Tack Daisy80!!!
Vi tjejer i tråden befinner ju oss alla i olika situationer men med samma längtan.
Jag har precis som Micka! redan två barn. Två pojkar som är 8 och 6 år. Nu drömmer jag om ett tredje barn, starkare än nånsin.
Min man och jag sa i samband med den första födelsen att 3 barn vill vi ha. Sen har åren gått och vi har haft det jättebra, och varit mer än väl nöjda med våra två barn. Allt har fungerat jättebra.
Men med åren har min längtan vuxit sig allt starkare medans Tobias känner sig nöjd som det är idag.
Det är ett svårt läge tycker jag, pga att vi inte står på samma avsats. Jag vill inte tvinga honom, jag vill inte övertala honom, jag vill bara att han ska vilja lika mycket som jag och att det ska komma naturligt. Jag längtar också efter att vara gravid (vilket Tobias såklart inte förstår på samma sätt) och jag känner att barnen skulle bli underbara storebröder. Fyra personer som kan överösa en liten plutt med kärlek.
Tobias säger att han vill försöka men sen blir han trött...el liknande dagen för äl.. Ibland får vi till det, men ändå inte då pluset ju lyser med sin frånvaro..
Min situation känns därmed lite annorlunda än era, men ändå är vi ju i samma sits med vår längtan.
Puh, jag hade visst ett behov av att skriva av mig. Hoppas ni inte misstycker.
Okej, jag håller tummarna för ingen mens imorgon (el på fredag), på söndag samt den 3-4/11.
Hur mår du Dalin79?