• Lambda

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Grattis jamieblue!

Till er andra säger jag; fortsätt kämpa! 

Jag själv fick för mig att mensvärken jag kände kunde vara tecken på något annat men nu känner jag inte av det längre. Har istället fått ömma bröst vilket betyder att mensen kommer om ett par dagar. Cykeldag 28 idag som typ var min standard tills det blev kaos. Hade äl förra helgen så är någonstans äl+ 9-11. Tänkte testa på tisdag om jag inte börjat blöda ännu men känslan som sade kanske säger nu; det är inget. Fått hem bidrottningsgelen så den startar jag med då mensen kommer. (för den kommer)

God Helg på er allihopa =)

• Lambda

Dom här dagarna går verkligen i snigelfart. Tror jag är äl+10 idag men kan vara äl+9 till äl+13. Gjorde bara ett ältest och det var nästan positivt så kan ha varit positivt nån dag innan eller blev nån dag senare. Testar i vilket fall imorrn om testen kommit med posten då. :)

• Lambda

Tack Bebislängt och Aftonstjärna. Håller även jag tummar för dig Aftonstjärna, hoppas du får plus!

Försöker att inte hoppas för mycket men svårt att lägga band på sig själv :)

• Lambda

Testen kom idag och det var inget direkt synligt streck. Testar väl igen imorrn :/

• Lambda
    Lambda skrev 2014-02-10 08:51:00 följande:

Dom här dagarna går verkligen i snigelfart. Tror jag är äl+10 idag men kan vara äl+9 till äl+13. Gjorde bara ett ältest och det var nästan positivt så kan ha varit positivt nån dag innan eller blev nån dag senare. Testar i vilket fall imorrn om testen kommit med posten då. :)

Vet att jag peppar andra som testar innan BIM men för min egna del känner jag 'nähä, inte denna månad heller'. Visar inget på testen förutom torkstreck.

Får hålla tummarna för er andra :)
  • Lambda
    Aftonstjärna skrev 2014-02-12 07:48:56 följande:

Näe, vet inte vad jag ska tro! Gick upp klockan 6, kissade på stickan, stirrade på den i ett par minuter- inget streck: Äh, jag är väl inte gravid då! tänker jag. Men var är mensen i så fall? När jag går upp en timme senare har det uppenbarat sig ett svagt, men tydligt streck på testen. Så nu undrar jag om jag gav upp för snabbt i arla morgonstund och om strecket kan betyda nåt? Eller kan det uppenbara sig streck om man låter testen ligga länge, nån som vet?

Blir väl till att shoppa ett nytt test om inte mensen uppenbarar sig och skaffa lite mera tålamod! Trodde strecket skulle synas ganska snabbt om man var gravid? Svårt att tro att jag har två barn från förr när jag är så yr!

Det kan bli torkstreck när testet legat en stund och dom brukar vara färglösa. Vet ej vilket test du använt men jag hoppas att det betyder att det kan vara något för din del.

Håller tummarna
  • Lambda

Nu kom mensen på dag 33. Vet ej om jag ska börja med gelén eller ej? Hinner tänka några timmar.

• Lambda

Grattis Aftonstjärna!!!!! (hur många utropstecken vågar man göra)

=)

• Lambda
    joss82 skrev 2014-03-04 08:01:07 följande:

Börjar bli smått nervös över att mina äl-tester inte ger utslag. Om jag har äl 14 dagar före mens borde jag haft äl i helgen, men icke. Knappt något alls på testerna, och då har jag testat 2-3 ggr per dag. Hmm.

Kanske senare äl än 14 dagar? Kanske utebliven äl just denna cykel? Kanske en snabb ökning precis mellan testerna vilket gjorde att du missade ökningen?

Fortsätt testa och även nästa cykel för att se om du har äl, annars kontakta läkaren. Började du testa tidigt i cykeln? Tänkte att du även kan haft tidig äl? Så många funderingar och svårt att få svar men hoppas att det ordnar sig.
  • Lambda
    Mon bébé 81 skrev 2014-03-18 06:53:55 följande:

Och så kunde jag inte vänta längre med att testa. Jag är världens mest nyfikna människa tror jag Flört.
    Maken är inte hemma, men han fick det glädjande beskedet per sms väldigt tidigt i morse.

Fick mitt Plus på ÄL+12
    Ett svagt, men klart synligt rosa streck.

Symptom: betydligt större bröst sedan 7 dgr efter ÄL, lätt molvärk (nu får man sluta skriva mensvärk ;)) och lite rapig. Men det som är nästan mest tydligt är faktiskt hur mina husdjur har reagerat. Sedan 3 dgr efter ÄL har de legat hos mig konstant, ena honan luktar och slickar på mig (har hon aldrig gjort förut). Det kanske inte är möjligt att upptäcka en graviditet 3 dgr efter ÄL, men mina husdjur gjorde nog det ändå Flört

Jag fortsätter att hålla mina tummar och tår hårt för alla er som väntar!

Grattis :)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?