• dalin79

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Daisy80 ja det låter ju som att det skulle kunna vara nidblödning...Spännande att se vad det blir av det.

Jo jag skulle haft någon gång 21-23 okt så är ju på bim+2 som minst. Idag har jag mått illa mycket och känt hugg i magen och stickningar/ilningar i underlivet ganska så mycker.

Hade inte tänkt berätta något alls igår heller men då första stället vi var på ej hade alkoholfritt vin och bara ett alternativ utan där man liksom såg vad det var så var det svårt att låtsas man drack vin. Och eftersom jag alltid brukar ta vin annars så lös det ju igenom lite....

Hoppas du får en trevlig kväll ute Daisy80.

• dalin79

Vad bra Daisy80 att kvällen blev trevlig och att du kunde undvika nyfikna vänner

Ja mensen lyser med sin frånvaro och jag kunde ej avstå köpa ett CB då vi var på stan idag. Sambon tyckte jag skulle testa idag men jag sa att vi väntar. Men då han gick och la sig lite så smög jag in på toan och testade och det stod GRAVID!!! Då var alla symtom sanna.

• dalin79

Hej på er och tack för "grattisen"! Här är det ok och jag tänkte ringa BM redan idag, känns lika bra då jag har lite funderingar kring sjukdomar jag har m.m Känns bäst att komma in i det hela direkt nu då.

I övrigt blev jag förkyld med halsont och frossa igår kväll, såååå typiskt

Micka! Då det gäller att få ihop tillvaron så kämpar jag på. Var rätt djupt nere på botten så har varit sjukskriven i ca 1,5 år nu. Tuft men samtidigt inswtt att det är nödvändigt om jag ska kunna återhämta mig ordentligt. Nu funderar jag ju lite på hur FK kommer se på det hela, vad min ersättning som mammaledig kommer bli då jag är sjukskriven etc. Visst, det är ett tag kvar och mkt kan hända på vägen. Men saker börjar ju snurra redan nu.

Hur mår du själv just nu?

Ni som varit gravida innan och fått barn, har ni några tips på vad jag ska fundera över och ta tag i redan nu. Tacksam för tops gällande allt.

Kram till er!

• dalin79

Hej på er alla!

Hoppas att mensen håller sig bort för er som "väntar" på den och för er som väntar på ÄL så hoppas jag att ni "får till det" på de rätta dagarna och att det tar sig ;)

Håller med Asali79om att vi alla här befinner oss i lite olika situationer som på olika sätt kan vara jobbiga alternativt spännande och roliga. Men jag hoppas att vi alla får bli lyckliga och njuta av ett kommande barn oavsett om det är det första eller det 3,4,5.... :)

Skriva mycket för man gärna göra, ibland behöver man skriva av sig :) Vi väljer ju om vi vill läs eller inte!

Igår var jag hos BM och det gick bra. Blev mest "invägning" och prat om mat, alkohol och tobak. Men hon tyckte jag verkade så "duktig" och påläst så vi småpratade mest. Hon hade själv träffat kärleken runt 30-års åldern och fått sitt första barn då hon var 38 år sedan kom det andra 15månader senare :) Så hon var inte alls "negativ" til att man är lite äldre vilket också kändes skönt. Kommer dock inte träffa henne framöver då hon bara var inne och jobbade extra nu då det är höstlov. Hon rekommenderade mig även att boka tid för första ULJ som skulle göras i julveckan så den 22/12 är det dax :) Valde att göra KUB med men vet inte om vi kommer gå vidare om det visar något i alla fall. I så fall får det vara stark misstanke om något...Min sambo sa att han kände att jag helt fick avgöra om vi skulle göra KUB elelr inte. Han är inte så mycket för att läsa på osv utan vill nog mest bara vara och njuta av stunden nu. Han är väldigt glad och kallar mig redan "mamma" och planerar ändå mycket gällande roliga saker som vagn, namn, boende etc. Så det är kul.

Var på stan med mina föräldrar en stund idag och skulle köpa ett bar nya byxor för de jag hade som jag trivs i just nu och som är väldigt stretchiga och sköna hade gått sönder då jag sliter ganska bra mellan låren. Blev lite komiskt då expediten ville hälpa mig att hitta byxor och tyckte att jag tog lite för stor storlek (en större än vad jag kanske borde just nu för jag tänkte att de ska passa ett tag). Så jag fick förklara lite tyst för henne hur det var ställt för att hon skulle vara med på noterna. Hon blev jätteglad och undrade om inte de (mina föräldrar) visste något än och då jag sa nej så tyckte hon det var lite roligt att hon fick veta. Så hon gick och myste lite i affären och kom och pratade lite i provrummet samt gav mig tips på nyårstoppar jag kunde prova som nog skulle sitta bra då ;)  Mamma hängde tillbaka en topp åt mig och sa sedan: Hon tog L till dig, det var väl alldeles för stort!! Så då fick jag bortförklara mig lite fint och sa att expediten tyckte de skulle sitta lite löst och ledigt. Undrar om hon misstänker något :) Mammor brukar ju vara bra på att läsa av en tycker jag.

