Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Loncelot skrev 2016-01-17 22:13:21 följande:

Vi har 3 barn, hade nog aldrig blivit gravid utan min monitor, har använt den till alla graviditeter,

Barn nr 1 gick vi till och med utredning då ja inte vart gravid, efter 1,5års frustration så köpte ja monitorn och vart gravid månad 3 så sammanlagt ca 18månader... (vet att 1,5år kankse inte e mycket för andra men för oss va det hemskt)

Barn nr 2 gravid på första månaden med monitorn

Barn nr 3 gravid månad 2.

Detta är första månaden med försök barn nr 4.

Kom ihåg tiden med försöken med första barnet ja mådde så dåligt var stressad o frustrerad o allt däremellan för ja inte blev gravid...så monitorn har verkligen varit min räddning, önskar alla kunde ha den lyckan med hjälp av den...förstår inte hur ja inte lyckas utan den..

Den där monitorn verkar ju vara er lycka! Då kommer det nog snart ta sig igen!
  • Iskristall

[quote=76241894][quote-nick]daisy80 skrev 2016-01-18 10:33:40 följa

Spännande Iskristall, nu jäklar

Själv väntar jag på äl om ca 5 dagar. Men är så glad att vi står i ivf kön nu sedan en månad. Då sa de att vi skulle bli kallade inom tre månader. Så borde vara ca två kvar nu, om det inte blir någon hastig lucka plötsligt ( kan ju alltid hoppas) Tid tid tid... Ja detta väntande alltså.. Kram på er, alla väntare![/quote]

Det händer saker för er också snart! Härligt, hoppas det kommer en hastig lucka!

Kram

• Iskristall
    FruA78 skrev 2016-01-18 18:36:30 följande:

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf :) Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det känns bra och hoppas att månaderna ska gå fort nu i väntan på ivf.

Härligt Daisy att det redan har gått en månad för er, inte så långt kvar nu.

75% efter 3 äggplock, låter ju bra. Men menar hon efter 3 återföranden då? 1 äggolock kan ju se så olika ut för olika kvinnor. Mitt första äggplock vart ju bara ett försök, alltså bara en återföring. Medan andra får embryos i frysen och kan göra fler återföranden på ett äggplock. Det måste ju vara större chans för dem? Om inte annat fler chanser iallafall.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-01-19 17:49:36 följande:

Läkaren menade tre kompletta försök, inte tre insättningar. 75% låter ju jättebra nu får vi hoppas att vi alla här i tråden tillhör dessa 75% ;)

Men tre kompletta försök kan ju se så olika ut och sen påverkar ju åldern också. Mitt första försök är ju redan förbrukad Lite bitter på senaste resultatet är jag allt. Hoppas mitt/vårt andra försök blir bättre!
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-19 23:55:12 följande:

Förstår att man lätt kan bli bitter. Men nu är det er tur att det ska funka! Och ny medicin och allt nästa gång ju. Då blir det sprutor och äggplock igen nu då? Håller tummarna så hårt jag kan att det ska gå vägen nu!!

Japp, nu är det allt om igen. Men såklart spännande med ny medicin. Jag hoppas sååååå! Vill bara att mensen ska komma så vi får sätta igång. Men får vänta tills runt den 29:e, 30:e men då jäklar!

Har det dykt upp nån äl än?
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-21 22:35:17 följande:

Jaaa nu får tiden gå fort till 29-30:e, så ni kommer igång igen! :)

här var det hyfsat starkt streck på testlagrets sticka idag, så äl blir nog fre eller lördag! Så bara att försöka på , även om jag är helt inställd på att det blir ivf nu.

På söndag åker vi till Kanarieöarna en vecka, känns så skönt att komma iväg och tänka på nåt annat ett tag. Och så går ju tiden lite fortare framåt ett tag.

Tack!

Sol och en veckas ledighet! Vad behövligt kan jag tro. Ha det så skönt och vila ordentligt! Och lycka till med äl! Nu jäklar!
  • Iskristall
    Gamlamamman skrev 2016-01-22 19:41:24 följande:

Mensen kom några dagar innan den skulle och är nu passerad. :)

Jag har haft en dipp i allt, så har inte varit inne på FL på evigheter (känns det som).

Så som jag trodde blev det ingen bebis. Men det kan ju bli en denna månad. ;)

Tycker att jag redan känner av äggstockarna som vid äl och det är skumt. Borde inte känna av förrän om ca en v.

Åååååå vad jag håller tummarna för er skull! Så bra med experthjälp. Hoppas så att det går vägen denna gång.

Massor som hänt i tråden sen jag kollade sist. Kul!

Välkommen alla nya!

Nu ska jag läsa igenom allt jag missat. :)

Trevlig helg till er alla!

Tack! Stort lycka till själva på kommande äl!

Kram
  • Iskristall
    Ankissen skrev 2016-01-23 19:01:23 följande:

Jag tittar in här efter ett tags "ledigt" från fl. Jag har bim i morgon men mådde så ruggigt igår och idag att jag var tvungen att testa mig. Det blev ett starkt och solklart +. :)

Åh stort grattis!

Definiera vad "ruggit" betyder för dig. Jag som novis på gravsymptom funderar mycket på hur det kommer kännas och funderar över andras upplevelser
  • Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-23 17:30:36 följande:

Tack! Ja det blir riktigt skönt att komma iväg. Och du har ju hunnit påbörja nästa behandling innan jag är hemma igen :) så spännande!!

Jag hade äl igår så nu får vi vänta och se...Igen. För typ femtielfte gången :)

Kram på er allihop!

Heja ägget och de små rackarna Och återigen, ha en underbar resa!
  • Iskristall

Jag hämtade ut alla mina sprutor och vaggisar inför nästa försök igår. Så nu är jag redo när mensen dyker upp!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?