• Micka!

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

daisy80 skrev 2014-11-17 21:10:38 följande:

Micka, då är vi på samma ungefär, jag hade äl i fredags och hoppas på plus den 28 nov! :) vi mös också flera dagar innan och på själv äl-dagen. Håller tummarna för oss!

Åhh...vad kul!  Då lär vi leta symtom tillsammans...vilka olika krämpor man får för sig innan bim! Hoppas verkligen att det tar sig den här månaden för oss

När ska du testa, på bim eller tidigare?
  • Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-17 21:17:00 följande:

Jag är också med er i leta symtom svängen Fick positiv äl-sticka i lördags. Hoppas på äl i går/söndag. Väntar bara på att tempen/ferility friend ska bekräfta äl söndag el idag.

Roligt Då är vi 3 med bim nästan samtidigt! Börjar nog leta symtom i helgen....  

När ska du testa? 

Jag vill nog vänta till bim, men risken finns väl att jag testar 28/11 på bim -1, för vi ska ha middagsbjudning 29/11!!! Vill gärna veta innan då! Vanligtvis brukar jag få spottings 2 dagar innan mens, det kan ju hända att jag inte behöver testa........
  • Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-17 21:44:59 följande:

Pga tidigare besvikelser med negativa test kommer jag vänta in BIM har inte mensen kommit dagen efter BIM kommer jag testa då. Men symtom kommer jag leta

Förstår om du testar innan en middagsbjudning

När tänker du testa då daisy80?

Det tänkte jag också göra först, men sedan blev middagsbjudningen bestämd....tänkte inte på min menscykel då!!!!! Håller med, det är skitjobbigt att få negativt besked!!! Särskilt nu när jag går in i sjunde försöket!

Håller tummarna för oss
  • Micka!
    MrsLowlife skrev 2014-11-18 20:47:57 följande:

Vet ni, jag hade också ÄL  lördags... Något magiskt med det här kanske? Försöker vänta med att testa till helgen 29/30 men vi får se. Om det inte tar sig nu heller har vi tid på en fertilitetsmottagning i december så den bollen är i rullning.

Och grattis Asali79!

Vad kul ! Nu är vi 5 stycken som räknar ner till bim!!!
    Håller verkligen tummarna för oss

Håller ju på och tempar, använder ju fertility friend och den konstaterade idag att jag hade ägglossning i lördags! Skönt att veta

Har känt av lite lätt mensvärk kring ägglossningen, kände innan ägglossning att livmodertappen öppnade sig och nu att den stängde sig...första gången jag känt det, sjukt häftigt! Har inte kollat den förut!

Nu är det bara att vänta...undrar om det dyker upp några symtom !
  • Micka!
    daisy80 skrev 2014-11-18 22:43:32 följande:

Härligt mrslowlife, då är vi alltså 5 st med bim kring 28-30/11! Ni som använder fertility friend, hur funkar den? Är det som en monitor? Aldrig hört talas om den men det låter ju som en bra grej...

Och det här med att känna på livmodertappen, det har jag heller aldrig gjort, är ni andra bra på det??

Fertility friend är en app som jag har laddat ner på telefon, tempar varje dag samma tid på morgonen innan jag stiger upp! Då kan man se när man haft ägglossning, då tempen stiger tills man får mens, man har koll på menscykeln och flytningar och man skriver in när man har sex osv., kort beskrivet! 

Tappen har jag inte känt på förut, men den kan man också dokumentera i fertility friend, därför kollade jag den, den här månaden, kollar den på morgonen när jag sitter på toa, även viktigt att kolla den samma tid varje dag då den ändrar sig under dagen vad gäller läge!

Vi som har bim 28-30/11 vilket försök är ni på? Jag är på mitt sjunde försök! Hoppas det inte blir nå fler försök.....
  • Micka!
    daisy80 skrev 2014-11-18 22:43:32 följande:

Härligt mrslowlife, då är vi alltså 5 st med bim kring 28-30/11! Ni som använder fertility friend, hur funkar den? Är det som en monitor? Aldrig hört talas om den men det låter ju som en bra grej...

Och det här med att känna på livmodertappen, det har jag heller aldrig gjort, är ni andra bra på det??

Fertility friend är en app som jag har laddat ner på telefon, tempar varje dag samma tid på morgonen innan jag stiger upp! Då kan man se när man haft ägglossning, då tempen stiger tills man får mens, man har koll på menscykeln och flytningar och man skriver in när man har sex osv., kort beskrivet! 

Tappen har jag inte känt på förut, men den kan man också dokumentera i fertility friend, därför kollade jag den, den här månaden, kollar den på morgonen när jag sitter på toa, även viktigt att kolla den samma tid varje dag då den ändrar sig under dagen vad gäller läge!

Vi som har bim 28-30/11 vilket försök är ni på? Jag är på mitt sjunde försök! Hoppas det inte blir nå fler försök.....
  • Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-19 06:55:02 följande:

God morgon!

Jag fick bekräftat i FF (fertilityfriend) idag att min äl var i söndags, som jag hoppades. Så nu är väntar jag på BIM 1/12.

Håller tummarna för oss alla! 

Härligt Då väntar vi på att mensen håller sig borta och vi alla får ett fint plus! 

Och så har vi det här med symtom då.....har faktiskt haft molande mensvärk sedan igår, på äl +3! Känns väldigt tidigt......
  • Micka!
    daisy80 skrev 2014-11-20 17:08:10 följande:

Tack för infon! Jag använder appen P-tracker, där kan man lägga till temp om man vill, men vet inte om den räknar ut äl efter det. Ska kolla upp fertility friend! Detta är sjätte försöket för våran del. Tänk om vi kan bli många som plussar nu!!