I övrigt försöker jag att bara flyta med nu i vardagen och inte sväva iväg för mycket i graviditetstankarna. För det kan ju bli att man vill köpa en massa och det är ju onödigt såhär tidigt. Sedan tänker jag ju lite orostankar med. T.ex. har jag tänkt att jag kanske inte är gravid nu och vill testa igen då jag läst att det ibland kan vara så att det kanske släpper om man testat och fått positivt tidigt i graviditeten. Men tycker ju samtidigt att om man ser ett plus BIM -3 till -5 så borde man väl i så fall märka av det i form av tidigt missfall....Så jag försöker att inte fundera så mycket.

Då det gäller vännerna jag var ute med på aw i fredags så har en av dem hört av sig och varit nyfiken så hon är än så länge den enda som vet (förutom expediten ;) ). Denna vän pratade mycket med mig då de försökte skaffa barn och hon var ledsen etc över att det ej tog sig. Hon vet också hur gärna jag velat ha barn under många många år så nu är hon jätteglad och skickar pepp-sms.

Nu blev det långt inlägg från mig med.

Kram till er!

• dalin79

Jag följer er med spänning här nu. Vore så roligt om det blev några till gravida nu så att vi kan följas åt genom de 9 månaderna. Håller alla tummar och tår för er.

Här har förkylningen blivit värre vad gäller näsa/bihålor. Brukar alltid få problem med det så lite frustrerande nu då bara Alvedon och Nezeril är det säkraste att använda. Men försöker dricka mycket, snyta mig ordentligt och så tänkte jag köra lite ångbad (handduk över huvudet och kokhett vatten i kastrull ;) ) Mottar gärna fler tips om ni har!

Hoppas ni får till det även ikväll Asali79 ;) Vore ju perfekt...och mysigt!

• dalin79

3oyo Vad härligt det låter att dela det med de,större tjejerna. Att se dem förväntansfulla och nyfikna. Blir ju lite annan syskonrelation då det skiljer lite. De blir ju säkert mer omhändertagande och gos än då det bara skiljer 2-3 år.

Här är det sådär idag. Ligger med grym "mensvärk" och har tagit Alvedon. Har förstått det är vanligt från v.6 pga att livmodern växer.Så får väl gilla läget och ej oroa mig.

Tråkigt att läsa att så många av er fått trist besök. Men nya tag och mys och gos om 1-2 v. Jag följer er med spänning.

Kram

• dalin79

Igår kväll kände jag att det blev lite blött i trosan och trodde det var vanlig flytning bara.. Men då jag tittade efter var det brunaktigt.Så nu är jag orolig i och med jag hade ont tidigare på dagen med.

• dalin79
    Asali79 skrev 2014-11-04 13:38:02 följande:
    Dalin79 - hur har det gått? 
    Daisy80 - kom mensen igång på allvar eller hur blev det sen?
    Hej!

Pratade just med en BM som sa lite som jag trodde. Det kan vara MF och det kan vara normalt. Blöder jag mer eller om det blir rött eller om jag får väldigt ont ska jag ringa gyn/akuten. Annars kunde jag vänta 1v och ringa en privat gynekolog för ett ULJ. Ännu var det för tidigt för ULJ ansåg hon.

Kommer lite mer brunt idag, dvs inte bara på pappret utan även i trosan. Så därför jag ringde. Men är väl bara att vila och vänta.....Lite lätt jobbigt....
  • dalin79
    Asali79 skrev 2014-11-05 10:43:04 följande:

Håller alla tummar jag kan Dalin79. Hoppas hoppas! 
    Jag har BIM den 13-14/11. Får se vad det blir..

Hej!

Tack för tummarna!
    Idag är det lite lugnare, så jag hoppas på det bästa.
    Man blir ju så klart orolig och det är svårt att försöka lägga tankarna åt sidan då det är så efterlängtat detta lilla barn för både mig och sambon. Han är orolig med märker jag men försöker prata om annat och planera lite kul saker framöver. Fick dock ett sms av han nu på förmiddagen där han skrev att han förstår att jag är lite låg och tyst och att han tycker det är jobbigt att han inget kan göra.

Håller tummarna för du inte får något besök under nästa vecka Asali79!!
  • dalin79

...och så kom det mer bruna flytningar igen. Så fort jag är ute och går lite så kommer det.
    Känns som jag ger upp hoppet om att det ska bli något av detta och ställer mig in på att få börja om om en månad eller två i försöket att få bli förälder.

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?