15. Testade iof inte förra veckan, pga varit mkt annat, men kan man ha missat ÄL.... Brukar ha 30 dagar emellan.....

Jag hade ÄL på dag 18 sist och jag har en 32 dagars cykel normalt så fortsätt testa du, det är ju individuellt när ÄL kommer. Inga andra symptom på ÄL?
  • Vinterdröm

Igår på BIM+6 orkade jag inte vänta längre utan gjorde ett test på eftermiddagen och ett starkt plus dök upp direkt.Glad Känns helt overkligt! Samtidigt inte helt oväntat eftersom jag har haft molvärk sedan några dagar efter ägglossning, öm i ryggslutet och frusen. Men alla symptom är ju lätta att förväxla med pms så helt säker har jag inte varit. Nu hoppas vi att det lilla knyttet vill stanna i magen.

Jag önskar er alla i tråden lycka till, jag var själv helt övertygad om att vi skulle få försöka lääänge till, men helt plötsligt dök plusset upp!

• Vinterdröm

Tack alla! Vad spännande Mysmia79, håller tummarna för dig!

dopsid1 skrev 2014-05-10 11:11:51 följande:
    Grattis Vinterdröm! Underbart! Hur länge försökte ni?
    Vi slutade skydda oss i november, men jag vet att vi inte prickade ÄL under november och december pga sjukdom och annat. Så från och med januari egenligen och detta var 3:e ÄL sedan dess (har lång cykel). Två av dessa ÄL har vi prickat in med ÄL-test, varav en var den senaste. Så vi höll igång dagarna innan och under ÄL Skrattande och det tog sig.
  • Vinterdröm

Grattis ni som har plussat! Jag som är gravid får tydligt positivt på ägglossningstester, tydligen är LH-hormonet och hcg-hormonet väldigt lika i sin sammansättning.

• Vinterdröm

Svagt ÄL-test ska man få hela cykeln tror jag, i alla fall är det så för mig. Sen blir det starkt streck i samband med ÄL. Starkt streck även vid graviditet i mitt fall.

• Vinterdröm
    Mysmia79 skrev 2014-08-14 14:00:51 följande:
    Nja är på äl+7 eller bim-4 (har bara 11 dagar i mellan) nu på förmiddagen har det huggt till ordentligt när jag gjort en hastig rörelse och när jsg nös. Precis nu stack det flera ggr på vänster sida. Vet inte om det fester eller vad det kan va. Har blivit lite öm i vänstra bröstet med (som jag fått nån gång förut en vecka innan mens). Ska testa på lördag tänkte jag, har bara ett test kvar
    Huggen i ligamenten när jag vred mig eller nös var mitt första graviditetstecken, sedan uteblev ju mensen förstås. Nu när jag är i v 20 får jag fortfarande försöka nysa försiktigt och inte resa mig upp för hastigt eftersom det hugger till rejält i magen. Vill inte ge dig falska förhoppningar men kan vara ett tecken på att livmodern växer Glad För mig var det en extremt tydlig skillnad jämfört med innan.
  • Vinterdröm

Ägglossningstest kan reagera både på ägglossning och graviditet. När jag blev gravid för drygt 8 månader sedan testade jag med ägglossningstest för skojs skull efter jag hade fått positivt graviditetstest (ca BIM +5) och det var tydligt positivt.

Spännande angienea och lycka till!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?