Det är första månaden jag använder appen, har kört ungefär kring ägglossning tidigare, har bara skrivit dagarna i kalendern hemma! Har fokuserat kring dagarna vid dag 13-14 i menscykeln!

Men efter förra mensen tappade jag tålamodet, så nu på sjunde försöket har kört med fertility friend, jättenattljusolja och grapefruktjucie mellan mens ägglossning, och aco kvinna och omgea 3 hela tiden! Hoppas det blir nått nu

Kände faktiskt ett stick i livmodern idag, har aldrig gjort det förut, har även lite mensvärk, är på äl +5 idag!

Hoppas vi blir många som plussar nu!
  • Micka!

Äl + 8, har börjat få symtom. ..molvärk av och till, ömma bröst, uppblåst mage! Risk för att det även kan betyda mens, men hoppas på plus! Något nytt den här månaden var att det stuckit till i tjejmagen!

Har ni andra börjat få symtom, som har bim helgen som kommer?

Försöker hålla mig från att testa, blir på fredag först! Men man vill ju veta nu.....

• Micka!

Att tiden ska gå så saaaaakta nu då.......! Äl + 9 idag.......
    Har varit sjukt trött idag, och känner mig lite illamående nu på kvällen! 

Ömma bröst, trött, svullen mage, molvärk, lite illamående......haha, är ju totalt skengravid!!!! Eller en satans pms med magkatarr!

Hoppas ändå på plus på fredag, men försöker intala mig att det antagligen inte blir nått den här månaden heller, men hoppas gör jag ju

• Micka!
    Fick rosa spottings igår kväll, så det blev inget den här månaden heller  Så jäkla trist! Har aldrig haft det när jag varit gravid.....

Hoppas på plus i mellandagarna istället. ..då kanske man får en nyårspresent! Karln min ska börja med vitaminer han också, och vi får nog prova varianten med mys var tredje dag, utifall han har få simmare! 

Lycka till ni andra 
  • Micka!
    daisy80 skrev 2014-11-26 21:39:40 följande:

Tråkigt Micka, har mensen kommit igång än? Hur g

Nja, den har inte riktigt kommit igång än, men jag brukar ha spottings några dar innan! Känner att den är på väg, den kommer nog på lördag! Så mitt nya bim är 26/12!

Känns skit just nu, men hoppas på plus i mellandagarna istället!
  • Micka!

Förstår ingenting, mådde illa imorse innan jag vaknade helt, trodde först att jag blivit magsjuk....... och nu har mina spottings försvunnit! Illamåendet är bättre nu....

Lär nog testa imorgon, innan vi har middagsbjudning ändå, slösa bort sista testet jag har hemma! 

Så snurrigt.....att kroppen ska bokstavligt jävlas med en! Mensen kommer väl med dunder och brak imorgon!

• Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-27 23:01:02 följande:

Spännande daisy80!

Nä, jag kan inte säga att jag känner någonting alls, bara vänta över helgen är vad som gäller här.

Håller tummarna för er!
  • Micka!

[quote=74413314][quote-nick]daisy80 skrev 2014-11-28 18:25:39 följandevisst ote-nick]Spännande Micka, kanske kan vara nåt ändå?? Håller tummarna!

Välkommem angienea, hoppas på ett litet frö för dig med!

Jag har BIM idag och än så länge ingen mens. Men herregud vad man går och känner efter och inbillar sig saker hela tiden.. "Känns det inte lite i magen".. Nåja, jag tänker inte testa än utan avvaktar och ser vad som händer. Hur går det för er andra med bim snart?[/quote]

Ingen mens här heller, fast har ju bim imorgon, hoppas vi får plus visst känns det som man inbillar sig.......får se imorgon, testar ju då om inte mensen dykt upp!

• Micka!
    MrsLowlife skrev 2014-11-28 19:08:10 följande:

Här är mensen kommen tidigt i morse. Helvete och skit för 13:e gången. Om ca 10 dagar har vi tid för utredning men just nu känner jag mig så trött på det här; velar på om vi ska fortsätta den här resan. Men, vi har bestämt tidigare att vi ska utredas och ta möjliga åtgärder. Håller tummarna för er andra.

Nä, tar och korkar upp en flaska bubbel nu - skål!

Nä, vad tråkigt! Hoppas det ordnar sig, 90% plussar inom 18 månader...!
  • Micka!
    daisy80 skrev 2014-12-01 12:15:15 följande:

Nu hittade jag äntligen inställningarna för det :) hur mår ni? Hur går det för dig Micka, några gravsymtom??

Har lite som innan bim, ömma bröst, molvärk, trött, uppblåst mage, har lite illamående och så blir jag tokkissnödig! Känner en konstig känsla runt livmodern som att den är svullen/börjar bli större, har aldrig känt så tidigare!!

Har fortfarande inte riktigt förstått att jag är gravid än!!!!
  • Micka!
    Sunshine1979 skrev 2014-12-12 14:12:34 följande:

Jag är gravid! Men skit skraj för ett tredje missfall. Hoppas hoppas denna gång att det går vägen. Än så länge väldigt nytt ju...

Åh!!! Härligt..Stort grattis !!!

Tog själv ett digitalt test idag för att jag inte börjat må så illa som jag gjort i mina andra graviditeter, men det visade Gravid 3+, så nu har jag lugnat mig, hoppas att det går vägen för oss båda men lite nervig är man, men man lär försöka njuta av graviditeten också
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?